راز طلایی برداشت 80 تن زردآلو در هکتار

رپرتاژ آگهی: نهال زردآلو از ارقام بارده متعلق به مناطق شمالی چین بوده که به واسطه جاده ابریشم در سراسر جهان گسترانیده شده است. زردآلو به عنوان یک میوه تابستانی گوشتی و شیرین، از میوه‌های سرشار از ویتامینA، آنتی اکسیدان و فروکتوز(قند طبیعی) است که به واسطه خواص غذایی و دارویی علاوه بر مصرف تازه‌خوری و بازار پسندی در بازارهای داخلی و صادراتی، مشتقات و فرآورده‌های حاصل از آن نیز بسیار متنوع است. به همین منظور، سرمایه‌گذاری برای احداث باغ زردآلو یک فرصت ایده‌آل و کم ریسک، جهت تجارت و درآمدزایی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

 کشور ما ایران با تولید ۳۰۶ هزار تن زردآلو در سال پس از ترکیه و ازبکستان سومین تولید کننده برتر زردآلو است. نهال زردآلو نهالی آبدوست است که برای رشد و نمو اراضی نورگیر را بهتر می‌پسندد و اکثراً در اقلیم‌های در اقلیم‌های سردسیری، نیمه سردسیری و معتدل مورد کشت قرار می‌گیرد. جهت کسب درآمدهای میلیاردی از احداث باغ زردآلو، خرید نهال زردآلو را از واریته‌های پیوندی مناسب اقلیم و از نهالستان معتبر انجام دهید. زیرا ارقام پیوندی خلاف رقم‌های بذری و سنتی، زود بازده، کم هزینه و متقابلا باردهی و عمر اقتصادی بی‌نظیر دارد. اگر مشتاقید باغات زردآلویی با ۷۰ تن محصول در هکتار داشته و به نوعی از این طلای تابستانی، پول و ثروت برداشت کنید، برای شناخت هرچه بهتر رقم‌های ثروت آفرین زردآلو با ما باشید.

Picture2

انتخاب پربارترین رقم زردآلو، راهی به سوی باغات پربازده

در یک توضیح اجمالی می‌توان گفت که  بهترین خاک برای کاشت نهال زردآلو خاکی خنثی و کمی قلیایی با بازه ph 6.7تا 7.5 است. این رقم نسبت به سایه حساس بوده و برای فتوسنتز هرچه بهتر ۶ تا ۸ ساعت آفتاب نیاز دارد. این رقم نسبت به خاک‌های رسی نیز حساس بوده و خاک‌های سبک با زهکشی مناسب من جمله سیلیتی و لومی برای آن بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید سرمایه اولیه و هزینه‌های مراقبتی که صرف نهال زردآلو می‌کنید به توجیه اقتصادی برسد، باید نهال متناسب با اکوسیستم و منطقه کاشت و مختصات جغرافیایی را انتخاب کنید.

نهال زردآلو عسگراباد

 یکی از جذاب‌ترین ارقام نهال زردآلو در مناطق کوهستانی و سردسیری، زردآلوی عسگراباد رقمی دیررس و دیرگل، مقاوم به سرما و بومی ایران است که عمر اقتصادی ۷۰ سال داشته، از ارقام میان رس بوده و باردهی آن از سال دوم آغاز می‌شود. این رقم بسیار پربار با میوه‌ای به شکل بیضی در ابعاد بزرگ و رنگ زرد روشن است. زردآلو عسگرابادی در هر هکتار بین ۶۰ تا ۶۵ تن محصول آوری دارد.

نهال زردآلو نصیری

 نهال زردآلوی نصیری مناسب برای مناطق معتدل و بومی کشور چین است که راندمان تولید محصول آن در هکتار ۵۰ تن بوده و از ارقام میانگل و زودبازده از سال دوم کاشت است. دارای محصولی دایره‌ای شکل، پوست نازک و درشت بوده، نسبت به گرما، سرما و خشکسالی مقاومت بالایی دارد

نهال زردآلو سلطنتی

نهال زردآلوی سلطنتی بهترین زردآلو در جهان از ارقام زودرس، دیرگل با باردهی ۶۰ الی ۷۰ تن در هکتار است!!! باردهی فوق العاده این رقم در کنار بازار پسندی و خوش طعم بودن میوه، آن را به یکی از پربارترین و بهترین ارقام زردآلو مبدل کرده است. گلدهی این رقم اواخر فروردین بوده و از اواخر خرداد میوه‌دهی آن آغاز می‌شود. سلطنتی رقمی وارداتی متعلق به کشور فرانسه است.

Picture3

نهال زردآلو پرتقالی

 یکی از ارقام جذاب، با کیفیت و انعطاف پذیر که هماهنگی خوبی با اکثر اقلیم‌ها جهت کاشت دارد نهال زردآلوی پرتقالی است. رقمی بومی، میانگل با باردهی ۵۰ الی ۶۰ تن در هکتار است. این رقم نیاز سرمایی ۳۰۰ تا ۹۰۰ ساعته داشته و دارای عمر اقتصادی ۵۰ سال است که از ارقام پیوندی با میوه زرد رنگ درشت و گرد شناخته می‌شود.

زردآلو انبه‌ای

نهال زردآلو انبه‌ای رقمی خود بارور، دیر گل، بارده از سال سوم با میوه‌ای زرد رنگ، پوستی مخملی مایل به هلویی با گوشتی آبدار است. این رقم دارای عمر مفید باردهی ۳۰ سال بوده و میوه آن پس از ۱۲۰ روز پس از شکوفه دهی به ثمر می‌نشیند. بهترین اقلیم‌ها برای کاشت آن مناطق معتدله بوده زیرا گرمای مناسب می‌تواند باعث بلوغ و شکل گیری هرچه بهتر میوه شود. میزان باردهی ان در هر هکتار ۵۰ الی ۶۰ تن است.

Picture4

با چه راهکارهایی میتوان باردهی باغات زردآلو را چند برابر کرد؟؟

مهمترین شاخصه‌ای که می‌تواند اهداف باغدار از سرمایه‌گذاری برای احداث باغ زردآلو را محقق کند انتخاب نهال زردآلوی مناسب با منطقه کاشت و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌ها و بستر مناسب برای پرورش این رقم تجاری است.  از فاکتورهای موثر در برداشت ۷۰ تن زردآلو در هکتار عبارتند از:

  • تغذیه مناسب با کوددهی: از جمله عناصر مغذی برای رشد، ریشه زایی و باردهی هرچه بهتر نهال زردآلو، مواد مغذی از جمله نیتروژن، پتاسیم و فسفر است. آنالیز خاک و برگ نهال در برنامه کوددهی بسیار حائز اهمیت است و باغدار بتواند با اتکا به نتیجه آنالیز با توجه به کمبودها و بیشبودهای خاک، عناصر مورد نیاز را به آن اضافه کند. کودهای اسیدی هیومیک می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی، افزایش مقاومت در برابر تنش‌های محیطی و جذب هرچه بهتر مواد مغذی شوند. کودهای حاوی کلسیم، روی و بور نیز می‌توانند از ریزش شکوفه‌ها جلوگیری کرده در نتیجه میزان باردهی درخت را افزایش دهند.

  • نور مناسب: برای شکل گیری میوه و بافت آن و همچنین میزان گوشتی بودن محصول کاشت نهال در زمین‌های نورگیر بسیار حائز اهمیت است. نور کافی می‌تواند موجب افزایش فتوسنتز گیاه در نتیجه رشد و عملکرد آن شود.

  • آبیاری مناسب: از جمله عوامل کلیدی برای رشد سریع‌تر و بهتر نهال زردآلو، آبیاری به موقع و به اندازه است. آبیاری زیر سطحی و قطره‌ای بهترین روش آبیاری بوده و آبیاری اصولی و علمی مبتنی بر نیاز آبی درخت، دور آبیاری و سیستم آبیاری استوارتر است. به طور کلی نهال زردآلو با توجه به رقم کاشت، شرایط اقلیمی و بافت خاک ۷ تا ۱۰ هزار در آبیاری سنتی و ۵ تا ۶۰۰۰ در آبیاری قطره‌ای نیاز آبی دارد.

  • خاک مناسب: زردآلو عملکرد رشدی خود را در خاک‌های رسی از دست می‌دهد. بهترین خاک برای آن خاکی با ph و 6.7 تا ۷ و نیم و نسبتا قلیایی با بافت لومی و سیلیتی و زهکشی مناسب است. این گونه خاک‌ها علاوه بر جذب بهتر مواد غذایی ذخیره آب به نسبت بهتری دارند.

Picture5

خرید انواع نهال زردآلو لیبل دار، از مرجعی تخصصی( رویال نهال)

اگر مشتاقید با سرمایه اولیه و تولید زردآلوهای صادراتی با خرید و فروش آن با در بازارهای جهانی و برون مرزی بالاترین سود و منابع مالی را به دست آورید توصیه می‌کنیم بهترین ارقام نهال زردآلو از نژادهای پیوندی و پربار را با ضمانت سلامت و کیفیت تنها از مرجع اصلی و معتبر یعنی رویال نهال انتخاب کنید. کارشناسان رویال مطابق با منطقه کاشت، بهترین رقم را به شما معرفی کرده و می‌توانید با قیمت‌های بسیار ایده آل، رقم‌های دارای لیبل اصالت، گواهی سلامت و ضمانت دو ساله را به طور مستقیم بدون هیچگونه واسطه‌ای از این مجموعه بزرگ دریافت کنید.

09141811520

09201811520

09301811520

04445231520

برای خرید نهال زردالو و اطلاعا از قیمت فروش نهال زردالو به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://royalnahal.com/nahal-zardalo.html

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.