پیشکسوت صنعت مدرن خشکبار ایران، درگذشت

رپرتاژ آگهی: حاج محسن رحمانی، کار آفرین نمونه، بنیان گذار برند مانی و یکی از خیرین به نام در 86 سالگی  در گذشت. پیش از ورود رسمی به حوزه تجارت در کنار پدر به پیشه کشاورزی اشتغال داشت و از سال 1332 همراه با وی در یک کارگاه کوچک در شهر مراغه فرآوری خشکبار را آغاز کرد. از سال 1339 به‌عنوان نسل دوم خانواده رحمانی با توسعه کسب‌وکار به فعالیت‌های این تجارت خانوادگی رونق بخشید. از ابتدای دهه 40 با آغاز صادرات خشکبار به اتحاد جماهیر شوروی، کسب‌وکارش را توسعه داد.

حاج محسن رحمانی از دهه 70 با صادرات محصولات خشکبار به 93 کشور جهان روح تازه‌ای به بازار کشمش ایران در پهنه جهانی دمید و موفق به کسب ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی شد و چهار دوره  لوح سپاس صادر کننده نمونه را از دست رؤسای جمهور وقت دریافت کرد.

محسن رحمانی

ایشان زمینه‌های عرضه خشکبار به مصرف‌کننده نهایی را با نام تجاری مانی در ایران، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا فراهم کرد و بنیان‌گذار شکل مدرنی از تولید، فرآوری و صادرات خشکبار در ایران شد. در سال 1396 توسعه محصولات مواد غذایی سلامت‌محور را بنیاد نهاد و با سرمایه‌گذاری‌های عظیم و جمع کردن برترین متخصصان کشور به تأسیس چهار کارخانه مجهز در مراغه، بناب و یک کارخانه در زنجان به یکی از پیشروان صنعت کشور تبدیل شد.

امروز گروه رحمانی با پنج نام تجاری زیرمجموعه خود: مانی، رحمانی، کاریز، رستنی و گلوردی در بازار داخلی و بین‌المللی حضور فعال دارد.  حاج‌محسن رحمانی همواره به توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و شناساندن نام بلند ایران در جهان اعتقاد داشت و در کنار کسب‌وکار حرفه‌ای در فعالیت‌های خیرخواهانه نیز نقشی فعال ایفا می‌کرد.

 به اعتقاد زنده‌یاد محسن رحمانی «در مسیر بیکران پیشرفت، فرهنگ و خاک ما، گنجینه ما است.»

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.