نکات طلایی برای رزرو هتل ارزان

 رزرو هتل ارزان یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های کلی سفر به شمار می‌رود که برای گردشگرانی که به دنبال تجربه سفری اقتصادی می‌باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است. رعایت یکسری از نکات و توجه به مواردی می‌تواند به شما کمک کند هتل با قیمت مناسب در مقصد سفر خود برای اقامتی راحت و ارزان پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه دنیای اقتصاد باشید تا با نکات طلایی رزرو هتل با نازلترین قیمت آشنا شوید.

هتل‌های که ستاره ای کمتری دارند

همانطور که می‌دانید هتل‌ها با استفاده از ستاره درجه بندی می‌شوند. هتل‌هایی که دارای ستاره‌های بیشتری هستند درجه بهتری دارند. زیرا این هتل‌ها از کیفیت و امکانات بالاتری برخوردار بوده و خدمات ویژه‌تری را به مهمانان خود ارائه می‌دهند.

طبیعتا هرچقدر سطح امکانات و خدمات یک هتل بیشتر باشد، قیمت رزرو اتاق‌های آن نیز بیشتر است. در هتل‌های مجلل امکانات بی نظیری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و گردشگران با رزرو این هتل‌ها می‌توانند از خدمات منحصر به فردی بهره‌مند گردند.

بنابراین برای رزرو هتل ارزان باید به سراغ هتل‌های درجه پایین‌تر که ستاره کمتری دارند رفت. هتل‌های دو ستاره و سه ستاره همیشه گزینه‌های عالی برای سفری اقتصادی و اقامتی به صرفه محسوب می‌شوند. در این هتل‌ها امکانات و خدماتی همچون اتاق‌های وسیع، استخر، تفریحات و ... وجود ندارد و یا سطح آنها نسبت به هتل‌های لوکس 5 ستاره بسیار پایین است.

موقعیت مکانی یا لوکیشن

موقعیت مکانی یا لوکیشن

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت یک هتل، موقعیت مکانی آن است. در هر مقصد گردشگری هتل‌های متعددی وجود دارد که در بخش‌های مختلف واقع شده اند. هر چقدر موقعیت مکانی هتل و دسترسی آن به جاذبه‌های گردشگری، مرکز شهر، اماکن مهم، مراکز خرید و تفریح و ... بهتر باشد، قیمت آن بیشتر می‌شود.

برای مثال هتل‌‌هایی که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس قرار دارند، اتاق با نرخ بالاتری نسبت به هتل‌هایی با فاصله دورتر از حرم ارائه می‌دهند.

اگر شما جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید و به دنبال هتل با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ هتل‌هایی بروید که موقعیت مکانی خاصی ندارند. هتل‌های دور از مرکز شهر و در فاصله زیاد با جاذبه‌های گردشگری نازلترین قیمت را به مسافران ارائه می‌دهند و گزینه مناسبی برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر محسوب می‌شوند.

رزرو هتل ارزان با امکانات کمتر 

اقامت در هتل‌های جدید و پر از امکانات قطعا لذت سفر را دوچندان می‌کند اما باعث افزایش هزینه‌ها نیز می‌شود. اگر می‌خواهید سفری کم هزینه داشته باشید باید به سراغ هتل‌های سطح پایین بروید.

یکسری از امکانات و خدمات در همه هتل‌ها ارائه می‌شود اما سطح آنها با یکدیگر متفاوت است. برخی از امکانات نیز در همه هتل‌ها در دسترس مسافران قرار ندارد و برای مثال: استخر، یکی از مهمترین امکاناتی است، که باعث افزایش نرخ هتل می‌شود. استخر و مجموعه آبی شامل سونا، جکوزی و ... جزو امکانات و خدمات لوکس و ویژه محسوب می‌شوند و وجود آنها در هتل مساوی با بالا رفتن قیمت رزرو اتاق‌ها می‌باشد.

برخی از هتل‌ها دارای رستوران‌های متعدد و متنوع هستند و کیفیت غذای آنها بسیار بالا است. این امر موجب می‌شود قیمت آنها اقتصادی نباشد و هزینه سفر شما را افزایش دهد. از دیگر امکانات مهمی که عدم وجود آنها باعث ارزانتر تمام شدن هزینه اقامت شما می‌شود می‌توان به ترانسفر فرودگاهی، روم سرویس، وسایل و تجهیزات رفاهی، فروشگاه و مرکز خرید، محل بازی کودکان، خدمات زیبایی و پزشکی اشاره کرد.

اقامت در یک هتلی که کمتر شهرت دارد

اقامت در یک هتلی که کمتر شهرت دارد

قیمت برخی از هتل‌ها با توجه به شهرت آنها تعیین می‌شود. گاهی اوقات فرقی ندارد که هتل چندستاره و دارای چه امکاناتی است، میزان شهرت آن تاثیر مستقیمی در قیمت دارد. از دیگر مواردی که برای رزرو هتل ارزان باید به آن توجه کنید، مراجعه به هتل‌های غیر مشهور است.

برخی از هتل‌های به خاطر امکانات پیشرفته و خدمات منحصر بفرد و برخی دیگر به خاطر پذیرایی از مهمانان خاص مانند بازیگران، فوتبالیست‌ها و ... به شهرت زیادی دست پیدا کرده اند. این هتل‌ها در ایام مختلف همیشه مشتریان ثابتی دارند و همین امر موجب شده نگرانی بابت تکمیل ظرفیت نداشته باشند. در نتیجه نرخ خود را کاهش نداده و اتاق‌های خود را با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند.

گاهی اوقات هتل‌های به خاطر معماری و ویژگی‌های بنای خود معروفیت پیدا می‌کنند. چشم انداز و موقعیت مکانی آنها باعث می‌شود افراد زیادی خواهان اقامت در آنها باشند. همچنین تبلیغات مختلف نیز در میزان شهرت آنها تاثیرگذار است و هر هتلی که بیشتر به مردم معرفی شود، به خاطر مشتریان بیشتر نرخ بالاتری دارد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه سفری اقتصادی داشته باشید و هتلی با نازلترین قیمت را پیدا کنید، هنگام جستجو برای رزرو هتل ارزان، به دنبال هتل‌های ناشناخته باشید.

رزرو هتل در روزهای وسط هفته و خلوت

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت هتل، تاریخ و روز سفر است. در ایامی که پیک سفر محسوب شده و افراد زیادی متقاضی رزرو هتل هستند، نرخ قیمت افزایش می‌یابد. در مقابل در روزهایی که تعداد مسافران کمتر می‌شود، هتل‌ها قیمت را کاهش می‌دهند تا بتوانند افراد بیشتری را جذب خود کرده و ظرفیت اقامت مجموعه خود را تکمیل کنند.

رزرو هتل‌های قدیمی‌تر

هتل‌ها انواع مختلفی دارند و سطح امکانات و خدمات آنها با یکدیگر متفاوت است. برخی از هتل‌ها جدیدالتاسیس هستند و براساس استانداردهای روز صنعت هتلداری ساخته شده اند. این هتل‌ها به خاطر ساختمان و معماری جدید و پیشرفته، تجهیزات کامل، امکانات و خدمات ویژه نرخ قیمت بالاتری دارند.

اما برخی از هتل‌ها قدمت بالایی دارند و سیستم میزبانی از مهمانان آنها همچون روال سالهای گذشته است.

وقتی تنوع اتاق‌ها کم است

هتل‌ها با توجه به وسعت خود دارای تعداد اتاق‌های متفاوتی می‌باشند. برخی از هتل‌ها دارای اتاق‌های متعدد و متنوعی هستند و همین تنوع اتاق‌ها باعث می‌شود قیمت آنها بالاتر برود. زیرا مسافران هنگام انتخاب اتاق کار راحتی دارند و می‌توانند با توجه به شرایط، سلیقه، میزان بودجه و ... اتاق دلخواه خود را انتخاب کنند. در این هتل‌ها اتاق‌ها شامل اتاق‌های یک تخته، دو تخته دبل و توئین، سه تخته، چهار تخته، پنج تخته، کانکت، اتاق‌های ویژه، سوئیت‌های وسیع و مجهز، اتاق هانی مون یا همان ماه عسل و ... می‌باشند.

نداشتن وعده غذایی

بخشی دیگر از هزینه‌های سفر مربوط به وعده‌های غذایی می‌شود. مدیریت کردن این بخش می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های سفر تاثیرگذار باشد. برخی از هتل‌ها به همراه اقامت، وعده‌های غذایی مختلف را نیز ارائه می‌دهند. یعنی مسافران با رزرو اتاق از خدمات رستوران و عده‌های مختلف صبحانه، ناهار یا شام برخوردار می‌گردند. طبیعتا قیمت این هتل‌ها بالاتر از هتل‌هایی است که خدمات غذا را برای مسافران در نظر نمی‌گیرند.

سخن پایانی

رزرو هتل ارزان کار آنچنان سخت و پیچیده ای نیست اما نیاز به داشتن اطلاعات کافی در زمینه رزرو هتل و دقت و حوصله زیاد است. شما با بررسی هتل‌های مختلف در سامانه‌های رزرواسیون می‌توانید هتل‌های قیمت مناسب زیادی را پیدا کنید که با اقامت در آنها هزینه‌های سفرتان به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. امیدواریم با استفاده از نکات طلایی گفته شده جهت رزرو هتل ارزان، بتوانید بهترین و مناسب‌ترین هتل را انتخاب کرده و اقامتی ارزان و راحت را تجربه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.