همه چیز درباره انواع برندهای ایکس‌ری

رپرتاژ آگهی:  دستگاه های ایکس‌ری از جمله دستگاه‌های کاربردی و مهم بخصوص در گمرک و بازرگانی است که برای شناسایی و کنترل کالاها یا اقلام بسته‌بندی شده در هنگام ورود یا خروج از کشور استفاده می‌شود. دستگاه ایکس‌ری با استفاده  از اشعه‌ایکس و تصویر‌برداری از داخل بسته بندی کالاها محتوای داخل آن‌ها را کاملا بازرسی می‌کند. البته دستگاه ایکس‌ری در زمینه‌های دیگر از جمله پزشکی، خودرویی، مواد غذایی و ... نیز استفاده می‌شود. از این رو در این مطلب به بررسی همه چیز در خصوص انواع برندهای ایکس‌ری پرداخته‌ایم.

ایکس ری چیست؟

 در این بخش به این سوال پاسخ می‌دهیم که دستگاه ایکس ری چیست؟ دستگاه ایکس‌ری وسیله‌ای برای بررسی اشیاء یا تصاویر داخلی بدن انسان است که با استفاده از تکنولوژی‌های به کار رفته در آن و عبور دادن اشعه‌ایکس از بین اشیاء یا بدن انسان تصاویر را ثبت می‌کند. اغلب از ایکس‌ری برای بازرسی در گمرک، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های بازرسی و ... استفاده می‌شود. به این صورت که ایکس‌ری با بازرسی اشیاء داخل چمدان‌ها، کانتینرها، پالت‌ها یا خودرو آن‌ها را اسکن کرده و به بررسی اشیاء توسط ماموران کمک می‌کند.

بهترین برندهای دستگاه ایکس‌ری 

برند زد کی و اسمیت دو برند محبوب و شناخته شده در دستگاه های ایکس ری است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها پرداخته ایم.

برند zk

zktecho با نام تجاری zk یک شرکت چینی فعال در زمینه دستگاه‌های کنترل تردد از جمله دستگاه‌های ایکس‌ری است که فعالیت خود را از سال 2007 آغاز کرده است. این برند ابتدا فقط در حوزه تولید سیستم‌های کنترل تردد و دستگاه‌های حضور و غیاب فعالیت می‌کرد اما در ادامه با تولید دستگاه‌های ایکس‌ری به یکی از برندهای پرفروش در این زمینه تبدیل شده است. دستگاه‌های ایکس‌ری برند zk با ویژگی‌هایی از جمله تشخیص فوری موارد مشکوک، استفاده از اثرانگشت برای راه‌اندازی دستگاه، برخورداری از منبع تغذیه، مجهز به غلطک ورودی و خروجی، قابلیت تنظیم سرعت نوار و امکان نظارت از راه دور، استفاده از اشعه‌ایکس، اسکن تصاویر چمدان روی صفحه نمایش، طراحی شده برای استفاده صنعتی و ... خدمات متنوعی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

برند اسمیت 

برند اسمیت نیز از جمله کمپانی‌های فعال در حوزه تولید دستگاه‌های ایکس‌ری بزرگ برای بازرسی اشیاء و حمل و نقل محسوب می‌شود که با توجه به ابعاد و نوع طراحی در سازمان‌های مختلف کاربرد دارد. وجود نوار نقاله غلتکی در دستگاه‌های ایکس‌ری برند اسمیت امکان جابجایی بارهای سنگین را نیز فراهم کرده است. اغلب دستگاه‌های ایکس‌ری برند اسمیت نیز توانایی تصویربرداری از اشیاء با استفاده از اشعه‌ایکس را دارند و قابلیت تشخیص انواع مواد مخدر یا سلاح‌های خطرناک را دارند. همچنین سطح ایمنی بالایی را برای کار کارکنان با اشعه ایکس فراهم کرده اند.

images_1712152364_660d5f2c62707.jpg

معرفی برترین مدل‌های دستگاه‌ ایکس ری اسمیت

در این بخش دو مورد از برترین محصولات ایکس ری از برند اسمیت معرفی شده اند.

دستگاه ایکس ری Hi-scan smiths ۷۵۵۵i

دستگاه ایکس ری Hi-scan smiths 7555i یکی از دستگاه‌های پیشرفته کنترل تردد با هدف بررسی محتویات بسته‌ها، چمدان‌ها و ... است که با بهره‌گیری از فناوری اشعه‌ایکس در سریع زمان و با عملکرد قابل قبولی عملیات بازرسی را برای مراکز تجاری، اداری یا مسافربری انجام می‌دهد. از دستگاه ایکس‌ری Hi-scan smiths 7555i برای کنترل وسایل و بارهای سنگین نیز استفاده می‌شود. فناوری‌های پیشرفته بکار رفته در این دستگاه امکان مشاهده محتویات داخل بسته‌ها را به صورت تصاویر برای اپراتور فراهم می‌کند. از ویژگی‌های این دستگاه ایکس‌ری از برند اسمیت می‌توان به امکان ذخیره کردن تصاویر اسکن شده، تشخیص انواع سلاح، مواد‌مخدر، ترکیبات نفتی و...، مجهز به مانیتور لمسی برای مشاهده تصاویر و قابلیت تنظیم سطح اشعه ایکس برای تاباندن به مواد مختلف اشاره کرد. همچنین این دستگاه داری کابل اتصال به سیستم امنیت شبکه است. 

دستگاه ایکس ری Heiman smiths ۶۰۴۰i

دستگاه ایکس ری  Heiman smiths 6040iیکی از دستگاه‌های پیشرفته مجهز به اشعه‌ایکس است که در جهت کنترل ایمنی سازمان‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه از تولیدات جدید در زمینه کنترل اشیاء محسوب می‌شود و  با استفاده از پرتو اشعه ایکس قادر به تشخیص مواد مشکوک و ممنوعه و ذخیره تصاویر آن است. دستگاه ایکس‌ری Heiman smiths 6040i با کنترل محتویات بسته‌ها و چمدان‌ها ضمن شناسایی مواد مخدر، سلاح و ... با کمترین خطا ایمنی سازمان‌ها را تامین می‌کند. سرعت بالای این دستگاه کمک می‌کند تا در کمتر از 6 ثانیه محتویات بررسی شوند و همچنین تعداد بار عبوری را نیز به اپراتور نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه توانایی اسکن بار با وزن و ابعاد مختلف است و با ذخیره تصاویر امکان اشتراک‌گذاری آنها را نیز فراهم می‌کند. 

معرفی برترین مدل‌های دستگاه‌ ایکس ری زد کی

در ادامه به معرفی دو مورد  از برترین مدل های ایکس ری از برند زد کی پرداخته ایم.

دستگاه ایکس ری X-ray LD۵۰۳۰

دستگاه ایکس ری X-ray LD5030با استفاده از اشعه ایکس و با پیاده‌سازی فناوری ساخت ایکس‌ری به منظور استفاده در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌‌های قطار و ... کاربرد دارد. این دستگاه ایکس‌ری با نظارت و کنترل دقیق بر محتویات کیف، چمدان و بسته‌ها امنیت سازمان‌ها را فراهم کرده است. این دستگاه بدون نیاز به اپراتور به عنوان نیروی انسانی ورودی‌ها را کنترل می‌کند و با استفاده از پرتو اشعه ایکس مواد ممنوعه از جمله مواد مخدر و انواع سلاح را تشخیص می‌دهد. از ویژگی‌های مهم این دستگاه ایکس‌ری می‌توان به توانایی تشخیص انواع سلاح، حمل بار تا وزن 120کیلوگرم، داشتن نمایشگر 17 اینچی، ذخیره‌سازی تصاویر اسکن شده و تفکیک مواد با چهار رنگ مختلف را اشاره کرد. 

images_1712152372_660d5f348d009.jpg

دستگاه ایکس ری X-ray X۱۰۰۸۰

دستگاه ایکس ری X-ray X10080 نیز از جمله پیشرفته‌ترین دستگاه‌های بازرسی اشعه ایکس است که برای بازرسی وسایل، کیف و چمدان‌ها افرادی در ورودی سازمان‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه که به عنوان تونل تصویربرداری نیز شناخته می‌شود امکان اسکن و تشخیص محتویات کیف و ... را دارد و بازرسی‌ها را تسهیل می کند. دستگاه ایکس ری X-ray X10080 با استفاده از اشعه ایکس موارد مشکوک را تشخیص داده و اشیاء را تا اندازه 80*100 اسکن می‌کند. از جمله ویژگی‌های مهم این دستگاه نیز می‌توان به تفکیک مواد با چهار رنگ مختلف، برخورداری از نوار نقاله برای حمل بار تا 200 کیلوگرم، سیستم خنک‌کننده، نمایشگر 5 اینچی و امکان ذخیره‌سازی تصاویر اشاره کرد.

  جمع‌بندی

در این مطلب به همه چیز درباره انواع برندهای ایکس‌ری پرداختیم و ضمن معرفی انواع دستگاه ایکس‌ری به کاربردها و مزایای آن‌ها در مکان‌های مختلف پرداختیم. انواع دستگاه ایکس‌ری از برند smith، برند zk و ... با کیفیت و عملکرد سریع موجب تسریع بازرسی‌ها و تسهیل کار ماموران بازرسی می‌شود. 

شرکت مکسا با در نظر داشتن سابقه چندین ساله خود در زمینه نرم افزارها و سخت افزارهای حوزه کنترل تردد و امنیت قادر است متناسب با نیاز کلیه سازمان ها و شرکت ها انواع برندهای مختلف برندهای دستگاه های ایکس ری را در اختیار سازمان ها  قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه میتوانید به وب سایت شرکت مکسا به آدرس www.maxasecurity.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۸۷۵۶۰۰۰ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فنی شرکت مکسا شما را در خرید بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های ایکس ری راهنمایی کنند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.