مزایای ساخت روف گاردن چوبی بر اساس طراحی

اگر کمی به خیابان‌ها و کوچه‌های شهر توجه کنید متوجه خواهید شد که خانه‌های ویلایی جای خود را به آپارتمان‌ها داده‌اند. گاهی اوقات برای ساخت آپارتمان و افزایش متراژ واحدها باید حیاط و باغچه را کوچک‌تر ساخت، همین موضوع موجب کاهش تولید اکسیژن می‌شود. خوشبختانه امروزه روش‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از فضای سبز زیبا حتی در داخل ساختمان هم لذت ببرید.

روف گاردن چوبی به دلیل نزدیکی به طبیعت احساس آرامش بیشتری به شما می‌دهد و مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای آپارتمان‌های مسکونی چند طبقه است. چند ساعتی استراحت در این فضا می‌تواند موجب حس آرامش و اوقات بسیار لذت بخشی برای شما شود. استفاده از اکسسوری و وسایل چوبی در چیدمان روف گاردن قطعا در جذب انرژی مثبت و دفع انرژی‌ منفی تاثیرگذار است، بدین ترتیب می‌توانید یک جنگل کوچک برای خود طراحی کنید.

در حین ساخت روف گاردن برای نوع عایق‌کاری و تحمل وزن سقف باید محاسبات استاتیکی انجام شود. پروفیل‌های تخصصی چوب پلاست به صورت گسترده در طراحی و اجرای روف گاردن کاربرد دارند.

مزایای استفاده از روف گاردن چوبی

مزایای استفاده از روف گاردن چوبی

اجرای روف گاردن مزایای منحصر به فردی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

  1. اولین مزیت روف گاردن چوبی حس طبیعت روف گاردن است. همانطور که گفته شد چوب یک ماده کاملا طبیعی است و می‌تواند احساس طراوت و شادابی را در محیط افزایش دهد. در زمان طراحی روف گاردن سعی می‌کنند تا باغ کوچکی شبیه‌سازی کنند بنابراین هر چه مبلمان چوبی در محیط بیشتر باشد، آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  2. چوب‌ها با توجه به طرح و رنگ مختلفی که دارند در قسمت‌های مختلفی از آن‌ها می‌توان استفاده کرد. دیوارها، کف زمین، مبلمان و اکسسوری‌ها از رایج‌ترین بخش‌ها و وسایل چوبی هستند.

  3. روف گاردن دائما در تماس با نور مستقیم خورشید و رطوبت قرار دارد، پس بهتر است از چوبی مقاوم در برابر رطوبت و نور خورشید استفاده کنید. طول عمر روف گاردن چوبی در مقایسه با سایر مدل‌ها بیشتر است به عنوان مثال، چوب ترمود یکی از بهترین و مقاوم‌ترین چوب‌ها برای ساخت روف گاردن است. هنگامی که چوب وارد کوره‌هایی با دما و فشار بالا می‌شود، در شرایط خلاء برای مدت طولانی در دمای بالا مقاومت می‌کند. دمای بالا باعث می‌شود تا چوب در برابر پوسیدگی، نور خورشید و عوامل بیماری زا مانند قارچ‌ها مقاوم شود. بدین ترتیب چوب ترمود یکی از بهترین و مناسب‌ترین چوب‌ها برای ساخت روف گاردن است.

  4. عایق گرما در فصول سرد سال است، اگر از چوب برای ساخت روف گاردن استفاده کرده‌اید قطعا این کار موجب کاهش سرعت اتلاف دما در محیط می‌شود و برای مدت زمان بیشتری می‌تواند  شما را گرم نگه دارد. علاوه بر این چوب استفاده شده می‌تواند عایق صوتی هم باشد چرا که موقع قدم زدن صدای قدم‌های شما طبقه پایین را اذیت نمی‌کند.

  5. به دلیل بالا بودن دوام و استحکام چوب، کاهش اتلاف انرژی عمر مفید روف گاردن را افزایش داده و نیازی به تعمیر نیست. با این کار یک بار برای طراحی روف گاردن چوبی هزینه خواهید کرد، سپس مطمئن خواهید شد که می‌توانید فضای سبز زیبایی را برای سالیان متمادی داشته باشید.

  6. کاهش میزان آلودگی، کنترل دما، تولید اکسیژن بیشتر، جلوگیری از آفتاب سوختگی و از بین بردن پوشش کف پشت بام، زیبایی بصری، استفاده بهینه از فضا، بالا بردن عمر بام از نظر سوختگی و انجام امور کشاورزی از دیگر مزایای روف گاردن است.

روف گاردن

توجه داشته باشید که برای طراحی روف گاردن چوبی حتما از چوب‌های مقاوم و نسوز در برابر حرارت استفاده شود. زیرا در تابستان که نور خورشید داغ به پشت بام می‌تابد، موجب آتش سوزی می‌شود.

در طراحی روف گاردن چوبی به سراغ انواع چوب از جمله چوب ترمود می‌روند که نه تنها مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی دارد بلکه در صورت آتش گرفتن قسمت دیگری از سقف از آتش سوزی جلوگیری می‌کند. این یک جایگزین خوب برای کسانی است که می‌خواهند همیشه با گیاهان احاطه شوند.

نکاتی برای طراحی یک باغ روی پشت بام چوبی

برای ساخت روف گاردن چوبی باید از نوعی چوب استفاده کرد که در برابر پوسیدگی، نور خورشید و قارچ‌ها بسیار مقاوم باشد. بنابراین، هنگام تصمیم گیری برای خرید، باید به شرکت‌هایی مراجعه کنید که مطمئن هستید چوب با کیفیت و اصل را ارائه می‌دهند.

پیشنهاد ما استفاده از چوب‌هایی با رنگ‌های تند است زیرا شرایط آب و هوایی و نور خورشید می‌تواند حتی بر مقاوم‌ترین نوع چوب تاثیر بگذارد و با گذشت زمان شاهد محو شدن رنگ چوب خواهید بود. تنوع رنگ و طرح چوب به کار رفته در روف گاردن چوبی باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود. بنابراین انتخاب‌های خود را محدود نکنید و از کارشناسان مجرب و ماهر چوپکس برای  در این زمینه کمک بگیرید.

زیبایی پشت بام با روف گاردن

قرار گرفتن روف گاردن در پشت بام خانه‌ها نه تنها جلوه زیبایی به ساختمان می‌بخشد بلکه می‌توانید تمام بخش‌های آن را به سلیقه خود طراحی کنید. در طراحی و ساخت روف گاردن باید از مواد اولیه با کیفیت استفاده شود در غیراینصورت به بنای اصلی آسیب شدیدی وارد می‌شود، گل‌های طبیعی استفاده شده در آن به آب نیاز دارند، رطوبت ناشی از آبیاری آن‌ها موجب نشست ساختمان می‌شود. به همین دلیل نوع چوب به کار رفته و زیرسازی آن اهمیت بسیاری دارد.

برای اجرا و طراحی انواع روف گاردن میتوانید با کارشناسان مجموعه چوپکس از طریق شماره‌های تماس زیر ارتباط داشته باشید.

۰۲۱-۸۸۰۴۴۴۱۴

۰۲۱-۸۸۰۴۴۴۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.