انواع نهال گردو پربار کشور ایران  را بشناسید

قبل از معرفی انواع نهال گردو ( https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings ) پربار کشور ایران باید به این مسئله اشاره کنیم، شما بر حسب شرایط منطقه خود می‌توانید بهترین نهال گردو را خریداری کنید، در مناطق گرمسیری، زمستان کوتاه بوده و سرمای آنچنانی ندارند، از این رو نهال گردو برای مناطق سردسیری بهتر جواب می‌دهد، انواع نهال گردو پرفروش در کشور ایران عبارتند از:

 نهال گردو پیوندی چندلراگر به دنبال خرید نهال گردو آمریکایی هستید نهال گردوی چندلر را به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما به یاد داشته باشید، به هنگام خرید نهال ژنوتیپ و اصلاح شده چندلر را از نهالستان بخواهید، چون نسل تقویت شده چندلر در مناطق کشور ایران جوابگویی بهتری دارد.

 دیرگل است بنابراین دوره گلدهی و شکوفایی آن از برهه خطرناک دمایی گذشته است، بازدهی بالایی داشته در هر هکتار شما می‌توانید حداقل چهار تن گردو خشک صادراتی را مشاهده کنید، بهترین گزینه برای کاشت آن استفاده از الگوی مربعی با ابعاد ۶ متر است؛ البته نباید آبیاری، کوددهی و هرس درخت چندلر را فراموش کرد چون باعث ارتقاء کیفیت میوه های تولیدی می‌شود.

 نهال گردو فرنوراگر به دنبال احساس باغ گردو اقتصادی هستید تا بازدهی خود را سریع‌تر شروع کند، بهتر است نهال گردو از دیار فرانسه را خریداری کنید، منشاء درخت گردو مربوط به کشور فرانسه بوده، به خاطر بازدهی و مقاومتی که در برابر بیماری و بافت سنگین خاک از خود نشان می‌دهد مورد پسند بسیاری از کشاورزان قرار گرفته است.

نهال گردو فرنور برای رشد بهتر جهت باردهی اقتصادی احتیاج به رقم گرده افشان دارد شما می‌توانید از ارقام دیگر درخت گردو به عنوان رقمی گرده افشان استفاده کنید، بازدهی آن در هر هکتار حداقل چهار تن بوده و در ماه دوبار آبیاری درخت گردو فرنور کافی است، البته فراموش نکنید منطقه احداث باغ گردو فرنور باید کاملاً نورگیر باشد.

 نهال گردو تویسرکانمعمولاً مناطقی که هم اقلیم و هم سطح با منطقه تویسرکان ایران هستند، بیشتر مسئولین نهالستان پیشنهاد فروش نهال گردو تویسرکان را دارند، چون نهال تویسرکان در این مناطق بازدهی بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهد، بومی منطقه تویسرکان کشور ایران است و عمر اقتصادی آن به بیشتر از ۱۰۰ سال می‌رسد، فراموش نکنیم نهال گردو تویسرکان باردهی مناسبی داشته و برای احداث باغ تجاری مناسب است.

 نهال گردو اسرائیلی

بومی کشور اسرائیل است به راحتی می‌توان از نهالستان هایی که به تولید و فروش نهال گردو اسرائیلی می‌پردازند آن را خریداری کرد، بر پایه بذری بوده و در سومین سال کاشت می‌توانید باردهی آن را مشاهده کنید.

نهال گردو ژنوتیپ برتر

این نهال محصول کشور آمریکا است ولی به صورت اختصاصی در نهالستان پالیز تولید می‌شود، طول عمر بالای ۱۰۰ سال دارد با دهی آن بسیار بالا بوده و در هر یک ساعت بین ۶ الی ۸ تون میوه باکیفیت صادراتی تولید می کند.

نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ نه

بعد از معرفی انواع نهال گردو پرفروش در کشور ایران حالا وقت آن رسیده است تا بهترین نهال گردو کانادایی در کشور ایران را به شما معرفی کنیم، نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ منحصراً مربوط به نهالستان پالیز بوده، ویژگی و خصوصیات مثبت آن به اندازه زیاد است، هیچ کشاورزی نمی‌تواند از خرید نهال گردو ژنوتیپ پالیز چشم پوشی کند.

  • گردوی پالیز کانادایی به راحتی می‌تواند در مناطق سردسیری به رشد خود ادامه دهد، در این مناطق هر درختی توانایی رشد و باردهی ندارد.

  • تحقیقاتی که بر روی نهال گردو کانادایی انجام شده است، نشان می‌دهد میزان مقاومت و استقامت آن در برابر آفت و بیماری ها زیاد است.

  • شما در هر هکتار باغ گردو کانادایی می‌توانید، حداقل بین ۸ الی ۱۰ تن میوه خشک صادراتی برداشت کنید.

  • از ارتفاع ۱۰۰ تا ۳ هزار متر از سطح دریا قابل کاشت است.

آیا نهال گردو ژنوتیپ پالیز کانادایی به رگم گرده افشانی احتیاج دارد؟

در مورد گرده افشانی این نهال باید بگوییم، درخت گردو ژنوتیپ کانادایی خود بارور و خود سازگار است، برای لقاح شکوفه‌های خود احتیاج به درخت گرده افشانی خاصی ندارد، ولی از نظر متخصصین و کارشناسان کسانی که به دنبال مزرعه گردوی تجاری هستند تا به درآمد به بالا برسند، بهتر است از رقم گرده افشان مناسب برای این درخت استفاده کنند.

به طور معمول کشاورزان در بین هر ۲۰ درخت گردو از دو نهال گردو فرانکت استفاده می‌کنند چون سازگاری درخت فرانکت با نهال گردو ژنوتیپ پالیز بیشتر است، خوشبختانه این نهال جزو درختان زودبازده قرار گرفته و باغدار در سال اول کاشت می‌تواند بین ۱۰ الی ۲۰ عدد میوه گردو را بر روی درخت گردو مشاهده کنید، ولی در سال‌های بعدی این رقم چند صد برابر افزایش پیدا کرده به طوری که در سال پنجم کاشت کشاورز می‌تواند باردهی اقتصادی آن را تجربه کند.

مهمترین بیماری‌هایی که درخت کانادایی گردو را مورد تهدید قرار می‌دهد چیست؟ 

البته قبلا اشاره کردیم، درخت کانادایی پالیز در برابر انواع بیماری از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد مخصوصاً اگر فاصله مناسب ۶ متری رعایت شده و یا خاکی که نهال گردو در آن کشت  شده به اندازه کافی خاک ورزی به درستی انجام شود و سیستم دفاعی درخت گردو در برابر بیماری افزایش پیدا کند.

البته کشاورزان و باغداران بهتر است حتماً به کوددهی درخت گردو نیز دقت کافی داشته باشند، معمولاً کودهای حاوی آهن، ازت و نیتروژن دار برای رشد سریع و بهتر درخت گردو ژنوتیپ پالیز تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارد، البته فراموش نکنیم این درخت در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد، از شایع ترین بیماری‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شانکر عمیق پوستی که عامل آن باکتری هایی است.

  • کرم خراط خطرناک ترین آفت مربوط به درخت گردو است و معمولاً این درخت را مورد حمله قرار می‌دهد.

  • پوسیدگی ریشه مربوط به زمانی است، خاک اطراف درخت بسیار مرطوب و غرقابی باشد.

چرا خرید نهال گردو را به صورت اینترنتی انجام دهیم؟

امروزه نهالستان‌های معتبر و شناخته شده که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی گرفتند، جهت رفاه حال مشتریان خود تمامی محصولات تولید شده را به صورت آنلاین و اینترنتی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، خریداران عزیز تنها با چند کلیک ساده می توانند از خصوصیات مثبت ومنفی نهال گردو با خبر شده و آخرین قیمت نهال گردو را استعلام بگیرند.

همچنین به هنگام خرید اینترنتی نهال گردو شما می‌توانید چندین محصول در نهالستان‌های مختلف را مورد مقایسه قرار داده و از نهالستانی که شرایط فروش ویژه ای دارد و قیمت مناسب با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد، خرید خود را انجام دهید، نهال فروشی‌های آنلاین تمامی محصولات خود را به اکثر نقاط کشور می‌فرستند.

کلام آخر

در کلام آخر توصیه می‌شود حتما از افراد متخصص برای احداث باغ تجاری خود کمک بگیرید، یکی از شهرهایی که بیشترین تعداد درخواست ها دارد شهر شیراز است که می توان از نهال گردو شیراز بهترین استفاده رو کرد. اگر باغ و محل زندگی شما در قسمت‌های شمال غربی کشور و در ارتفاعات بالا قرار گرفته است، به شما توصیه می کنیم و مقاوم ترین و بهترین نهال گردو کانادایی را با شناسه و لیبل به همراه کارت گارانتی از مراکز معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال خریداری کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تماس با برتر نهال:

خانم نوروزی 09144501003

تماس با پالیز نهال:

خانم اسکندرزاده 09144501008

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.