فرصت سفر به این شهرها در بهار را از دست ندهید

در این متن قصد داریم تا شهرهایی را معرفی کنیم که در فصل بهار نباید بازدید از آن را از دست بدهید و مطمئناً یکی از بهترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد.

شیراز شهری سرشار از فرهنگ

شیراز یکی از شهرهای قدیمی با مکان‌های تاریخی و دیدنی است که در مرکز کویری کشورمان واقع‌شده است. این شهر زیبا تمدن چندین هزارساله ایرانیان را به نمایش می‌گذارد. با توجه به اینکه شیراز در تابستان گرم و در زمستان سرد است؛ در فصل بهار آب‌وهوای بسیار عالی دارد. در این فصل از سال، شهر را گل‌ها و پرندگان فرامی‌گیرند و بازدید از باغ ارم به همه مسافران پیشنهاد می‌شود. این باغ جزو ۹ باغ ایرانی است و با فضایی زیبا و دلربا همه مسافران را به وجد می‌آورد.

در هنگام ورود به این باغ عطر و بوی گیاهان هوش از سر مسافران می‌برد. همچنین بازدید از آرامگاه شاعران مشهوری مانند حافظ و سعدی نیز جزو انکارناپذیرترین جاهای این شهر است و برای شعر دوستان مکان مقدس به شمار می‌رود. یکی از بهترین قسمت‌های سفر با تور شیراز در فصل بهار بازدید از نارنجستان است که در این فصل بوی بهارنارنج مسافران را مدهوش می‌کند و سفری پربار و خاطره‌انگیز در انتظار همگی است.

تور شیراز

اصفهان، نصف جهان

همان‌طور که در طی سال‌های متمادی شنیده‌ایم؛ اصفهان به عنوان شهری تاریخی و قدیمی بوده و در میان فرهنگ دوستان و هنردوستان با لقب نصف جهان شناخته می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است. اصفهان شهری با ادیان مختلف بوده و افراد در کنار همدیگر به خوشی زندگی می‌کنند؛ یکی از دلایل ترغیب مسافران همین مورد است که علاوه بر بازدید جاهای تاریخی با افراد و ادیان مختلفی آشنا می‌شوند.

اینجا شهری است که هرساله از گردشگران زیادی استقبال می‌کند و به دلیل قرار گرفتن زاینده‌رود در شهر اصفهان قدم زدن در کنار این رود و آب‌وهوای مطبوع و بی‌نظیر با جاذبه‌های دیدنی و تاریخی مانند سی‌وسه پل، عمارت عالی‌قاپو، پل خواجو، کاخ هشت‌بهشت و موزه و کلیسای وانک خود دل مسافران را می‌برد و برای سفرهای بعدی نیز مشتاق می‌شوند تا به فکر خرید بلیط هواپیما باشند.

گیلان، سرشار از طبیعت و شادابی

در فصل بهار سفر با تور به این منطقه باید لباس گرم به همراه داشته باشید و سرسبزی و دلربایی از طبیعت حس و حال متفاوتی برای مسافران رقم می‌زند. همه شهرهای این استان سرشار از زیبایی بوده و بازدید از آن‌ها به همه گردشگران توصیه می‌شود. معمولاً خطه سرسبز شمالی کشور در میان مسافران جزو اولویت‌های اصلی بوده و برای چند روز اندک هم که باشد علاقه به سفر به این منطقه را دارند. علاوه بر نوروز، در ماه اردیبهشت انگار به تماشای بخشی از بهشت می‌روید و زیبایی‌های بیکران و تمام‌نشدنی را تماشا می‌کنید.

استان گیلان چندین شهر زیبا دارد، مانند رشت، بندر انزلی، ماسال، فومن و آستارا و غیره. در میان شهرهای این استان اگر عاشق دریا و جنگل هستید، پیشنهاد ما شهر فومن است که در فصل بهار روحتان را صیقل خواهد داد. همچنین در هنگام سفر به این شهر کلوچه‌های خوشمزه را امتحان کنید و از قلعه تاریخی و دیدنی به نام قلعه رودخان نیز بازدید کنید. بهشت به معنای واقعی را در این شهر از نزدیک لمس خواهید کرد.

گیلان

مشهد، شهر زیارتی و سیاحتی

اکثر هم‌وطنان دوست دارند در هر فصلی از سال به مشهد سفر کنند، اما سفر در فصل بهار و زمان تعطیلات نوروز جزو خاص‌ترین تاریخ‌ها به شمار می‌رود که دوست دارند لحظه تحویل سال را در حرم مطهر امام رضا باشند. فقط به یاد داشته باشید که با سفر در فصل بهار به این شهر آب‌وهوای سردی را تجربه خواهید کرد.

در شهر مشهد علاوه بر حرم امام رضا می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی مانند پارک کوهسنگی، مقبره فردوسی، آرامگان نادرشاه افشار، باغ گیاه‌شناسی و مجموعه‌های آبی نیز بازدید کنید. همچنین در نزدیکی شهر مشهد شهرهای بی‌نظیر دیگری مانند شاندیز و طرقبه قرار دارند که می‌توانید خودتان را به کباب و ششلیک میهمان کنید و درعین‌حال از طبیعت فرح‌انگیز و آب‌وهوای خوش لذت ببرید.

جزیره هنگام، نعمتی ارزشمند در میان دریا

یکی از مناطقی که در فصل بهار بازدید از آن به همه مسافران پیشنهاد می‌شود، سفر به جنوب و بازدید از جزیره هنگام است. این جزیره در نزدیکی جزیره قشم واقع‌شده و با وجود اینکه کوچک است اما سرشار از جذابیت و زیبایی بوده و مسافران می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی مانند دره ستارگان، گنبد نمکی، جنگل حرا و قلعه پرتغالی‌ها بازدید کنند که جزو بی‌نظیرترین نعمت‌های خداوند محسوب می‌شوند.

با توجه به اینکه در سایر فصل‌ها سفر به مناطق جنوبی برای خیلی‌ها سخت است، فصل بهار جزو بی‌نظیرترین و لذت‌بخش‌ترین فصل‌ها برای سفر با تور قشم از تهران خواهد بود. برای گشت‌وگذار در میان جاذبه‌های دیدنی این شهر کرایه قایق پیشنهاد می‌شود که توجه مسافران را جلب می‌کند. در هنگام سفر به این جزیره در فصل بهار امتحان ماهی‌های محلی را فراموش نکنید. در این حین می‌توانید به جزیره قشم نیز بروید و از مناطق بکر و زیبا بازدید کنید.

مطمئناً در ساحل خلیج‌فارس صدف و مرجان‌ها بسیار تماشایی هستند و انواع جانوران دریایی را می‌توانید در این جزیره تماشا کنید که قبلاً حتی اسمش را نشنیده‌اید. همچنین از جزیره قشم می‌توانید انواع وسایل برقی، پوشاک و لوازم موردنیاز دیگر را با قیمت منصفانه تهیه کنید.

کاشان، شهری با معماری بی‌نظیر

شهر کاشان در فصل بهار بسیار تماشایی است و انتخاب این شهر برای سفر مخصوصاً در زمان گلاب‌گیری یکی از خاص‌ترین سفرهای عمرتان خواهد بود. با گشت‌وگذار در میان جاذبه‌های دیدنی این شهر مانند آبگرم سنتی و حمام سلطان امیر احمد لحظات خوشی در انتظار شماست؛ زیرا تماشای معماری دیوارها و سقف‌ها با کاشی‌های رنگارنگ همراه با نقاشی‌های بی‌نظیر خبر از معماری این شهر زیبا می‌دهند که در جذب مسافران نقش زیادی دارند. علاوه بر جاهای دیدنی، در شهر کاشان می‌توانید به بازار بروید و با تماشای این محل تاریخی نسبت به خرید سوغاتی‌های محلی اقدام کنید.

سخن آخر

سفر در بهار برای همه خوشایند است، مخصوصاً که در اوایل این فصل سال نو می‌شود و بوی تازگی و طراوت همه‌جا را فرامی‌گیرد. تعطیلات نوروز و پس ‌از آن، ماه اردیبهشت یکی از بی‌نظیرترین زمان‌ها برای سفر در داخل کشورمان به شمار می‌رود. درواقع، بعد از سردی زمستان بدنتان آماده گشت‌وگذار شده است و پس باروبندیلتان را ببندید و خودتان را برای سفری خاطره‌انگیز در میان زیبایی‌های کشورمان آماده کنید. همان‌طور که اشاره شد کشور عزیزمان سرشار از لطافت و سرسبزی است، در این فصل زیبا نیز تماشایی‌تر از همیشه خواهد بود. حال با این‌ همه توصیف، شما دوست دارید کدام شهر و منطقه را در فصل بهار از نزدیک ببینید و برای خودتان و خانواده‌تان سفری رویایی و به‌یادماندنی رقم بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.