در این خصوص، اگر شما قصد انتخاب و خرید یک آسانسور مناسب برای خانه یا ساختمان تان هستید، باید معیارهایی را مد نظر قرار دهید. زیرا با توجه به این معیارها، می توانید سیستمی را خریداری و نصب کنید که بهترین کارایی را داشته باشد. همچنین، در کنار ایمنی بالا، از ظاهر زیبا و جذابی نیز برخوردار خواهد بود تا کاربران به هنگام استفاد از آن، احساس راحتی و رضایت داشته باشند. در ادامه، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه آسانسوری می تواند برای خانه یا ساختمان شما مناسب باشد؟

معیارهای مورد نیاز در انتخاب آسانسور برای خانه یا ساختمان

اگر شما مالک یا مدیر ساختمان هستید و قصد دارید تا ساختمان خود را به یک سیستم آسانسور مناسب و کارآمد مجهز کنید، باید معیارهایی را در خرید این دستگاه ها در نظر بگیرید. این معیارها می تواند به شکل پرسش های زیر بیان شود.

  • کدام نوع آسانسور را برای خرید مد نظر دارید؟

  • میزان بودجه شما چقدر است؟

  • از کدام شرکت قصد خرید آسانسور را دارید؟

  • آیا در ساخت آسانسور، استانداردها و قوانین مربوطه به طور کامل رعایت شده است؟

  • آیا محل مناسبی را برای نصب آسانسور تعیین کرده اید؟

  • آیا آسانسور از قطعات باکیفیتی ساخته شده است؟

  • می خواهید آسانسور مد نظر شما از چه نوع امکاناتی برخوردار باشد؟

  • میزان ترافیک کاربران چه میزان است و ظرفیت آسانسور چقدر خواهد بود؟

  • آسانسور چقدر سرعت دارد؟

نوع یا مدل آسانسور

آسانسورها با توجه به سیستم محرکه ای که دارند، به انواعی از جمله مدل های کششی، هیدرولیکی، مغناطیسی، پنوماتیک و وینچی تقسیم می شوند. مدل های کششی و هیدرولیکی متداول ترین و پرکاربردترین سیستم های آسانسور محسوب می شوند. البته خود این سیستم ها نیز به چند مدل فرعی تر تقسیم می شوند. به طوری که آسانسورهای کششی شامل دو مدل گیربکسی و گیرلس می شوند. یا هر دو مدل کششی و هیدرولیکی به دو مدل موتورخانه دار و بدون موتورخانه تقسیم می شوند. بنابراین پیش از خرید، باید نوع سیستم محرکه آسانسور را مشخص کنید. برای مثال آسانسور خانگی سیستمی است که عمدتا به شکل هیدرولیکی بوده و نیازی به ساخت موتورخانه ندارد.

هوم لیفت

 میزان بودجه در اختیار

مسلما سیستم آسانسوری که قصد خرید و نصب آن در خانه را دارید، باید قیمتی متناسب با میزان بودجه شما داشته باشد. در بازار آسانسورهای زیادی وجود دارند که با قیمت های مقرون به صرفه ای عرضه می شوند که شما می توانید با بودجه محدود خود آن ها را خریداری کنید. آسانسورها با توجه به فاکتورهایی همانند نوع یا مدل، ابعاد، میزان امکانات، ظرفیت، سرعت، نوع قطعات و کیفیت آن ها، شرکت سازنده و غیره قیمت های متفاوتی دارند. در این صورت شما باید بتوانید با توجه به این فاکتورها آسانسوری مناسبی را که با بودجه شما نیز تناسب داشته باشید، انتخاب کرده و خریداری کنید.

شرکت سازنده آسانسور

معیار دیگری که باید در انتخاب یک سیستم آسانسور مناسب برای خانه خود به آن توجه کنید، نوع شرکت سازنده است. شرکت های متعددی در سطح تهران و سایر شهرها وجود دارند که در تولید و نصب انواع سیستم های آسانسور فعالیت می کنند. این شرکت ها از نظر میزان اعتبار و سابقه ای که دارند و همچنین نوع و کیفیت محصولات با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. به طوری که برخی از آن ها با توجه به سابقه و اعتبار که بالایی دارند، تلاش می کنند سیستم های آسانسور بسیار باکیفیتی را برای مشتریان تولید و راه اندازی کنند. برخی از شرکت ها نیز به تازگی تاسیس شده اند و مشتریان چندان شناختی از کیفیت و کارایی محصولات آن ها ندارند. به این منظور لازم است نوع شرکت سازنده و مجری آسانسور را مورد بررسی قرار دهید.

استانداردها و قوانین آسانسور

از جمله معیارهای مهمی که باید در انتخاب یک آسانسور مناسب به آن توجه کنید، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه در تولید آن است. آسانسورها سیستم هایی هستند که از مرحله طراحی تا بهره برداری باید استانداردها و قوانین مربوطه در آن ها رعایت شود. این استانداردها و الزامات حالت اجباری داشته و باید شرکت سازنده و مجری، آن ها را در آسانسورها رعایت کند. در این صورت آسانسوری برای خانه شما مناسب خواهد بود که به هنگام تولید و راه اندازی، استانداردها و ضوابط مربوطه به طور کامل رعایت شده باشد. با رعایت این استانداردها و الزامات، آسانسور نصب شده در خانه شما می تواند عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه دهد. همچنین از ایمنی کافی برخوردار بوده و کاربران با آسودگی خاطر از آن استفاده خواهند کرد.

محل نصب آسانسور

پیش از خرید و نصب آسانسورها باید محل مشخص و مناسبی را در ساختمان پیش بینی کرد. بنابراین بدون تعیین مکان مناسب برای نصب، نمی توان اقدام به خرید یک دستگاه آسانسور برای خانه یا ساختمان کرد. زیرا آسانسورها باید در مکان هایی نصب شوند که از نظر مقاومت سازه مناسب باشند. همچنین باید حداقل ابعاد لازم برای نصب سیستم آسانسور را داشته باشند. در ساختمان های نسبتا جدید، به هنگام ساخت آن ها محل مشخصی برای نصب آسانسور را نیز پیش بینی کرده اند. اما اگر ساختمانی فاقد محل مناسب برای نصب سیستم باشد، ممکن است لازم باشد اقدامات زیادی برای تخریب قسمتی از ساختمان و آماده سازی مکان نصب انجام شود.

نصب آسانسور

کیفیت قطعات

آسانسوری می تواند برای خانه شما مناسب باشد که قطعات باکیفیت و استانداردی دارد. این معیار اهمیت زیادی در انتخاب و خرید یک سیستم آسانسور مناسب برای خانه یا ساختمان دارد. زیرا با وجود قطعات باکیفیت، آسانسور می تواند کارایی مطلوبی داشته و از عمر مفید بالایی برخوردار باشد. در این صورت قطعات آن دیرتر فرسوده و خراب می شوند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود. 

نوع آپشن ها و امکانات آسانسور

آسانسورها از نظر داشتن آپشن ها و امکانات مختلف با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در این صورت شما باید مشخص کنید که آسانسور مورد نظرتان باید چه نوع امکانات و آپشن هایی داشته باشد. نوع درب ها و دستگیره ها، نوع آینه داخل کابین، نوع کلیدها و دکمه ها، صدای موزیک، نوع سیستم نورپردازی، نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی و غیره می تواند نوع آپشن ها و امکانات آسانسور را متفاوت کند.

میزان ترافیک کاربران و ظرفیت آسانسور

شما در هر سیستم آسانسوری که قصد خرید آن را دارید، باید به ظرفیت و تعداد کاربران استفاده کننده از آن توجه کنید. برای مثال در یک آپارتمان مسکونی چند طبقه که هر روز تعداد زیادی از ساکنان از آسانسور استفاده می کنند، خرید و نصب یک آسانسور کم ظرفیت به هیچ وجه قابل قبول نیست. زیرا ساکنان این گونه ساختمان ها به هنگام رفتن به سرکار یا آمدن به منزل از آسانسور استفاده می کنند. در این صورت، آسانسور نصب شده باید بتواند جوابگوی نیازهای کاربران باشد. اما اگر قصد خرید یک آسانسور خانگی برای منزل خود را دارید، میزان ظرفیت آسانسور چندان نمی تواند اهمیتی داشته باشد. زیرا تنها اعضای خانواده از آن استفاده می کنند.

سرعت آسانسور

علاوه بر معیار ظرفیت و ترافیک کاربران، سرعت آسانسور نیز معیار دیگری است که در انتخاب آسانسور مناسب برای خانه یا ساختمان شما اهمیت دارد. در ساختمان های بلند و چند طبقه، نصب آسانسوری با سرعت کم نمی تواند جوابگوی نیازهای کاربران برای جابجایی آن ها باشد. در این صورت باید سیستم آسانسوری با سرعت بالاتر در آن ها نصب شود تا در زمان کوتاهی تعداد زیادی از کاربران را جابجا کند. بنابراین هر چه تعداد طبقات ساختمان و کاربران استفاده کننده بیشتر شود، نیازی به آسانسوری وجود دارد که سرعت بالاتری داشته باشد. اما در منازل و ساختمان هایی با ارتفاع کم، لزومی به نصب آسانسوری پرسرعت وجود ندارد.

شرکت اوکسین لیفت، طراح و مجری انواع آسانسورهای مناسب و باکیفیت

شرکت آسانسور اوکسین لیفت یکی از شرکت های برتر در صنعت آسانسور شناخته می شود که در طول سال ها فعالیت تخصصی، توانسته است کارنامه درخشانی را از خود ارائه دهد. این شرکت با وجود امکانات فنی و مهندسی قابل توجه و نیروهای زبده و توانمند، سیستم هایی را تولید و راه اندازی می کند که قادرند بهترین عملکرد و کیفیت را از خود نشان دهند. شرکت اوکسین لیفت در طول دوره فعالیت خود موفق به دریافت چندین گواهینامه استاندارد از مراجع مربوطه شده است. این مساله نشان می دهد که مدیریت این مجموعه عزم و اراده بالایی برای تولید و راه اندازی آسانسورهایی کاملا استاندارد و باکیفیت دارد. شرکت اوکسین تلاش می کند تا با تکیه بر توانمندی نیروهای متخصص خود و بهره گیری از فناوری های روز جهانی، آسانسورهایی را تولید کند که بتوانند مناسب ترین سیستم ها برای خانه و ساختمان شما باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.