دنبال بهترین رقم نهال گیلاس نباشید؛ همین جا پیش ماست

رپرتاژ آگهی: به طوری که کشور ما با تولید ۲۲۵ هزار تن گیلاس بعد از آمریکا و ترکیه سومین تولید کننده برتر گیلاس در جهان است. نهال گیلاس از ارقام تجاری، زود بازده و اصلاح شده است که در طیف وسیعی از اقلیم‌های معتدل، نیمه سردسیری و نیمه گرمسیری محصولات درجه یکی با راندمان تولید بالا در هر هکتار ارائه می‌کند.

تقاضای بالا برای خرید محصول گیلاس به عنوان تازه خوری، مصارف گسترده فراورده‌های آن در حوزه مواد غذایی و خواص آنتی اکسیدانی و فوق العاده آن به عنوان ماده دارویی، باعث شده این محصول پر تقاضا بازارهای فروش متعددی داشته باشد.

 اما مهم‌ترین اقداماتی که باید قبل از احداث باغ گیلاس به آن توجه شود آگاهی از جنبه‌های اقتصادی این محصول، انتخاب رقم مناسب با اکوسیستم منطقه و مدیریت منابع با به کارگیری روش‌های نوین مراقبتی و ...است. لذا برداشت سود میلیاردی منوط به خرید و کاشت رقم مناسب گیلاس است. چنانچه بدون آگاهی رقمی غیر سازگار، ناسالم و ضعیف را خریداری کنید متحمل بار مالی مراقبتی اضافه و عدم باروری لازم خواهید شد.

 تنها با سرمایه اولیه 40 تا 50 میلیون تومانی و کاشت 500 الی 625 نهال در یک هکتار می‌توانید پس از 5 سال درآمد 5/1 الی 2 میلیونی را از این نهال تجاری برداشت کنید. این درآمدزایی می‌تواند بسیار بیشتر از این ارقام و اعداد باشد در صورتی که نهال‌های پر بازده، پربار و مقاوم جهت کاشت انتخاب شود. اگر مشتاقید با این رقم‌های ثروت آفرین و تجاری نوین بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

پارامترهای الزامی جهت سودآور شدن کاشت نهال گیلاس

پارامترهای الزامی جهت سودآور شدن کاشت نهال گیلاس

طبیعتاً هر سرمایه‌گذار و باغداری خواستار احداث باغ گیلاس و درآمدهای میلیاردی و منابع مالی پایدار است باید پارامترهای الزامی جهت دستیابی به محصول سودآور را به خوبی بشناسد. علاوه بر خرید نهال گیلاس پیوندی و اصلاح شده از مراکز نمونه مانند رویال نهال در نظر داشتن موقعیت مکانی مناسب هنگام کاشت این ارقام بسیار حائز اهمیت است.

زیرا بی‌توجهی به شرایط اقلیمی و اکوسیستمی و انتخاب رقم ناسازگار می‌تواند موجب هزینه تراشی و عدم دستیابی به هدف باغدار شود. پارامترهای الزامی عبارتند از:

  • بهترین اکوسیستم برای کاشت نهال گیلاس مناطقی نیمه سردسیر و معتدله است. این نهال به سرمای 400 الی 800 ساعته نیازمند بوده و به دمای منفی ۱۵ درجه و گرمای بالای ۴۰ درجه حساس است.

  •  این رقم از سال سوم باردهی خود را شروع کرده و در سال پنجم تولیدات آن به توجیه اقتصادی می‌رسد. می‌توان تناژ محصول دهی آنها را ۵۰ تا ۷۰ تن در هکتار برآورد کرد.

  • برای باروری  تلقیح بهتر نهال‌های گیلاس استفاده از رقم گرده افشان، گیلاس صورتی می‌تواند میزان گلدهی و محصول آوری را ارتقا دهد.

  • نیاز آبی نهال گیلاس در هفته ۴۰ تا ۵۰ لیتر است که بازه‌های آبیاری می‌تواند در فصل بهار دو هفته یکبار و در فصل تابستان هفته‌ای یک بار متناسب با خشکی و میزان دمای محیط انجام شود. نهال گیلاس میانه خوبی با زمین‌های باتلاقی و پرآب نداشته و ریشه آن بسیار مستعد پوسیدگی است.

  • بهترین خاک برای کاشت نهال گیلاس خاکی با عمق، عناصر غذایی و زهکشی مناسب است که خاک‌های لومی و سنی با اسیدیته ۶/۵ الی ۷ در گستردگی ریشه و جذب بهتر عناصر غذایی و ذخیره آب مناسب‌ترین خاک هستند.

بهترین ارقام نهال گیلاس برای برداشت سود میلیاردی

اگرچه منشا گیلاس را نواحی پیرامون خزر و ایران می‌دانند اما بسیاری از گونه‌های آن منشا اروپایی داشته و برای بهره‌وری و برداشت محصول اقتصادی باید نهال‌های پیوندی اصلاح شده با بازدهی و باردهی بالا، مانند ارقام زیر جهت کشت انتخاب شود.

۱. نهال گیلاس دلارکا

نهال گیلاس دلارکا از ارقام تجاری با محصولات با کیفیت، رقمی مقاوم به سرما، دیرگل با میوه‌ای ۱۰ گرمی، بازارپسند و ماندگاری بالا است که مقاومت خوبی در برابر جابجایی دارد. در اواخر تیر قابلیت برداشت محصول دارد، به دلیل سفت بودن پوسته میوه از جمله رقم‌های صادراتی است که در هر هکتار بین ۵۰ تا ۶۰ تن محصول آوری دارد. دلارکا نهالی پیوندی با منشا آمریکایی است که بسیار پربار بوده و از سال چهارم محصول اقتصادی آن به اوج می‌رسد. مناسب کشت در مناطق کوهستانی و نیمه سردسیری است. از جمله رقم‌های پربار با عمر اقتصادی 40 الی 45 سال است.

۲. نهال گیلاس هارت

 از نهال‌های گیلاس جذاب برای سرمایه‌گذاری گیلاس هارت است که با میوه قلبی شکل توانسته به رقمی بازارپسند تبدیل شود. درخت گیلاس هارت درختی با رشد عمودی و ارتفاع ۴ متر است که منشا اروپایی داشته و دارای رنگ سیاه است. نهال هارت  تقریباً زودرس است و برای کاشت در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری استفاده می‌شود. این محصول دارای عمر اقتصادی 30 تا 35 سال بوده و در هر هکتار بین 50 تا 60 تن محصول دهی دارد. پایه اصلی گیلاس هارت آلبالوی تلخ است.

گیلاس هارت

۳. گیلاس مشهد

 نهال گیلاس مشهد از جمله ارقام بومی ایران با گوشتی قرمز و پوسته سیاه است. این رقم دارای میوه‌ای درشت و بازار پسند بوده و گلدهی آن از نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود. لذا رقمی دیرگل مناسب برای مناطق نیمه گرمسیر و نیمه سردسیر است. گیلاس تک دانه سیاه بافت گوشتی سفتی نسبت به دیگر ارقام دارد و عمر اقتصادی آن 30 سال است.

میوه نهال عمدتاً به صورت سریع روانه بازار می‌شود زیر خاصیت انبار مانی نداشته اما مصرف تازه خوری آن بالا بوده، این نهال می‌تواند در هر هکتار 50 تا 60 تن محصول تولید کند.

۴. نهال گیلاس لاپینز

نهال گیلاس لاپینز نهالی آمریکایی میان رس و با میوه درشت و بسیار بزرگ با بافت سفت و مقاوم به ترک خوردگی است. از ارقام خود سازگار است که محصول آن مناسب صادرات بوده برداشت آن ۲۰ تا ۲۸ روز بعد از رقم بارلت و دو هفته بعد از نهال بینگ است. نهال لاپینز زودگل، خود گرده افشان بوده و عملکرد رشدی و باردهی 55  تن داشته و از سال چهارم باروری اقتصادی آن آغاز شده و عمدتاً در مناطق عاری از یخبندان و آب و هوای معتدل و گرمسیری پرورش موفقیت آمیزی دارد.

۵. نهال گیلاس ایزابلا

از جمله بهترین ارقامی که نسبت به نهال‌های قدیمی و بومی پرمحصول‌تر است نهال گیلاس ایزابلا بوده که رقمی اصلاحی، زود بازده از سال اول کاشت بوده و می‌تواند عملکرد رشدی و باردهی  ۷۰ تن در هکتار را ارائه کند. این نهال مقاومت خوبی در برابر آفات و بیماری‌های گیلاس داشته، فواصل کاشت آن در اراضی مسطح ۴ در ۴ و در مناطق بادگیر با شیب ملایم ۳ در ۵/۳  خواهد بود. این رقم دارای عمر اقتصادی ۳۵ سال بوده و از سال پنجم کاشت به توجیه اقتصادی می‌رسد.

فروش فوق‌العاده نهال گیلاس، نهالستان تخصص رویال نهال

فروش فوق‌العاده نهال گیلاس، نهالستان تخصص رویال نهال

در جشنواره فروش فوق العاده نهال‌های گیلاس متنوع در بزرگترین و تخصصی‌ترین نهالستان کشور یعنی رویال نهال می‌توانید خریدی اقتصادی، سالم و با کیفیت را تجربه کنید. کلیه نهال‌های تولید شده در این مجموعه مجوزدار ، دارای لیبل اصالت و گواهی قرنطینه بوده و شما عزیزان با مراجعه مستقیم می‌توانید با قیمت تولیدی و بسیار ایده‌آل در سایه حذف واسطه‌ها، نهال با کیفیت و سازگار را دریافت کنید.

 این نهالستان دارای خدمات پس از فروش از جمله ضمانت دو ساله و مشاوره‌های تخصصی رایگان در طول پروسه پرورش این رقم بوده، لذا با رویال نهال می‌توانید باغات گیلاسی تجاری، پرمحصول و میلیاردی را نظاره‌گر باشید. ارقام معرفی شده بسیار کمیاب می باشند و نهال دو ساله این ارقام در جشنواره پیش فروش شهریور ماه با تخفیف عرضه می گردند.جهت انتخاب بهترین رقم همین الان با ما تماس بگیرید

09141811520

09201811520

09301811520

04445231520

جهت خرید نهال گیلاس و اطلاعات بیشتر در خصوص نهال گیلاس به آدرس  https://royalnahal.com/nahal-gilas.html مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.