نقش هوش کسب و کار در سازمان شما، داشبوردهای سلف سرویس تارت چه کمکی به سازمان شما میکنند؟

 این فرایند شامل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و مدیریت حجم وسیعی از داده ها از منابع مختلف و تبدیل آن به اطلاعات قابل درک است که معمولاً در داشبوردها، گزارش ها یا نمودارها ارائه می شود.

در دنیای داده محور امروزی، BI از اهمیت بالایی برخوردار است. BI به سازمان‌ها را در شناسایی روندها، الگوها و بینش های پنهان در داده های خام را توانمند می‌کند و آنها را قادر می سازد تا تغییرات بازار را پیش بینی کنند، کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و مزیت رقابتی به دست آورند. علاوه بر این، BI فرهنگ تصمیم‌گیری مبتنی بر داده را ترویج می‌کند و از انتخاب‌های عینی و استراتژیک‌تر اطمینان می‌دهد، بنابراین عدم اطمینان و ریسک اتکای صرف بر تجربه را کاهش می‌دهد.

هوش کسب و کار بطور ویژه در صنایع تکنولوژی محور مانند بانکداری، بیمه، بازارهای مالی مانند بورس و … نقش موثرتری می‌تواند داشته باشد. سازمان‌ها و کسب و کارهای فعال در این صنایع با استفاده از BI می توانند مدیریت ریسک، بهبود برنامه ریزی مالی و بهینه سازی استراتژی های سرمایه گذاری را افزایش دهند، و همچنین قادر خواهند بود رویدادهای نامطلوب را به سرعت کشف و اقدامات پیگیرانه لازم را اتخاذ کنند.

هوش کسب و کار سلف سرویس | Self-Service BI چیست؟

هوش تجاری سلف سرویس (BI) به ابزارهای BI اشاره دارد که به کاربران تجاری اجازه می دهد بدون نیاز به تخصص فنی یا مداخله متخصصان فناوری اطلاعات به داده ها دسترسی داشته باشند و آن ها را تجزیه و تحلیل کنند.

چندین دلیل مهم برای مجهز کردن سازمان شما به ابزار سلف سرویس BI وجود دارد. در درجه اول، اینکه با ایجاد امکان دسترسی در لحظه به داده‌ها و بینش‌ها، این ابزارها امکان واکنش فوری به تغییرات و تصمیم گیری سریع را برای شما فراهم می کند که این منجر به افزایش کارایی عملیاتی می‌شود زیرا کارشناسان سازمان شما می‌توانند گزارش‌های شخصی‌سازی شده ایجاد کنند.

یکی دیگر از مزایای BI سلف سرویس بهبود تجربه کاربری است. این ابزارها با رابط‌های بصری و طراحی‌های کاربرپسند، کارِ کارشناسان سازمان شما را در تهیه گزارش تسهیل می‌ند و هم‌چنین با فراهم کردن نمای کلی از وضعیت سازمان، نظارت و رصد دائمی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را برای مدیران ارشد سازمان ممکن می‌کند.

تارت؛ ابزار بومی هوش کسب و کارِ سلف سرویس

نرم افزار هوش کسب و کار تارت که بطور کاملا بومی توسعه داده شده، کنترل کامل و 360 درجه‌ای بر داده‌های سازمانْ به شما می‌دهد. تارت علاوه بر امکانات متعدد که نیاز به تخصص جهت ایجاد گزارش‌های نهایی را کاهش می‌دهند، ابزارهای کارامدی هم برای مخاطبین گزارش‌ها (مدیران و ذی‌نفعان) فراهم کرده است، از جمله برای اجرای فیلتر گذاری بر گزارش‌ها و نمودارها مانند ایجاد تغییرات در محدوده زمانی و یا نمایش جزیی‌تر از وضعیت یک شاخص.

داشبوردهای تعاملی تارت؛ دستیار مدیریت داده‌محور مدیران

شما به عنوان مدیر ارشد یک سازمان نیاز دارید تا گزارش‌هایی که نمایانگر وضعیت کلی سازمان‌تان هستند را بطور دائم در دسترس داشته باشید، به علاوه ممکن است شاخص‌های کلیدی عملکرد بسیار حیاتی را هم بطور مداوم رصد کنید، احتمالا در مسیر درخواست تهیه گزارش تا مرحله دریافت گزارش کاستی‌هایی را مشاهده و تجربه کرده‌اید، از به روز نبودن داده‌ها تا زمان‌بر بودن آماده‌سازی گزارش‌ها و رفع خطاهای احتمالی آنها؛ سلف سرویس بودن نرم افزار هوش کسب و کار تارت و تعاملی بودن داشبوردهای تهیه شده با استفاده از آن برای رفع این نیازها است، به این معنا که دسترسی مدیران به بینش‌های استخراج شده از مهم‌ترین دارایی سازمان، یعنی داده‌ها را تسریع و تسهیل می‌کند. اینجا می‌توانید نمونه‌های از داشبوردهای تعاملی تارت که برای ایجاد بینش در صنایع مختلف ایجاد شده اند را ملاحظه کنید.

هوش کسب و کار تارت دستیار مدیران صنعت بانکداری، بیمه و بازارهای مالی

هوش کسب و کار تارت دستیار مدیران صنعت بانکداری، بیمه و بازارهای مالی

هوش کسب و کار تارت در این صنایع، در درجه اول با افزایش سرعت و دقت فرآیندهای تصمیم گیری و افزایش امکان مدیریت ریسک نقشی اساسی ایفا می کند و همچنین تجزیه و تحلیل مجموعه داده های گسترده را برای به دست آوردن بینش‌هایی در مورد رفتار مشتری، روند بازار و عملکرد محصولات و خدمات مختلف تسهیل می کند. بانک‌ها، بیمه‌ها و موسسات فعال در بازارهای مالی از این بینش‌ها برای طراحی‌ استراتژی در راستای ارائه ارزش‌ها و پیشنهادهای شخصی‌سازی شده به مشتریان، مدیریت ریسک‌ها و بهبود کارایی عملیاتیِ کلی استفاده می‌کنند.

تارت در صنعت بانکداری

شما به عنوان مدیر ارشد در صنعت بانکداری به کمک هوش کسب و کار تارت، به راحتی می‌توانید بر شاخص‌های کلیدی عمکلرد سازمان خود نظارت کنید و تغییرات آنها را زیر نظر بگیرید از جمله:

1. حاشیه سود خالص (NIM:Net Interest Margin): این KPI تفاوت بین سود دریافتی وام ها و سود پرداختی به سپرده ها را اندازه گیری می کند. این یک معیار مهم برای اندازه گیری سودآوری یک بانک است. نرم‌افزار BI می‌تواند با ارائه داده‌های بی‌درنگ در مورد نرخ‌های بهره و روندهای بازار به نظارت بر NIM کمک کند. این به مدیران اجازه می دهد تا شیوه های قیمت گذاری و وام دهی را برای به حداکثر رساندن NIM تنظیم کنند.

2. نسبت وام به سپرده (LDR: Loan-to-Deposit Ratio): همانطور که می‌دانید این KPI درصد سپرده هایی را که برای وام استفاده می شود اندازه گیری می کند. تارت می تواند با ردیابی روند سپرده‌ها و اعطای وام‌ها به نظارت بر LDR کمک کند. نظارت بر این شاخص به مدیران اجازه می دهد تا شیوه های وام دهی را برای حفظ LDR بهینه تنظیم کنند.

3. وام های غیرعملکردی (NPL: Non-Performing Loans): یکی دیگر از شاخص‌های مهم بانکداری که درصد وام هایی را که وام‌گیرنده نکول کرده یا به موقع بازپرداخت نمی شوند اندازه گیری می کند. تارت می تواند با ارائه بینش‌های مبتنی بر داده‌های سازمان شما با نظارت بر  روند وام‌دهی به نظارت بر NPL کمک کند.

تارت در صنعت بیمه

شما به عنوان مدیر ارشد در صنعت بیمه به کمک هوش کسب و کار تارت، به راحتی می‌توانید بر شاخص‌های کلیدی عمکلرد سازمان خود نظارت کنید و تغییرات آنها را زیر نظر بگیرید از جمله:

1. ضریب خسارت (Loss Ratio): که عبارت است از حاصل تقسیم خسارت واقع شده به حق بیمه عاید شده بر حسب درصد. به کمک تارت می‌‌توانید این KPI را رصد کنید و تصمیمات تقویتی و یا اصلاحی در راستای رسیدن به اهداف سازمان خود بگیرید

2. نرخ حفظ بیمه‌نامه (Policy Retention Rate): این شاخص درصد بیمه گذارانی را که بیمه‌نامه‌های خود را با شرکت شما تمدید می کنند اندازه گیری می کند، تارت به شما کمک می‌‌کند نقاط قوت ضعف رشته‌های بیمه‌ای مختلف از جمله عمر، خودرو و ... بسنجید.

3. نسبت هزینه (Expense Ratio): که نشان‌دهنده درصدی از درآمد حق بیمه است که صرف هزینه‌های عملیاتی مانند حقوق، کمیسیون، بازاریابی و هزینه های اداری می شود.

نرم افزار هوش کسب و کار تارت توسعه داده شده تا بیشترین پتانسیل داده‌های سازمان شما را در راستای افزایش امکان تصمیم‌گیری داده‌محور به کار گیرد، موارد استفاده تارت محدود به صنعت خاصی نیست و سازمان‌ها و کسب و کارهای فعال در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، خودروسازی، تجارت آنلاین و دیگر حوزه‌ها با پر کردن این فرم می‌توانند از امکانات تارت در کمک به استفاده از داده‌های سازمان خود بهره‌مند شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.