چگونه جک درب پارکینگ ساختمان را سرویس و نگهداری کنیم

با نگهداری درست از جک درب پارکینگ و سرویس به موقع می توانید طول عمر و کارکرد جک خود را بالاتر برده و هزینه های تعمیرات را پایین‌تر بیاورید. برای دیدن فیلم ها و مقالات آموزشی بی نظیر و مشخصات فنی و قیمت انواع جک درب پارکینگ از سایت گذر کنترل دیدن کنید.

۸ نکته مهم برای نگهداری از جک درب پارکینگ

۱: تمیز نگه داشتن جک ها

شما می توانید توسط یک پارچه مرطوب گرد و غبار و هر نوع ضایعاتی  که موجب بد کار کردن و یا ایجاد سروصدا در جک پارکینگی شده را پاک کنید، اما توجه فرمایید به هیچ عنوان برای تمیز کردن جک پارکینگ از فشار مستقیم شلنگ آب استفاده نکنید در این صورت آسیب جدی را می توان به موتور جک پارکینگ وارد کنید.

تمیز نگه داشتن جک ها

۲: روغن کاری شفت جک ها

یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای سرویس و نگهداری جک درب پارکینگ روغنکاری بازوی ها و خود درب پارکینگ است. گاهی صداهای بلند و نامتعارف نشانه از این موضوع دارد که جک پارکینگ نیاز به روغنکاری و گردوغبار گیری دارد .برای روغن کاری لولای درب پارکینگ و یا میله خارجی بازوی جک خود شما می توان اقدامات لازم را انجام دهید.

روغن کاری شفت جک ها

اما اگر مشکل جدی تر باشد و نیاز به روغنکاری داخلی جک باشد حتماً نیاز به تکنسین ماهر دارد زیرا استفاده از گریس مرغوب ضروری است و جک پارکینگ باید جهت روغنکاری باز شود و هنگام بسته شدن قطعات در جای خود به درستی قرار بگیرد .

۳: چک کردن باتری ریموت کنترل ها

یکی از شایع ترین مشکلات در باز شدن درب پارکینگ خرابی و یا ضعیف شدت باتری در ریموت کنترل هاست .شما به راحتی می توانید باتری ریموت کنترل خود را چک کرده و به موقع باتری آن را تعویض نمایید .اگر با تعویض باتری ریموت کنترل ها کار نکردن نیاز به تعمیر آن توسط افراد متخصص است و اگر کل ریموت کنترل های افراد ساختمان کار نکند ایراد از مدار فرمان جک پارکینگ است که نیاز به تعمیرات توسط تکنسین دارد .

۴: برطرف کردن موانع سر راه جک درب پارکینگ

باتمیز نگه داشتن محیط کار کرد جک درب پارکینگ می توانیم به سرویس و نگهداری آن کمک کنید. موانعی مانند شاخ و برگ سنگ و هر جسمی که در باز شدن درست درب اختلال ایجاد می کند را برطرف کنید.

۵:  چک کردن و تمیز نگه داشتن چشمی ها

چشمی ها و یا همان فتوسل های جک پارکینگ را مرتب چک کنید آنها را تمیز نگه دارید تا در کارکرد آنها اختلال ویا ضعفی نباشد.

۶: تراز بودن درب پارکینگ

تراز بودن درب در کارکرد درست جک بسیار موثر است. اگر درب ها تراز نباشد فشار زیادی به جک در هنگام باز و بسته شدن می آید. در صورتی که خود شما نتوانستید عیب را برطرف کنید پس از آهنگر و یا تکنسین‌های ماهر استفاده کنید.

۷:سیم و کابلها

سیم کشی ها و کابل های  به کار رفته را مرتبا چک و بررسی کنید تا در صورت فرسودگی و اتصالی، آنها را توسط متخصص تعویض کنید.

۸: حشرات

 ورود حشرات به داخل مدار فرمان می تواند در کارکرد جک درب پارکینگ اختلال ایجاد کند. پس مرتباً جعبه فرمان را چک کرده و آن را عایق بندی کنید تا حشرات نتوانند وارد آن بشوند.

تغییرات فصل و آب و هوا در کارکرد جک پارکینگ بسیار موثر است بخصوص در فصل زمستان به دلیل سرمای زیاد ،درب بسته نمی شود، می‌توانیم موتور جک خود را با پشم شیشه که یک عایق گرمایشی است بپوشانید.

توجه فرمایید هر چه سریعتر نسبت به صدای غیر عادی و عملکرد ضعیف جک پارکینگ اقدام کنید و موارد بالا را در سرویس و نگهداری جک خود انجام دهید.با انجام این موارد هزینه های تعمیر کاهش پیدا می‌کند .در صورتی که ایراد به وجود آمده جدی باشد و قطعات و مدار فرمان جک پارکینگ درگیر باشد نیاز به تعمیرات است که این کارها توسط متخصصین  انجام می پذیرد.

هزینه هایی که جهت تعمیرات باید پرداخت شود به نوع و برند جک درب پارکینگ شما بستگی دارد.جک های خارجی به خصوص جک های هیدرولیک هزینه تعمیر و نگهداری بالاتری نسبت به جک های ایرانی و الکترومکانیک دارند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.