تولید 100 هزار اصله نهال گردو پیوندی در رویال نهال

رپرتاژ آگهی: در صورتی که تمامی اصول مناسب کاشت این نهال رعایت شود، محصول این نهال زیاد خواهد بود و سودآوری خوبی را برای باغداران و کشاورزان خواهد داشت.نهال‌های گردو دارای تنوع زیادی هستند. شرکت رویال نهال از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نهال گردو در ایران است. این شرکت سالانه بیش از 100 هزار اصله نهال گردو پیوندی را با کیفیت بالا تولید و بی واسطه بین باغدارن عرضه می‌کند.

نهالستان رویال نهال تولید کننده ارقام متنوعی از نهال گردو پیوندی است. برخی از نهال‌های این نهالستان سالانه حدود ۸۰ کیلوگرم محصول می‌دهند! این محصول فراوان حاصل تجربه‌ی این نهالستان در کنار حرفه‌ای بودن متخصصان رویال نهال است. نهال‌های گردو رویال نهال قادرند در بهترین حالت در هر هکتار بین 8 تا 10 تن گردوی مرغوب تولید کنند. بسیاری از این گردوها به علت مغز سفید، چرب و خوشمزه صادراتی هستند و به کشورهای دیگر ارسال می‌شوند.

اگر نگران شرایط نامساعد آب و هوای محل کاشت نهال هستید این نهال را بکارید!

نهال گردوی فرنور یا فرانسوی، نهالی است بسیار مقاوم در برابر سرما! این نهال تحمل بالایی در شرایط جوی نامساعد دارد و می‌تواند هوای یخبندان و سرد را تحمل کند.

نهال گردو فرنور جزء نهال‌های دیرگل است؛ یعنی پس از عبور از سرمای زمستانه شروع به گلدهی می‌کند این کار باعث می‌شود تا محصولات دچار سرمازدگی نشوند و نهال گردو کاملا پربار باشد.

به نقل از رویال نهال: نهال گردوی فرنور یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت و احداث باغ گردو در مناطق کوهستانی تا ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا است. علاوه بر دیرگل بودن این نهال، باردهی این نهال زیاد است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن گردو فراوانی تولید می‌کند.

مهم‌ترین نکات مربوط به کاشت نهال گردو فرنور

تمامی نهال‌های خشکباری و آجیل برای این که سود خوبی به همراه داشته باشند نیازمند رسیدگی‌های مخصوصی هستند. چنانچه تمامی این رسیدگی‌ها به خوبی انجام شود از سوداوری این نهال شگفت زده خواهید شد.

  1. انتخاب نهال مناسب: نهال گردو فرنور باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد و اصالت دار باشد؛ بنابراین بهتر است آن را از نهالستان‌های معتبری همچون رویال نهال تهیه کنید.

  2. فاصله کاشت: نهال گردو فرنور دارای قدی بلند است. این اندازه در حالت معمول بین ۴ تا ۶  متر است اما برخی از آن‌ها به 10 متر هم می‌رسند؛ در نتیجه فاصله کاشت در این رقم نهال اهمیت زیادی دارد. بهترین فاصله کاشت در نهال فرنور ۷*۷ متر مکعب است.

  3. مدت زمان مناسب آبیاری: تعیین زمان آبیاری نهال گردو به شرایط جوی محل کاشت نهال بستگی دارد. چنانچه نهال در مناطقی با آب و هوای معتدل کاشته شود هر 15 روز باید به نهال آب داد. در مناطق خشک بهتر است این بازه زمانی کاهش یافته و بین 7 تا 10 روز باشد.

Capture1

نهال گردوی بومی ایران با صرفه اقتصادی بسیار بالا

زمانی که سخن درباره ارقام نهال گردو به میان باشد نهال گردو ژنوتیپ شرکت رویال نهال زبانزد همگان است. کاشت این نهال از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده؛ چون هزینه‌های کاشت، مراقبت و برداشت آن نسبت به سایرین کم‌تر است.

مهم‌ترین ویژگی‌های نهال گردو ژنوتیپ

  1. پایه کوتاه: این نهال‌های گردو معمولاً پایه کوتاه هستند. علت این موضوع به دلیل افزایش میزان بار نهال است. هر چقدر قد نهال کوتاه‌تر باشد ثمردهی آن بیش‌تر خواهد بود.

  2. ثمردهی فراوان: نهال گردو ژنوتیپ نهالستان رویال نهال جزء نهال‌های پربار است و هر ساله میزان چشمگیری محصول تولید می‌کند. در صورت رعایت اصول رسیدگی به نهال چیزی حدود 8 تن در هر هکتار،  می‌توان از این درخت ،گردو برداشت کرد. در نهال‌های گردوی معمولی این محصول حدود 2تن است.

  3. عمر اقتصادی بالا: تمامی نهال‌ها دارای طول عمر محدودی هستند. این نهال گردو بین ۵۰ تا ۲۰۰ سال عمر می‌کند. هر چقدر رسیدگی به نهال بیش‌تر باشد عمر اقتصادی آن افزایش می‌یابد.

نهال گردوی چندلر؛ نهال گردوی خارجی و بسیار پرطرفدار

اصالت و زادگاه این نهال کشور آمریکا است. این نهال دارای پیشینه‌ای طولانی بوده و سال‌های بسیار زیادی است که در کشورهای ترکیه ،آمریکا و ایران به پرورش آن می پردازند.

مهم‌ترین ویژگی‌های نهال گردو چندلر

  1. وزن سنگین مغز: مغز نهال گردو چندلر در شرکت رویال نهال نسبت به سایرین سنگین‌تر است و چیزی حدود ۱۶ گرم است. این مغز گردو حدود ۶۰ درصد حجم کل گردو را اشغال می‌کند.

  2. طول عمر فراوان: چنانچه تمامی شرایط جهت مراقبت از نهال اجرا شود طول عمر این نهال حدود ۱۰۰ سال است. این طول عمر فراوان در کنار محصول انبوه، سودآوری زیادی به همراه دارد.

  3. باردهی زیاد: یک نهال گردو چندلر در زمان بلوغ چیزی حدود ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم گردو خشک تولید می‌کند.

Capture2

راهکارهای پیشنهادی رویال نهال برای مراقبت از نهال گردو

رویال نهال همواره تاکید می‌کند برای داشتن محصول فراوان و سودآوری باغ باید تمامی نکات مربوط به مراقبت از نهال رعایت شود. هنگامی که نهال گردو در سالم‌ترین حالت خود باشد مسلما ثمردهی آن نیز بیش‌تر می‌شود. در ادامه راهکارهایی را برای داشتن باغ گردویی پربار برای شما ارائه می‌دهیم:

  1. به زمان کشت نهال گردو دقت کنید: معمولاً این نهال در فصل پاییز کاشته می‌شود. این که چه زمانی این نهال را بکارید تا به خوبی و در بهترین حالت ممکن رشد کند به اب و هوای محل زندگی شما بستگی دارد.

  2. فاصله کاشت باید رعایت شود: نزدیک هم کاشتن نهال‌های گردو روی کیفیت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین بهتر است آن‌ها را با فاصله‌های معینی بکارید تا به خوبی رشد کنند.

  3. هرس به موقع: هنگامی که نهال‌ها به خوبی رشد کنند روی یکدیگر سایه می‌اندازند. نهال گردو برای رشد علاوه بر آب و خاک مناسب، نور خورشید نیز لازم دارد؛ بنابراین هرس کردن به موقع نهال‌ها بسیار مهم است.

  4. استفاده از سم و آفت کش: تمامی نهال‌ها ممکن است در بازه‌های زمانی متفاوت به انواع مختلفی از بیماری‌های قارچی و آفات گرفتار شوند. این که در این زمان از سموم استفاده کنید در روند مراقبت از نهال بسیار موثر است.

رعایت تمامی نکات گفته شده باعث می‌شود تا نهال‌های گردو در بهترین حالت ممکن رشد کرده و محصولی فراوان و پرسود را برای باغداران به همراه داشته باشد.

رویال نهال؛ نهالستانی بنا شده براساس تجربه و تخصص

شرکت رویال نهال تولید کننده نهال گردو فرنور، ژنوتیپ و چندلر است. تمامی این نهال‌ها به صورت اصلاح شده ، پیوندی و لیبل دار در دسترس هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید نهال از نهالستان رویال نهال بهره‌مندی از ضمانت نامه‌ی معتبر، نهال‌های لیبل و شناسنامه دار، خدمات پس از فروش معتبر و دسترسی به مشاوره است. نهال‌های لیبل دار رویال نهال این امکان را به شما می‌دهند تا از اصالت نهال خریداری شده مطمئن شوید.

خرید نهال از رویال نهال پایان کار شما با این نهالستان بزرگ نیست! بلکه رویال نهال در تمامی طول مسیر خرید، کاشت، مراقبت و برداشت محصولات در کنار شما هستند.

Capture3

تیم مشاوره و پشتیبانی ما در تمامی ساعات روز پاسخگوی سوالات و ابهامات شما عزیزان بوده و در جهت رفاه حال کشاورزان و باغداران عزیز تلاش می‌کنند. در صورت تمایل به خرید نهال از رویال نهال شما می‌توانید با مراجعه به سایت royalnahal دات کام نهال مورد نظر خود را انتخاب و عملیات خرید را به پایان برسانید.

در صورت عدم دسترسی به سایت می‌توانید با تیم فروش تلفنی نهالستان تماس بگیرید:

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.