تور شکوفه های گیلاس ژاپن چه زمانی برگزار می‌شود

رپرتاژ آگهی: هانامی که به معنای شکوفه های گل گیلاس است، نماد زیبایی، مهربانی و گذر زمان در فرهنگ ژاپنی به حساب می‌آید. این سرزمین، سراسر شگفتی و زیبایی است و هر بخش آن جاذبه‌‌های گردشگری ویژه‌ای دارد.

شکوفه ‌های گیلاس در فرهنگ ژاپنی مفهومی عمیق و پرمعنا دارند. این شکوفه‌‌ها نمادی از عمر انسان هستند. بدین صورت که عمر شکوفه‌‌های زیبای گیلاس تنها یک الی دو هفته است اما با این وجود، زیبایی حیرت‌‌انگیز و چشم‌‌نوازی دارند. ژاپنی‌‌ها نیز بر این باورند که عمر انسان نیز با وجود کوتاهی همین‌قدر زیبا است و با برگزاری هانامی از آن تقدیر می‌‌کنند. ژاپنی‌‌ها تحت تاثیر فستیوال شکوفه های گیلاس و حالت نمادگونه آن نیز جمله‌ه‌ای عمیق و مفهومی دارند که می‌‌گویند «هیچ چیز تا ابد باقی نمی‌‌ماند».

 عده زیادی این جمله را شعاری برای روز هانامی می‌‌دانند. این فستیوال به عنوان نمادی از تجدید حیات و شروع یک دوره جدید در فصل بهار، با آرامش و آراستگی گرفته می‌شود. در طول هانامی، مردم نیز به فعالیت‌هایی چون پیکنیک گرفتن و فستیوال‌های کوچک برگزار کردن مشغول می‌شوند. سفر به سرزمین سامورایی‌‌ها به همراه تور ژاپن، خاطره‌ای از یک سفر به یادماندنی را در خاطرتان ثبت خواهد کرد.

زمان برگزاری فستیوال شکوفه های گیلاس ژاپن

تاریخ حدودی برگزاری فستیوال هانامی، ماه‌‌های مارچ و اپریل (اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت) است اما زمان دقیق آن را دولت ژاپن اعلام می‌‌کند.  به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که فصل شکوفه های گیلاس ۲۰۲۴ در توکیو از ۲۲ مارس (۲ فروردین) آغاز شود و تا یک هفته الی ۱۰ روز بعد ادامه داشته باشد. همچنین، این نکته را به یاد داشته باشیدکه شکوفه‌ها در جنوب ژاپن زودتر از شمال این کشور باز می‌شوند و در شهرهای شمالی گاه تا ماه می (اوایل خرداد) شکوفه های درختان گیلاس قابل مشاهده هستند.

آیین شکوفه های گیلاس ساکورا

فستیوال شکوفه های گیلاس ژاپن در سال‌‌هایی دور با آداب و سنت مجلل و شاهانه برگزار می‌‌شد. بدین صورت که به دستور امپراتور وقت، برگزاری هانامی با رقص‌‌های محلی، رژه خیابانی و اجرای موسیقی همراه می‌‌شد. رفته رفته همین امر، سبب شد تا مردم ژاپن زیر درخت ساکورا فستیوال برپا کنند و با غذاها و شیرینی‌‌های مخصوص به پیشواز بهار بروند. از این رو با برگزاری هر ساله فستیوال شکوفه های گیلاس، سفر به ژاپن نیز رونق بیشتری پیدا کرد و هرساله افراد زیادی خواهان مسافرت به این مکان جادویی و سحرانگیز شدند.

  • پیکنیک گل: یکی از سنت‌های رایج در هانامی، برگزاری پیکنیک در طبیعت است. مردم به همراه خانواده و دوستان خود به پارک‌ها و باغ‌ها می‌روند تا زیبایی شکوفه های گیلاس را در میان گل‌ها تجربه کنند.

  • مراسم چای هانامی: مراسم چای خودش یک هنر در ژاپن است. این مراسم معمولاً با استفاده از چای سبز خاصی به همراه انواع شیرینی‌ها همراه است.

  • فعالیت‌های فرهنگی و هنری: در هانامی، فعالیت‌های هنری و فرهنگی نیز برگزار می‌شود. نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها، و نمایش‌های سنتی جزء برنامه‌های این فستیوال هستند.

  • نورپردازی شبانه: برخی از مناطق هانامی در شب با نورپردازی‌های جذاب و زیبا تزئین می‌شوند. این نورها به شکلی خاص شکوفه های گیلاس را در تاریکی شب به تماشاگران نشان می‌دهند.

نکات جالب درباره فستیوال شکوفه های گیلاس ژاپن

جالب است بدانید که چند حقیقت درباره درخت گیلاس ژاپنی و فستیوال آن وجود دارد که به یقین شما را شگفت‌‌زده خواهید کرد:

  • در روز فستیوال شکوفه های گیلاس، ژاپنی‌‌ها غذاهای خانگی خود را زیر درخت گیلاس سرو می‌کنند.

  • درختان گیلاس ژاپن هیچ وقت میوه نمی‌‌دهند و تنها جنبه تزیینی دارند.

  • تاکنون بیش از ۶۰۰ گونه مختلف درخت گیلاس در ژاپن وجود دارد.

  • قدمت برخی از درختان گیلاس به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال می‌رسد.

  • ژاپنی‌‌ها از شکوفه‌‌های درخت گیلاس برای تهیه دمنوش‌ استفاده می‌‌کنند.

شهرهای برگزار کننده فستیوال شکوفه های گیلاس

هنگامی که بهار آغاز می‌‌شود و نخستین شکوفه‌‌های زیبای گیلاس می‌‌شکفند، فستیوال هانامی نیز در شهرهای ژاپن برگزار می‌‌شود.

توکیو، بهترین شهر فستیوال شکوفه های گیلاس

بی‌‌تردید اگر باز شدن شکوفه های گیلاس را در پایتخت زیبا و مدرن ژاپن یعنی توکیو ببینید، مسحور این صحنه دلربا خواهید شد. فستیوال شکوفه های گیلاس در پارک شینجوکو گوین به عنوان یکی از جاذبه‌های توکیو برگزار می‌‌شود و تضاد درختان گیلاس پیر و جوان آن شما را حیرت‌‌زده خواهد کرد. هم‌چنین فستیوال هانامی در پارک یویوگی نیز بسیار دیدنی است. این پارک نسبت به پارک شینجوکو گوین، درختان کم‌تری دارد اما فضای رویایی آن با برکه‌‌های ساختگی، اثری روح‌‌بخش بر جای می‌‌گذارد. چنان‌چه برای دیدن هانامی با تور ژاپن همراه شدید، این دو مکان کم‌‌نظیر را از دست ندهید.

کیوتو، رویایی ترین شهر فستیوال شکوفه های گیلاس

اگر می‌‌خواهید در همراهی با تور ژاپن، بی‌‌نظیرترین فستیوال شکوفه های گیلاس را تجربه کنید، سری به کیوتو بزنید. مسیر ناکارگی در کیوتو که از دو طرف با درختان زیبای گیلاس پوشیده شده است، تکه‌ای از قلب شما را برای همیشه در خود نگه می‌دارد. زیبایی این مسیر به اندازه‌ای زیاد است که نمی‌توانید چشمان خود را از آن بردارید.

ایوار مجری مستقیم تور ژاپن و کره جنوبی

آژانس مسافرتی ایوار، به عنوان مجری مستقیم تور تور ژاپن و تور کره جنوبی، تمامی مجوزهای رسمی ایرانی و بین‌المللی نظیر مجوز فنی بند الف و ب، مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز عضویت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)، مجوز عضویت انجمن صنفی گردشگری و جامعه تور گردانان را دارا است. ایوار به عنوان اولین برگزارکننده دوره بین‌المللی پیشرفته راهنمایان تور (WFTGA) در ایران، میزبان حرفه‌ای‌ترین راهنمایان کشور در مجموعه خود می‌باشد. راهنمایان ایوار از تهران تا تهران و در تمامی لحظات سفر، در کنار مسافرین حضور دارند و تمام تلاش خود را برای لذت و آسودگی بیشتر همسفران به کار می‌بندند. 

با مراجعه به وبسایت ایوار به آدرس eavar می‌توانید به فهرست تورهای موجود در هر فصل همراه با جدول کامل قیمتی، خدمات، جدول پروازی، درجه هتل، برنامه سفر و دیدگاه مسافران قبلی دسترسی داشته باشید. همچنین در صورت مشاوره سفر می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس گرفته و با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

منبع: شکوفه های گیلاس ژاپن ایوار

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.