سرمایه گذاری در لبخند فارابی برای چه کسانی مناسب است؟

لبخند فارابی، نماد همیشه مثبت بورس

صندوق لبخند فارابی با امکان کسب بازدهی بیش از 26 درصدی توانسته در مدت زمان فعالیت خود، عملکردی کاملا قابل قبول از خود به نمایش بگذراد. همچنین رشد 500 درصدی دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق در بازه زمانی مهر ماه 1401 تا فروردین 1402 نیز نشان از اعتماد معامله‌گران بورسی به لبخند فارابی دارد.

لبخند فارابی که تحت مدیریت شرکت سبدگردان فارابی در بورس فعالیت می‌کند، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های تنوع بخشیدن به پرتفوی سرمایه‌گذاران و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار باشد، چراکه در زمان‌هایی که بازار به‌صورت کلی روندی نزولی را طی می‌کند، بسیار مهم است بتوان با وجود دارایی‌هایی مانند صندوق درآمد ثابت که همیشه از بازدهی قابل قبولی برخوردار هستند و ریسک هم ندارند، ریسک کلی سرمایه‌گذاری را کاهش داد.

ترکیب دارایی‌های صندوق درآمد ثابت

همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین تفاوت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با یکدیگر در نحوه تخصیص منابع مالی این صندوق‌ها بین دارایی‌های مختلف است. برخی از این صندوق‌ها مانند صندوق‌های سهامی، منابع مالی خود را در دارایی‌هایی مانند سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذاری در این گروه از صندوق‌ها با توجه به نوسانات بازار سهام بدون ریسک نیست.

این در حالی است که منابع مالی صندوق‌های درآمد ثابتی مانند لبخند فارابی صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی با بازدهی ثابت و عمدتا بدون ریسک می‌شود. از میان مهم‌ترین این دارایی‌ها می‌توان به اوراق با درآمد ثابت، سپرده‌های بانکی و مواردی از این دست اشاره کرد. ماهیت بدون ریسک این دارایی‌ها سبب می‌شود سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت نیز بدون ریسک باشد و از یک بازدهی معقول برخوردار باشد.

سرمایه گذاری در لبخند فارابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگرچه صندوق لبخند فارابی نیز مانند صندوق هدیه فارابی یک صندوق درآمد ثابت با بازدهی بیش از  26 درصدی است، اما می‌توان سرمایه‌گذاری در این صندوق را بیش از هر گروه دیگری، به معامله‌گران حرفه‌ای پیشنهاد داد، چراکه برای افرادی که به‌طور کلی به خرید و فروش سهام علاقه‌مند نیستند، سرمایه‌گذاری در یک صندوق صدور و ابطالی (مانند صندوق هدیه فارابی) مناسب‌تر است. سرمایه‌گذاری در چنین صندوقی بهترین جایگزین برای سپرده‌گذاری در بانک است، چرا که علاوه بر سود بالاتر از بانک، جریمه برداشت پیش از سررسید یا محاسبه سود ماه‌شمار را نیز ندارد و افراد می‌توانند با خیال آسوده، سرمایه خود را به صندوق بسپارند.

اما برای معامله‌گران حرفه‌ای که از طریق سامانه‌های معاملات آنلاین کارگزاری‌ها به خرید و فروش سهام می‌پردازند، لبخند فارابی گزینه سرمایه‌گذاری بهتری است، چراکه در این حالت معامله‌گران می‌توانند لبخند را نیز در کنار سایر نمادهایی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در پرتفوی خود ببینند و به‌طور کلی، دید بهتری از سرمایه‌گذاری خود به‌دست آورند. این موضوع سبب می‌شود افراد با دید بهتر و دقیق‌تری تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را ارتقا دهند.

جمع‌بندی

صندوق لبخند فارابی با امکان کسب بازدهی بیش از 26 درصدی توانسته در مدت فعالیت خود اعتماد گروه قابل توجهی از معامله‌گران سهام را به خود جلب کند و به یکی از بهترین و محبوب‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت بازار تبدیل شود. این صندوق که پس از صندوق هدیه فارابی (صندوق دوم اکسیر فارابی) دومین صندوق درآمد ثابت تحت مدیریت شرکت سبدگردان فارابی است، می‌تواند برای افرادی که به طور جدی به معاملات سهام می‌پردازند، به نمادی همیشه سبز و مثبت در سبد دارایی‌ها تبدیل شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.