آیا می دانید که مهم ترین و موثرترین عامل در فرآیند احداث باغ که سبب چندین برابر کردن سرمایه باغدار می شود انتخاب نهالی می باشد که محصول آن جز خشکباری محسوب شود!

نهال گردو و بادام

امروزه که نرخ محصول گردو و بادام در بازار فروش با قیمت دلار و ارز روند صعودی دارد موجب  می شود که روز به روز به سرمایه باغدار افزوده شود. در عصر حاضر باغداری جز شغل های پولساز محسوب می شود به شرطی که باغداران در انتخاب نهال سودآور برای احداث باغ هوشمندانه رفتار کنند.

همانطور که می دانید گردو و بادام جز اقتصادی ترین خشکباری های جهان محسوب می شود به همین دلیل باغداران زیادی راغب به پرورش نهال گردو و بادام می باشند. در روزهای پایان سال بازار خرید نهال گردو و خرید نهال بادام همانند سال های قبل داغ شده است و باغداران و کشاورزان زیادی اقدام به خرید نهال گردو و بادام کرده و با احداث باغ آن سود کلانی را به جیب میزنند.

امروزه  با توجه به تولید نهال های متنوع در نهالستان، انتخاب نهال مناسب اولین و مهمترین مرحله احداث باغ می باشد، لذا انتخاب اینکه کدام رقم را زیر کشت ببرید بستگی به شرایط اقلیمی منطقه شما دارد.

ازجمله بارزترین ویژگی های درختان گردو و بادام گران قیمت بودن محصول آن ها در بازار می باشد، از طرفی هر دو جزء درختان کاملا مقاوم به آفات و بیماری می باشند که نیاز به مراقبت و سم پاشی کمتری دارند و به دلیل تناژدهی محصول بالا، در رساندن باغدار به سود اقتصادی قابلیت صد در صدی دارند.

مزایای احداث باغ گردو:

سرمایه گذاری احداث باغ گردو، سرمایه گذاری حرفه ای محسوب می شود چرا که با احداث باغ گردو با ارقام اصلاح شده با هزینه احداث اولیه پایین به سود کلانی خواهید رسید.

اولین و مهمترین مزیت احداث باغات گردو قیمت بالای محصول آن در بازار می باشد به طوری که در بازار امروز محصول ارقام اصلاح شده گردو با قیمت ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان به فروش می رسند، در واقع شما باغدار عزیز می توانید با کاشت نیم هکتار درخت گردو سالانه درآمدی معادل ۲۰۰ میلیون داشته باشید. با توجه به تنوع بالای ارقام گردو اصلاح شده در ادامه به معرفی ارقام پربار وتجاری که سازگاری خوبی با شرایط اقلیمی کشور عزیزمان دارد خواهیم پرداخت:

گردو ژنوتیپ برتر رویال :

پربارترین و اقتصادی ترین رقمی که گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود گردو ژنوتیپ برتر رویال می باشد. باردهی این درخت از سال اول بوده که محصول آن کاملا درشت و دارای پوست کاغذی می باشد. جز ارقامی می باشد که کاملا دیربرگ ده و دیر گل و مناسب کاشت در سطح  ارتفاع دریای صفر تا ۳۰۰۰ متر می باشد.

از مهم ترین مزیت های آن می توان به خودگرده افشان بودن آن اشاره کرد. درختان بالغ گردو رویال پاکوتاه هستند و نهایت رشد آن ها به ۴ متر می رسد.

  • از نظر باردهی جانبی ۱۰۰٪ میباشد. یعنی بسیار پربارند تا جایی که دو برابر رقم چندلر و فرنور تناژدهی دارد.با وجود اینکه تناژ بالا دارد دارای میوه ای با کیفیت با درصد مغز بالای ۶۵٪ میباشد که رقمی مثل چندلر و فرنور زیر ۴۷٪ میباشد.

  • این رقم برخلاف چندلر و فرنور زودخزان است یعنی سرمای پاییزه آسیبی نخواهد زد و برای مناطق با سرمای بسیار سخت زمستان مقاوم است.

  • با رسیدگی خوب و تغذیه مناسب، کود، آبیاری، سم و ... میتوان بطور میانگین در هکتار بالای ۱۰ تن گردوی خشک از این رقم  برداشت کرد.

نهال گردو چندلر آمریکایی:

این رقم مناسب کاشت در مناطقی با سطح ارتفاع ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ متر می باشد، در واقع می توان گفت بهترین رقم جهت کاشت در مناطق معتدل و نیمه سردسیر محسوب می شود. پوست محصول این رقم کاغذی بوده و محصول آن کاملا درشت و بازار پسند می باشد. این رقم گردو جهت باردهی بالا نیاز مند به رقم گرده افشان دارد، درختان گردو چندلر پاکوتاه بوده و با فاصله ۶ در۷ کشت می شود.

نهال گردو فرنور:

نهال گردو فرنور فرانسوی مناسب کاشت از سطح ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ متر از دریا می باشد. پوست محصول این رقم نیمه کاغذی بوده و دارای محصول کشیده و بازار پسند می باشد. این رقم مناسب کاشت در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر می باشد،گردو فرنور جهت تناژ بالا نیازمند به رقم گرده افشان می باشد.

نهال گردو و نهال بادام

مزایای احداث باغ بادام:

اگر مشکل کم آبی دارید یا اینکه خاک یا آب زمین مورد نظر شما نیمه شور یا آهکی می باشد، بهتر است از کاشت نهال گردو منصرف شده و اقدام به احداث باغ بادام نمایید.

برترین مزیت احداث باغ بادام نسبت به گردو،کشت دیمی آن می باشد، بله درست است، ارقام پیوند خورده نهال بادام بر روی پایه تلخ کاملا مقاوم به کم آبی می باشند، درختان بادام مقاومت خیلی بالایی در برابر کم آبی، نیمه شوری و آهکی بودن خاک از خود نشان می دهند.

همچنین با قاطعیت می توان گفت درختان بادام پیوند خورده روی پایه های تلخ مقاومت خیلی بالایی در مقابل آفات و بیماری ها از خود نشان داده اند. از دیگر مزیت های احداث باغ بادام می توان به محصول خشکباری، تجاری و بازار پسند آن اشاره کرد.

با ارقام نهال های پیوندی،خوشه ای و دیرگل بیشتر آشنا شوید

نهال بادام فرانیس کلون:

از اقتصادی ترین بادام های کاغذی و دیرگل می توان به بادام فرانیس کلون اشاره کرد که محصول آن با توجه به کاغذی بودن دارای 68 درصد مغز می باشد و امروز محصول آن در بازار به قیمت300 هزار تومان به فروش می رسد، این رقم کاملا دیرگل و مقاوم به سرما بوده و مناسب کاشت در مناطقی می باشد که سرمای بهاره دارند.

نهال بادام تونو:

اگر در منطقه شما پرندگان برای بادام های کاغذی مشکل ایجاد می کنند می توانید بادام تونو را انتخاب کنید که دارای محصول سنگی می باشد. این رقم کاملا دیرگل بوده و باردهی آن به حالت خوشه ای می باشد، همچنین درختان بادام تونو نیز همچون فرانیس دیرگل بوده و مناسب کاشت در مناطق کوهستانی می باشد.

درختان بالغ رقم تونو می توانند به طور میانگین 35 تا 40 کیلو باردهی داشته باشند.

نهالستان مجوزدار

نهال بادام یا گردو:

همانطور که قبلاً گفته شده اولین و مهمترین ملاک در احداث باغات موفق، انتخاب نهال اصلاح شده می باشد. رویال نهال به عنوان نهالستان تخصصی تولید نهال بادام و گردو و تامین نیاز بازار داخل و خارج از کشور با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در احداث باغات گردو و بادام آماده ارائه نهال های کاملا تضمینی از لحاظ اصالت و گواهی بهداشت می باشد.

این مجموعه تخصصی فعالیت خود را زیر نظر کارشناسان سازمان جهادکشاورزی انجام داده و دارای مجوز از جهاد کشاورزی بوده و کاملا مورد تایید و اطمینان می باشد همچنین به دلیل تولید عمده سالانه بالغ بر 100 هزار نهال، با قیمت مناسب تری نهال های خود را عرضه می نماید.

خرید نهال گردو و بادام از رویال نهال:

جهت خرید نهال گردو و بادام به صورت حضوری و غیر حضوری با ما در تماس باشید

دفتر فروش و مشاوره : ۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

خط ویژه فروش واتساپ : ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس و مدیر فروش : ۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس فروش و مشاوره : ۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس فروش و مشاوره : ۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال : ۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پیگیری سفارش ارسالی : ۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

گلخانه: میاندواب، انتهای کوی رابری، ۲۰۰ متر مانده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی

اطلاعات بیشتر در سایت ROYALNAHAL.COM

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.