بهترین صندوق درآمد ثابت

رپرتاژ آگهیصندوق درآمد ثابت یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس ایران است. این صندوق‌ها چند وقتی است که به بازار سرمایه راه پیدا کرده‌اند. بانک‌ها، شرکت‌های سبدگردان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و حتی شرکت‌های بیمه اقدام به ارائه چنین صندوق‌هایی کرده‌اند.

این صندوق‌ها سود ثابتی را برای خریداران در نظر می‌گیرند و از این نظر برای افراد ریسک‌گریز بسیار مناسب هستند. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در بازار بورس را دارید، اما نمی‌خواهید ریسک کنید و دانش این بازار را ندارید، این صندوق‌ها بهترین انتخاب هستند. در ادامه اطلاعاتی را درباره بهترین صندوق‌های درآمد ثابت و نحوه خرید آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

صندوق درآمد ثابت چیست؟

صندوق‌های درآمد ثابت صندوق‌هایی هستند که از سهام شرکت‌های مختلف، اوراق قرضه و... تشکیل می‌شوند. وقتی شما این صندوق‌ها را خریداری می‌کنید، شرکت‌های ارائه دهنده صندوق با سرمایه شما در بازار بورس فعالیت می‌کنند و هر ماه سود ثابتی را به حساب شما می‌ریزند.

این صندوق‌ها بهترین انتخاب برای افرادی هستند که می‌خواهند بدون ریسک سود ثابتی را در ماه دریافت کنند. خرید این صندوق‌ها هم خیلی راحت است و نیازی به تشریفات بانکی مانند افتتاح حساب و... ندارد.

مزایای صندوق‌های درآمد ثابت

مزایای صندوق‌های درآمد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت مزیت‌های زیادی دارند و به همین دلیل افراد مختلف روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • تخصیص سود ثابت ماهانه

  • سود ماهانه بیشتر از سقف سود بانکی

  • امکان خرید صندوق درآمد ثابت به‌صورت آنلاین

  • خرید صندوق با حداقل ۱۰۰ هزار تومان

  • معامله آسان صندوق‌های درآمد ثابت

  • نقدشوندگی بالا

بهترین صندوق درآمد ثابت کدام است؟

صندوق‌های درآمد ثابت زیادی در بازار در دسترس هستند که شما می‌توانید برای خرید آن‌ها اقدام کنید. تمام این صندوق‌ها مجوز دارند و نگرانی خاصی از بابت خرید آن‌ها وجود ندارد، اما یک سری از صندوق‌ها در بازار، سود بیشتری نسبت به سایر صندوق‌های درآمد ثابت به سرمایه‌گذاران تخصیص می‌دهند. در جدول زیر این صندوق‌ها را به همراه جزئیات به شما معرفی می‌کنیم:

Capture

آیا صندوق‌های درآمد ثابت با هم تفاوت دارند؟

صندوق‌های درآمد ثابت یک سود مشخص ماهیانه را برای سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیرند و در زمان سررسید به آن‌ها پرداخت می‌کنند، اما از برخی جهات با هم متفاوت هستند. صندوق‌های درآمد ثابت یا از نوع قابل معامله در بورس (ETF) و یا از نوع صدور و ابطالی هستند. برای خرید صندوق‌های قابل معامله باید به پلتفرم معاملاتی کارگزاری خود بروید و خرید خود را به‌صورت کاملا آنلاین انجام دهید. اما برای خرید صندوق‌های صدور و ابطالی باید به سایت خود صندوق مراجعه کنید. به این ترتیب خیلی راحت می‌توانید صندوق را خریداری کنید.  

خرید صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس

خرید صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس

برای خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید کد بورسی داشته باشید. در ادامه نحوه دریافت کد بورسی را برای شما توضیح می‌دهیم:

1. ثبت‌نام در سامانه سجام

اولین قدم از دریافت کد بورسی این است که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام کنید. بعد از ورود به لینک ثبت‌نام در سجام را انتخاب کرده و سایر مراحل را دنبال کنید. بعد از پایان ثبت‌نام باید یک کد ۱۰ رقمی بگیرید.

2. احراز هویت

در این مرحله باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. در هنگام مراجعه همراه داشتن کد ۱۰ رقمی، مدارک شناسایی و گوشی و سیمکارت به نام خودتان الزامی است. همچنین در حال حاضر امکان احراز هویت آنلاین نیز وجود دارد. بعد از احراز هویت، کد بورسی به شما تعلق می‌گیرد.

3. عضویت در کارگزاری

با دریافت کد بورسی به تنهایی نمی‌توانید معاملات در بازار بورس را آغاز کنید، بلکه باید با بررسی و تصمیم خودتان یک کارگزاری معتبر انتخاب کنید. بعد از عضویت در کارگزاری یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید به پلتفرم معاملاتی کارگزاری وارد شوید. سپس می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید.

4. خرید صندوق

بعد از ورود به پلتفرم معاملاتی، نام صندوق درآمد ثابت مورد نظر را جست‌وجو کنید و آن را بخرید. توجه داشته باشید که باید قبل از خرید حساب خود را شارژ کنید.

نکات مهم در هنگام خرید صندوق‌های درآمد ثابت

زمانی که بهترین صندوق درآمد ثابت را انتخاب کردید و برای خرید آن تصمیم گرفتید، باید چند نکته را نیز در نظر داشته باشید:

  • قبل از انجام معامله در بازار دانش خود را بالا ببرید

  • سرمایه‌گذاری را با سرمایه اضافی خود آغاز کنید

  • در مورد صندوق موردنظرتان تحقیق کنید

  • کارگزاری باسابقه‌ای انتخاب کنید

  • در هنگام خرید صندوق‌های صدور و ابطال آدرس سایت را دقیق چک کنید

  • برای خرید صندوق‌های قابل معامله فقط از طریق پلتفرم کارگزاری اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار بورس و افزایش مهارت‌های معامله‌گری می‌توانید به سایت لرنینگ کاریزما مراجعه کنید و از آموزش‌های رایگان لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.