بررسی و نظارت این موضوع در دانشگاه ها و حتی دانشکده های کوچک که تعداد زیادی دانشجو دارد، عملا کار آسانی نیست. به همین منظور یکی از بهترین راه کارهایی که برای نظارت بر ورود و خروج دانشجویان پیشنهاد می شود، استفاده از سیستم حضور و غیاب دانشجویی است. شرکت کسرا به منظور سهولت در رسیدگی و مدیریت این موضوع اقدام به طراحی و ارائه یک سیستم حضور و غیاب دانشجویی با ویژگی ها و مشخصات منحصر به فرد و بسیار کاربردی کرده است. در ادامه به بررسی کامل تر ویژگی های این سیستم می پردازیم.

اهمیت استفاده از سیستم حضور و غیاب دانشجویی

از ابتدای بازگشایی دانشکده ها تاکنون حضور در ساعت دقیق شروع کلاس برای اساتید اهمیت زیادی داشته است. اما اهمیت این موضوع صرفا به کلاس درس محدود نمی شود. بلکه از این سیستم می توان برای نظارت بر ساعت دقیق ورود و خروج دانشجویان، اطلاع به حراست یا والدین آن ها در صورت بروز مشکل، بررسی وضعیت جمعیت دانشگاه، بررسی وضعیت خوابگاه ها، و بررسی میزان رزرو غذا در روزهای مختلف، عدم مجوز ورود به دانشجویان خاطی یا اخراج شده و ... استفاده کرد. در ادامه به صورت کامل تر در مورد ویژگی ها و راه کارهایی که سیستم حضور و غیاب دانشجویی برای دانشگاه ها به همراه دارد، صحبت خواهیم کرد.

راه کارهای سیستم حضور و غیاب دانشجویی شرکت کسرا چیست؟

راه کارهای سیستم حضور و غیاب دانشجویی شرکت کسرا چیست؟

سیستم حضور و غیاب دانشجویی شرکت کسرا با به کارگیری بهترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی شده و بر اساس نیازهای اساسی دانشگاه ها در مورد حضور و غیاب طراحی شده است به صورتی که استفاده از آن با ارائه راهکارهای تخصصی مختلف مزایای منحصر به فردی برای دانشگاه ها به دنبال دارد. از جمله مهم ترین راهکارهایی که این سیستم به دانشکده ها و دانشگاه ها ارائه می کند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده از اپلیکیشن ثبت تردد آوید به همراه اسکن QR Code

استفاده از اپلیکیشن ثبت تردد آوید به همراه اسکن QR Code به عنوان یکی از بهترین روش های استفاده از سیستم حضور و غیاب دانشجویی به منظور بررسی و نظارت بر تردد آن ها شناخته می شود. در این روش نیز لازم است که ابتدا اپلیکیشن آوید را از شرکت کسرا تهیه کرده و سپس امکان دانلود و نصب آن را برای هر دانشجو فراهم کنید. پس از آن محل جغرافیایی هر کلاس که در ترم های مختلف برای دانشجویان در نظر گرفته می شود را مشخص نمایید. در آخر نیز برای هر کلاس یک QR Code تهیه و راه اندازی و نصب نمایید. زمانی که دانشجو به محل کلاس یا درب ورودی کلاس وارد و داخل می شود، لازم است که کد QR Code را دانلود کرده و سپس دانشجو نیز با اسکن این کد توسط تلفن همراه خود اجازه ورود به کلاس را خواهد داشت. برای استفاده از این روش نیز لازم است که نرم افزار آوید و همچنین چاپ لوکیشن را خریداری و راه اندازی نمایید.

  • استفاده از گیت بلوتوث در هر کلاس و ثبت آوید

به منظور استفاده از گیت بلوتوث نیز امکان کنترل و نظارت بر تردد دانشجویان وجود دارد. بدین صورت باید گیت های بلوتوث و کنترل تردد را در هر دانشکده و ترجیحا در ابتدای درب ورودی هر دانشکده نصب نمایید. پس از آن لازم است که هر دانشجو اپلیکیشن بلوتوث و همچنین اپلیکیشن آوید شرکت کسرا را روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از نصب با توجه به این که مشخصات هر دانشجو برای سیستم گیت بلوتوث تعریف شده، امکان ثبت تردد دانشجو زمان ورود به کلاس وجود خواهد داشت. برای راه اندازی این سیستم نیز می توانید از اقدام به خرید گیت سخت افزاری و همچنین اپلیکیشن آوید از شرکت کسرا نمایید.

ثبت و کنترل تردد توسط دستگاه حضور و غیاب

  • ثبت و کنترل تردد توسط دستگاه حضور و غیاب

نحوه استفاده از سیستم حضور و غیاب در این روش بدین صورت است که دستگاه حصور و غیاب در قسمت ورودی کلاس ها نصب شده و سپس اسامی دانشجویان بر اساس نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، شماره ملی و ... برای دستگاه و سیستم نرم افزاری آن تعریف می شود. برای استفاده از این سیستم لازم است که اقدام به خرید یکی از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی، تشخیص چهره، یا ثبت کارت کنید. با توجه به این که هر کدام از دستگاه های ذکر شده ویژگی ها و مشخصات مختلفی دارند، قیمت هر کدام نیز با سایر موارد دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین بر اساس نوع کاربرد و بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید مدل مورد نظرتان را خریداری کنید.

  • ثبت و کنترل تردد توسط گیت سخت افزاری

با توجه به این که اندازه گیت های سخت افزاری بزرگ است، و همچنین هزینه های نصب و راه اندازی آن قابل توجه می باشد؛ برای ثبت و کنترل تردد دانشجویان، گیت در اتبدای درب ورودی هر دانشگاه نصب می شود. پس از آن دانشجویان یا پرسنلی که قصد وارد شدن به محل دانشکده را دارند، لازم است که احراز هویت کرده و سپس داخل شوند. استفاده از این روش سیستم حضور و غیاب برای دانشگاه های بزرگ که تعدادی دانشکده درون آن ها تاسیس شده و وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. الزاماتی که برای استفاده از سیستم حضور و غیاب دانشجویی در این روش باید تهیه کنید، گیت و دستگاه حضور و غیاب برای هر دانشکده و نصب آن در قسمت درب ورودی پسران و دختران است.

  • ثبت و کنترل تردد توسط اپلیکیشن آوید

یکی از بهترین راه کارهای شرکت کسرا برای استفاده از سیستم حضور و غیاب دانشجویی، ثبت و کنترل تردد با استفاده از اپلیکیشن حضور و غیاب بدون دستگاه کسراآوید است. بدین صورت که هر دانشجو باید اقدام به نصب اپلیکیشن آوید روی تلفن همراه خود کنید. همچنین محل جغرافیایی هر کلاس برای دانشجو در هر ترم تعریف شده و در اپلیکیشن نیز وجود دارد. پس از آن ثبت تردد بر اساس لوکیشن دانشجو پس از ثبت کردن توسط دانشجو با استفاده از تلفن همراه انجام شده و سپس با محل هر کلاس مطابقت داده می شود. برای استفاده از این روش کنترل و نظارت بر تردد دانشجویان، لازم است که نرم افزار آوید را خریداری کرده و سپس برای دانشجویان نیز امکان نصب اپلیکیشن را روی تلفن هر کدام از آن ها فراهم کنید.

تردد کسرا

جمع بندی

برقراری نظم و همچنین ملزم کردن دانشجویان به رعایت قوانین دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از مهم ترین موضوعاتی که از ابتدا تاکنون در دانشکده ها حائز اهمیت بوده، ملزم کردن دانشجویان برای حضور و به موقع در کلاس درس است. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از راه کارهای جدید سبب شده که امکان کنترل کردن ورود و خروج دانشجویان با نظم بیشتری انجام و فراهم شود. یکی از بهترین روش ها استفاده از سیستم حضور و غیاب دانشجویی است. شرکت کسرا نیز به منظور استفاده از سیستم حضور و غیاب دانشجویی اقدام به ارائه 5 راه کار برای استفاده از این سیستم کرده است. در این مقاله به بررسی راه کارهای مختلف این شرکت به منظور استفاده آسان از این سیستم و همچنین ملزومات ضروری برای راه اندازی آن پرداخته شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.