برداشت 8 تن گردو در هکتار؛ با کاشت نهال گردو پیوندی

رپرتاژ آگهیشرکت رویال نهال از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نهال گردو پیوندی در ایران است. این شرکت نهال گردو پیوندی را در شهرستان میاندوآب در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی این شهرستان تولید می کند.این نهالستان بزرگ  برای اولین بار در کشور موفق به تولید نهال گردو پیوندی با لیبل سبز تایید شده از موسسه ثبت گواهی بذر و نهال شده است که این لیبل،اصالت و سلامت این نهال ها تایید می کند.

مدیر عامل شرکت رویال نهال می فرمایند که ظرفیت نهال های گردو پیوندی تولید شده در این مجموعه نزدیک به ۱۰۰ هزار اصله نهال در خزانه می باشد که به دلیل محبوبیت بالا در میان باغداران از هم اکنون شروع به پیش فروش این نهال ها با قیمت پارسال کرده است.

فعالیت این شرکت طی چند سال اخیر با ۲۸ استان در کشور بوده که موفق به احداث باغات گردو پیوندی به مساحت های ۲۰ تا ۷۰ هکتاری در استان های مختلف شده است.مجموعه عظیم رویال نهال مجوز تولید ۴ نوع گردو ژنوتیپ برتر،فرنور،چندلر و فرانکت را دارد که یقینا جز برترین ارقام های گردو پیوندی می باشند زیرا این ارقام کاملا دیرگل ،پربار با کیفیت بالای محصول یکدست می باشند که گزینه ای مناسب برای بازارهای داخلی و خارجی به حساب می آیند.

اگر در مناطقی کوهستانی با ارتفاع 1200 تا 2000 متر از دریا قصد احداث باغ گردو را دارد!

اگر در مناطقی کوهستانی با ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از دریا قصد احداث باغ گردو را دارد!

نهال گردو فرنور یا فرانسوی، نهالی است بسیار مقاوم و سخت جان! این نهال تحمل بالایی در شرایط جوی نامساعد دارد و می‌تواند هوای سرد، گرم و خشک را تحمل کند.

نهال گردو فرنور جزء نهال‌های دیرگل است؛ یعنی پس از عبور از سرمای زمستانه شروع به گلدهی می‌کند این کار باعث می‌شود تا محصولات دچار سرمازدگی نشوند و نهال گردوی ما به خوبی رشد کند.

به نقل از رویال نهال: نهال گردوی فرنور یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت و احداث باغ گردو است. علاوه بر دیرگل بودن این نهال، باردهی این نهال زیاد است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول فراوانی تولید می‌کند.

مهم‌ترین نکات مربوط به کاشت نهال گردو فرنور

تمامی نهال‌های میوه و آجیل برای این که سود خوبی به همراه داشته باشند نیازمند رسیدگی‌های مخصوصی هستند. چنانچه تمامی این رسیدگی‌ها به خوبی انجام شود از سوداوری این نهال شگفت زده خواهید شد.

  1. انتخاب نهال مناسب: نهال گردو فرنور باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد؛ بنابراین بهتر است آن را از نهالستان‌های معتبری همچون رویال نهال تهیه کنید.

  2. فاصله کاشت: نهال گردو فرنور دارای قدی بلند است. این اندازه در حالت معمول بین 4 تا 6  متر است اما برخی از آن‌ها به 8 متر هم می‌رسند؛ در نتیجه فاصله کاشت در این رقم نهال اهمیت زیادی دارد. بهترین فاصله کاشت در نهال فرنور ۷*۷ متر مکعب است.

  3. مدت زمان مناسب آبیاری: تعیین زمان آبیاری نهال گردو به شرایط جوی محل کاشت نهال بستگی دارد. چنانچه نهال در مناطقی با آب و هوای معتدل کاشته شود هر 15 روز باید به نهال آب داد. در مناطق خشک بهتر است این بازه زمانی کاهش یافته و بین 7 تا 10 روز باشد.

نهال گردوی بومی ایران با صرفه اقتصادی بسیار بالا

زمانی که سخن درباره ارقام نهال گردو به میان باشد نهال گردو ژنوتیپ شرکت رویال نهال زبانزد همگان است. کاشت این نهال از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده؛ چون هزینه‌های کاشت، مراقبت و برداشت آن نسبت به سایرین کم‌تر است.

مهم‌ترین ویژگی‌های نهال گردو ژنوتیپ

  1. پایه کوتاه: این نهال‌های گردو معمولاً پایه کوتاه هستند. علت این موضوع به دلیل افزایش میزان بار نهال است. هر چقدر قد نهال کوتاه‌تر باشد ثمردهی آن بیش‌تر خواهد بود.

  2. ثمردهی فراوان: نهال گردو ژنوتیپ نهالستان رویال نهال جزء نهال‌های پربار است و هر ساله میزان چشمگیری محصول تولید می‌کند. در صورت رعایت اصول رسیدگی به نهال چیزی حدود 10 تن در هر هکتار، محصول می‌توان از این نهال برداشت کرد. در نهال‌های گردوی معمولی این محصول حدود 2تن است.

  3. عمر اقتصادی بالا: تمامی نهال‌ها دارای طول عمر محدودی هستند. این نهال گردو بین ۵۰ تا ۲۰۰ سال عمر می‌کند. هر چقدر رسیدگی به نهال بیش‌تر باشد عمر اقتصادی آن افزایش می‌یابد.

نهال گردوی چندلر؛ نهال گردوی خارجی و بسیار پرطرفدار

اصالت و زادگاه این نهال کشور آمریکا است. این نهال دارای پیشینه‌ای طولانی بوده و سال‌های بسیار زیادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته این نهال مانند امروز دارای ثمردهی فراوان نبوده است؛ بلکه با استفاده از علوم جدید و تجهیزات پیشرفته باعث ایجاد تغییراتی در ژنتیک این نهال شده‌اند. این تغییرات روی بهبود عملکرد نهال تاثیر گذاشته است.

مهم‌ترین ویژگی‌های نهال گردو چندلر

  1. وزن سنگین مغز: مغز نهال گردو چندلر در شرکت رویال نهال نسبت به سایرین سنگین‌تر است و چیزی حدود ۱۶ گرم است. این مغز گردو حدود ۶۰ درصد حجم کل گردو را اشغال می‌کند.

  2. طول عمر فراوان: چنانچه تمامی شرایط جهت مراقبت از نهال اجرا شود طول عمر این نهال حدود ۱۰۰ سال است. این طول عمر فراوان در کنار محصول انبوه، سودآوری زیادی به همراه دارد.

  3. باردهی زیاد: یک نهال گردو چندلر در زمان بلوغ چیزی حدود 40 تا 45 کیلوگرم گردو خشک تولید می‌کند.

راهکارهای پیشنهادی رویال نهال برای مراقبت از نهال گردو

راهکارهای پیشنهادی رویال نهال برای مراقبت از نهال گردو

رویال نهال همواره تاکید می‌کند برای داشتن محصول فراوان و سودآوری باغ باید تمامی نکات مربوط به مراقبت از نهال رعایت شود. هنگامی که نهال گردو در سالم‌ترین حالت خود باشد مسلما ثمردهی آن نیز بیش‌تر می‌شود. در ادامه راهکارهایی را برای داشتن باغ گردویی پربار برای شما ارائه می‌دهیم:

  1. به زمان کشت نهال گردو دقت کنید: معمولاً این نهال در فصل پاییز کاشته می‌شود. این که چه زمانی این نهال را بکارید تا به خوبی و در بهترین حالت ممکن رشد کند به اب و هوای محل زندگی شما بستگی دارد.
  2. فاصله کاشت باید رعایت شود: نزدیک هم کاشتن نهال‌های گردو روی کیفیت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد؛ با توجه به اینکه گردو ژنوتیپ رویال درختی کاملا پاکوتاه هست و فضای زیادی را اشغال نمی کند بنابراین رعایت فاصله 7*6 برای آماده سازی چاله های آن کفایت می کند
  3. خرید نهال اصالت دار: هنگام خرید نهال گردو دقت داشته باشید نهال های شناسنامه درا و اصالت دار را از مراکز معتبری که مجوز تولید نهال دارند تهیه کنید.

رعایت تمامی نکات گفته شده باعث می‌شود تا نهال گردو در بهترین حالت ممکن رشد کرده و محصولی فراوان و پرسود را برای باغداران به همراه داشته باشد.

رویال نهال؛ نهالستانی ساخته شده براساس تجربه و تخصص

شرکت رویال نهال تولید کننده نهال‌های گردو فرنور، ژنوتیپ و چندلر است. تمامی این نهال‌ها به صورت اصلاح شده و پیوندی در دسترس هستند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید نهال از نهالستان رویال نهال بهره‌مندی از ضمانت نامه‌ی معتبر، نهال‌های لیبل و شناسنامه دار، خدمات پس از فروش معتبر و دسترسی به مشاوره است. نهال‌های لیبل دار رویال نهال این امکان را به شما می‌دهند تا از اصالت نهال خریداری شده مطمئن شوید.

خرید نهال گردو از رویال نهال پایان کار شما با این نهالستان بزرگ نیست! بلکه رویال نهال در تمامی طول مسیر خرید، کاشت، مراقبت و برداشت محصولات در کنار شما هستند.

تیم مشاوره و پشتیبانی ما در تمامی ساعات روز پاسخگوی سوالات و ابهامات شما عزیزان بوده و در جهت رفاه حال کشاورزان و باغداران عزیز تلاش می‌کنند.

در صورت تمایل به خرید نهال از رویال نهال شما می‌توانید با مراجعه به سایت royalnahal نهال مورد نظر خود را انتخاب و عملیات خرید را به پایان برسانید.

در صورت عدم دسترسی به سایت می‌توانید با تیم فروش تلفنی ما تماس بگیرید:

09141811520

09301811520

04445231520

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.