بنا به درخواست بی شمار مشتریان عزیز نهالستان ارغوان گردو گلخانه ای تمام اتوماتیک با دستگاههای مخصوص با هزینه ای کلان برای تولید نهال گردو سعی دارد با کیفیت ترین نهال ها را تولید کرده و به مشتریان عزیزدر سراسر کشور عرضه کند.

طی دو سال اخیر خریداران بسیار زیادی از نهال ها ابراز رضایت کردند و با فیلم های مختلف از باغ هایشان نشان دادند که این تلاش نهالستان کاملا مفید بوده و به ثمر نشسته هست. نهالستان ارغوان گردو خوشحال هست که با تلاش بی دریغ مهندسین و کارشناسان نهالستان توانسته هست رضایت مشتریان را جلب کند.

در نهالستان ارغوان گردو همه امکانات تولید نهال با کیفیت فراهم شده هست. طی همین تلاش های نهالستان و بررس و تحقیق محققین نهالستان به یک نژاد جدید که این نژاد اصالت کانادایی دارد و با اصلاحات و ترکیبات چند ژن گردوی پرباردست پیدا کرده اند . در دو سال اخیر نتایج بسیار رضایت بخشی را از این رقم به دست آوردیم نام این رقم نهال گردو ژنوتیپ کانادایی ارغوان تیپ 9 نامگذاری شد و الان با نام های مختلف از جمله ژنوتیپ ارغوان – ژنوتیپ کانادایی – ژنوتیپ تیپ 9 –ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 معروف شده هست.

در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. همراهی شما عزیزان در ادامه مقاله باعث افتخار ماست.

تولید نهال گردوی با کیفیت درارغوان گردو

در نهالستان ارغوان گردو با وجود اینکه هزینه های زیادی جهت تولید نهال با کیفیت متحمل شده هست. تلاش میکنند تا علاوه بر ژنوتیپ برتر تیپ 9 کانادایی روی گردو های معروف و پربار هم کار کنند. اگر از ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ9 بگوییم با خودتان خواهید گفت دیگر چه نیاز به نهال دیگر هست همین گردو که برتری بسیار بالایی نسبت به بقیه دارد را میکاریم.

بله درست هست ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 ارغوان گردو برتری بسیار بالایی نسبت به بقیه نژاد ها دارد ولی در نهالستان ارغوان گردو اصلاحاتی که روی نهال های گردو انجام می شودتبدیل به بهترین نژاد در دسته بندی ارقام نهال گردو می شوند.

ارقام نهال گردو : نهال گردو فرنور – نهال گردو چندلر – نهال گردو اسرائیلی – نهال گردو خوشه ای – نهال گردو کاغذی – نهال گردو فرانکت – نهال گردو تویسرکان –نهال گردو پکان ودر نهایت نهال گردو ضمانتی و پربار و زود بازده مخصوص نهالستان ارغوان گردو نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9.

پرسود ترین نهال های گردو

ارغوان گردو به شما پیشنهاد 3 گردوی پرسود و بازار پسند را معرفی میکند. در این سه رقم گردو هر باغداری که سرمایه گذاری کرده به سود کلان رسیده هست.

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ9 :

این نهال پربازده ترین نهال بین نهال های گردو می باشد. این نهال بومی کانادا می باشد ولی با اصلاحاتی که در نهالستان ارغوان گردو روی این گردو انجام میگردد این نهال تبدیل به یک نهال پر بازده و پربار می شود از سال اول شروع به باردهی میکند و بعداز به بلوغ رسیدن در هر درخت 300 کیلو بادام ارائه میدهد.

این نهال را تا ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا می توان کاشت. میزان باردهی درخت گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ 9 حدود دوبرابر نهال های دیگر گردو می باشد.مقاومت این نهال به سرما یخ بندان و گرمای سوزان و کم آبی بسیار بالاست, کیفیت میوه این نهال بسیار بالاست رنگ مغز گردو سفید مایل به رنگ شیری می باشد. این نهال در نهالستان ارغوان گردو به دوصورت پیوندی و بذری تولید می شود وهم اکنون آماده ارسال به سراسر کشور می باشد.

می توانید جهت اطلاعات بیشتر در مورد این گردو به وبسایت ارغوان گردو به مدیریت مهندس رسول بابایی مراجعه کنید.

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر یکی از پرسود ترین و پرتقاضاترین نهال های نهالستان ارغوان گردو می باشد. این نهال بدلیل مقاومت بالا به سرما و کم آبی و بیماری ها و همچنین تولید گردوی با کیفیت به محبوبیت بالایی در بین باغداران تبدیل شده هست. این نهال به دلیل دیرگل بودن کمتر دیده شده که خشک شود مخصوصا با آب و هوای کشور ما به دلیل تغییر ناگهانی دمای هوا در فصل بهار سازگاری بسیار خوبی دارد و میتواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

نهال گردو فرنور

یکی از نهال های پرسود دیگر نهال گردو فرنور می باشد این نهال نیز مانند گردو چندلر دیرگل می باشد و خصوصیات نهال گردو چندلر از جمله مقاوم به سرما و کم آبی و دیرگل بودن شامل این گردو نیز می شود. این نهال هم بسیار نهال بازار پسندی بوده و خرید این نهال یکی از پیشنهاد های ارغوان گردو می باشد.

دلیل محبوبیت نهال گردو

نهال گردو در بین نهال ها از محبوبیت خاصی برخوردار هست. این محبوبیت می تواند دلایل زیادی داشته باشد. در دانش بنیان نهالستان ارغوان گردو بعد از تحقیقات کارشناسان نهالستان به این نتیجه رسیدیم که دلایل محبوبیت گردو به این شرح می باشد:

مقاومت بالا به سرما

مقاومت بالا به خشکسالی ( مخصوصا خشکسالی های اخیر در مناطق مختلف کشورمان)

تقاضای زیاد گردو

سود دهی بسیار بالا نسبت به بقیه نهال ها

مقاومت بالا به آفت ها و بیماری ها

ارزش غذایی بالای گردو وطعم لذیذ آن

صادرات بالای این محصول به کشورهای خارجی

استفاده این محصول در شیرینیجات و کارخانجات محصولات غذایی

هزینه پایین کاشت و رسیدگی نهال گردو

وغیره

بیماری هایی که نهال گردو را تهدید میکند

در این مقاله شما را با بیماری هایی که نهال گردو را تهدید میکند آشنا میکنیم.

نهالستان ارغوان گردو با اصلاحات و پیوند زنی نهال گردو روی پایه های مقاوم سعی دارد تا آخرین حد ممکن نهال های گردو را به بیماری ها و آفات مقاوم کند علاوه براینکه این نهال ها به بیماری مقاوم میشوند مقاومت آنها در برابر سرما و گرما هم بیشتر می شود. کاربران عزیز میتوانند از وبسایت ارغوان گردو بازدید کنند و فیلم های نهال های گردو پیوندی نهالستان را مشاهده کنند.

بیماری بلایت گردو

شانکر پوستی گردو

شانکر سیتوسپورایی گردو

آنتراکنوز گردو 

پوسیدگی فیتوفتورایی طوقه و ریشه گردو

بااینکه نهال های گردو مقاومت بسیار بالایی به بیماری ها و آفت ها دارند ولی بااین همه محض احتیاط لازنم هست جهت مقابله با بیماری ها حتما سم پاشی شوند. جهت مطالعه جامع مقاله نهال گردو کلیک کنید.

نحوه کاشت نهال گردو

فیلم هایی جهت آموزش کاشت نهال گردو توسط مهندس بابایی مدیریت ارغوان گردو تهیه و تنظیم شده هست.جهت بازدید فیلم های نحوه کاشت نهال گردو به وبسایت ارغوان گردو مراجعه کنید.

نحوه شناخت و خرید بهترین رقم نهال گردو

اگر برای کاشتنهال گردو در باغ و زمینتان ترغیب شده اید و اطلاعات کمی در مورد نهال گردو دارید باید قبل ار هر چیز اطلاعات کافی را ازاین نهال جمع آوری کنید و سپس اقدام به کاشت این نهال بکنید. در نهالستان معتبر ارغوان گردو متد های آموزشی جهت کاشت این نهال موجود هست.می توانید با مراجعه به وبسایت ارغوان گردو و تماس با کارشناسان مربوطه راهنمایی ها و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

قبل از کاشت باید حتما خاک زمین و محل کاشت از نظر اقلیمی و میزان سرما و گرمای منطقه مورد نظرتان بررسی گردد و بهترین رقم گردو توسط نهالستان ارغوان گردو برای شما ارائه گردد. بعنوان مثال نهال گردو پکان را فقط باید در مناطق گرمسیری کاشت در مناطق سردسیری همان اوایل باید منتظر خشک شدن آن باشید.

ارائه نهال گردو در نهالستان ارغوان گردو با بررسی روش های مدرن علمی و کارشناسی شده توسط کارشناسان با تجربه جایی برای ریسک باقی نمیگذارد. با راهنمایی های جامع نهالستان ارغوان گردو با خیال راحت می توانید اقدام به خرید نهال گردو کنید و با کاشت این نهال پر سود و پرطرفدار منتظر محصولات با کیفیت گردو از باغ گردوی خود باشید. نهالستان از موقع خرید تا روز کاشت این نهال و تا روز باردهی نهال هایتان پشتیبان و راهنمای شما خواهد بود.

تبلیغ 1.jpg

خرید نهال

همواره خرید نهال یکی از دغدغه های باغداران عزیز بوده و برای خرید نهال با کیفیت و معتبر در تلاش هستند که نهالستانی معتبر را برای خرید نهال انتخاب کنند. متاسفانه نهالستان هایی که باید دارای اعتبار کافی باشند خیلی کم هستند.

نهالستان ارغوان گردو بعنوان یکی از معتبرترین مرکز فروش نهال در کشور بوده و دارای مجوز های لازم از جهاد کشاورزی می باشد . جهت برقراری ارتباط با مدیریت نهالستان می توانید به وب سایت ارغوان گردو مراجعه کنید.

یا با شماره تماس۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵ با مهندس رسول بابایی مدیریت نهالستان در ارتباط باشید.

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.