راه اندازی خط تولید مواد شوینده

رپرتاژ آگهی: اگر در فکر راه اندازی خط تولید مواد شوینده هستید، لازم است بدانید که مواد شوینده به دو دسته شوینده صنعتی و شوینده بهداشتی تقسیم می شود. این دو محصول تفاوت هایی با یکدیگر دارند که به همین منظور در سرمایه اولیه، هزینه های بهره برداری تاثر گذار است.

شوینده بهداشتی چیست؟

شوینده های بهداشتی، شوینده هایی هستند که عمدتا در زندگی روزمره استفاده می شوند. این کالا ها اغلب در ارتباط با پاکیزگی و بهداشت فردی هستند. مانند انواع مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، شامپو ها، پودر ها و مایعات لباس شویی و ... .

برای راه اندازی این دسته از مواد شوینده باید استاندارها و قوانین اداره صنایع، وزارت بهداشت، غذا و دارو دریافت شود. در واقع فروش محصولات بهداشتی که فاقد این مجوز ها هستند کاملا غیرقانونی است و ممکن است عواقب حقوقی و مالی داشته باشد.

شوینده صنعتی چیست؟

شوینده های صنعتی کالاهایی هستند که عمدتا جهت شستشو و تمیز کردن محیط کاربرد دارند. مانند شامپوهای کارواش، پاک کننده های معابر و برخی سطوح و ... . عمده مصرف کنندگان این محصولات رستوران ها، مدارس، ادارات و کارخانه ها جهت نظافت محیط هستند. عموماً اداره صنعت، معدن و تجارت تنها ارگان صادر کننده مجوز جهت بهره برداری این واحد خای تولیدی است. هزینه راه اندازی و بهره برداری این واحدهای تولیدی به مراتب کمتر از نوع بهداشتی آن است.

شرکت بازرگانی صدرا شیمی وارد کننده و تامین کننده مواد اولیه شوینده به بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است. مواد اولیه شوینده شامل تگزاپون، اسید سولفونیک، بتایین، لورامید، تری اتانول آمین، ایزوتیازولین و ... می باشد. مواد اولیه از تهران قابل ارسال به سراسر کشور است. جهت استعلام قیمت با کارشناسان فروش صدرا شیمی تماس حاصل بفرمایید.

تلفن ثابت: 03191005750

تلفن همراه: 09127309439

هزینه های مربوط به راه اندازی خط تولید مواد شوینده

بعد از تصمیم به تولید هر کدام از انواع شوینده ها و یا تولید همزمان شوینده صنعتی و بهداشتی هزینه هایی که باید صورت بگیرد به شرح زیر است.

  • تهیه زمین

  • ساخت واحد تولید (با رعایت ضوابط سازمان غذا و دارو)

  • انشعابات آب، برق و گاز صنعتی

  • ساخت واحد اداری

  • ساخت واحد آزمایشگاه

  • خرید ماشین آلات (شامل میکسر ها و دستگاه های بسته بندی)

  • خرید ظروف بسته بندی شامل بطری و کارتن

  • خرید مواد اولیه شامل تگزاپون، اسید سولفونیک و غیره.

  • هزینه های بازریابی و تبلیغات

فضای مورد نیاز خط تولید مواد شوینده خانگی

تولیدکنندگان برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی باید فضایی را تهیه کنند که گنجایش دستگاه ها و مواد اولیه را داشته باشد. اگر قصد راه اندازی خط تولید انواع شوینده را در مقیاس صنعتی دارید، حداقل فضایی که لازم است حدودا بین 600  متر مربع می باشد. اما این ابعاد با توجه به تعداد ماشین آلاتی که تهیه می کنید، ممکن است متغیر باشد.

ماشین آلات تولید شوینده شامل چه مواردی هستند؟

  1. میکسر استیل دو جداره ۱۰۰۰ لیتری

وظیفه میکسر مخلوط کردن مواد اولیه است. هر چند که در ظاهر کار ساده ای انجام می دهد ولی در صورتی که نوع مرغوبی نباشد باعث افت کیفیت محصول نهایی می شود. میکسر های استیل در نوع های یک جداره و چند جداره تولید می شوند که با توجه به محصول تولیدی نیاز به نوع خاصی از آن است. بهتر است جنس استیل از نوع ۳۱۶ باشد که اصطلاحا به آن استیل نگیر می گویند.

  1. پرکن اتوماتیک و درب گذار

برای پر کردن ظروف به یک دستگاه اتوماتیک پر کن نیاز دارید که با توجه به میزان تولید توانایی پر کردن و بستن درب بطری ها باشد. این پرکن ها باید با توجه به میزان تولید، نوع بسته بندی و قابلیت بستن درب و غیره انتخاب شوند.

  1. تجهیزات آزمایشگاهی

جهت بررسی کیفیت شوینده ها، میکروب شناسی و آنالیز پارامتر های مواد شوینده نیاز است که آزمایشگاه مستقر در مجوعه داشته باشیم که آزمایش های اولیه و پایه را روی محصولات و مواد اولیه بتوان انجام داد. البته در نظر داشته باشید آزمایش های تخصصی باید در آزمایشگاه های مرجع صورت پذیرد. از تجیهزات لازم آزمایشگاهی می توان به

ترازو، هیتر استیرر یا هات پلیت مگنت، سمپلر با حجم های مختلف، آون آزمایشگاهی، میکسر آزمایشگاهی یا همزن مکانیکی، ویسکوزیمتر، کیت دانسیته، بن ماری، شوف بالن، pH متر دیجیتال، سانتریفیوژ اشاره کرد.

  1. سیستم تصفیه آب

جهت سختی گیری آب حتما نیاز به یک سیستم تصفیه آب است که بتوان پارامتر های کیفی آب را جهت تولید محصولات شوینده بهبود داد.

  1. پمپ دنده ای

پمپ دنده ای یا پمپ غلیظ کش از نوع پمپ های جابجایی مثبت می باشد و جابجایی سیال در این پمپ ها از طریق چرخش چرخ دنده ها صورت می گیرد. این پمپ ها دارای قدرت مکش بسیار بالایی می باشند و همزمان امکان پمپاژ شوینده ها را دارا می باشند.

و در آخر

مواد شوینده در دسته اقلام مصرفی قرار می گیرند از گذشته تا امروز از جمله پر مصرف ترین اقلام در هر محیطی بوده اند. اگر در ذهن تصمیم به راه اندازی تولید مواد شوینده دارید حتما نیاز است یا خودتان توانایی بازاریابی و فروش را داشته باشید و یا تیم قوی در این زمینه تشکیل دهید. برند سازی امروزه در زمینه مواد شوینده در کنار کیفیت بسیار تاثیرگذار است. در بحث تولید هر محصولی با دید باز وارد شوید تا در آینده متضرر نشوید البته در نظر داشته باشید هر تولیدی چالش ها و مشکلات خودش را دارد.

تهیه شده در بخش تولید محتوای شرکت صدرا شیمی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.