باغ گردو ژنوتیپ رویال احداث کنید زیرا محصول آن با طلا برابری میکند

آیا به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت و منبع درامد هستید؟ آیا تا کنون به احداث باغ گردو فکر کرده اید؟درختان گردو که کاشته اید دچار سرمازدگی بهاره می شوند؟ و آیا پابلند، دیر بارده و کم بار هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا گردویی به شما معرفی کنیم تا با خیال اسوده باغ گردو احداث کنید.

یکی از روش های سرمایه گذاری طولانی مدت در زمینه باغداری احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال می باشد. محصول گردو ژنوتیپ رویال از نظر اقتصادی به عنوان صادرات غیر نفتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به گردو ژنوتیپ رویال به عنوان درخت گردو معمولی نگاه نکنید، سود حاصل از فروش محصول گردو ژنوتیپ با هزینه های اولیه احداث باغ آن قابل قیاس نیست.

اولین و مهم ترین عاملی که  یک باغدار در انتخاب رقم گردو باید در نظر داشته باشد شرایط اقلیمی و اب و هوایی ان منطقه است اطلاع از ارتفاع سطح دریا کمک شایانی به این مسئله می کند. بیشتر ارقام گردو ها ازجمله گردو فرنور و چندلر نسبت به ارتفاع از سطح دریا محدودیت دارند. اما گردو ژنوتیپ رویال از این قضیه مستثنی هست رقم گردو ژنوتیپ7 از سطح ارتفاع 300تا 3400 عملکرد خوبی دارد با این اوصاف میتوان گفت این رقم گردو را می توان در اکثریت مناطق ایران می توان کشت کرد.

گردو ژنوتیپ رویال اصالتا ایرانی می باشد و اولین بار توسط شرکت رویال نهال تولید شده و به اسم مهندس ارمین قاسمی ثبت گردیده. در این گردو  هیچ گونه دستکاری ژنتیکی انجام نشده وتراریخته محسوب نمی شود این واریته به طور ارگانیک اصلاح شده می باشد به همین دلیل در مقابل افات و بیماری ها کاملا مقاوم می باشد. بی دلیل نیست متخصصان رویال نهال بیش از یک دهم تایم خود را صرف تحقیقات درباره ی شناخت بهترین ارقام گردو برای احداث باغ گردو مدرن کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا گردو ژنوتیپ رویال رابهتر بشناسید.

 

شما باغدار گرامی با اختصاص هزینه اندکی برای خرید نهال (۱۰۰تا۱۲۰هزار تومن) پس از سپری شدن زمان اندکی با کم ترین هزینه های کوددهی و ابیاری به باردهی اقتصادی درخت گردو دست خواهید یافت. از مهمترین و بارزترین ویژگی های گردو ژنوتیپ رویال می توان به زودبازده بودن ان اشاره کرد به این صورت که این رقم گردو از سال اول شروع به باردهی می کند و از سال چهارم به بعد باردهی ان اقتصادی می شود. درختان بالغ ژنوتیپ رویال به طور میانیگین ۵۰ الی۷۰ کیلو بار خشک با پوست چوبی می دهند. در واقع می توان گفت از سال ششم به بعد می تواند ۸ الی ۱۰ تن در هکتار باردهی داشته باشند.

امتیازات بی شمار گردو ژنوتیپ رویال آن را تبدیل به محبوب ترین و اقتصادی ترین نهال گردو در چند دهه اخیر ایران کرده است که در ادامه خصوصیات این رقم را بیشتر توضیح خواهیم داد.

یکی از بارزترین خصوصیات و ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ دیرگل و دیربرگ ده بودن ان است به طوری که می توان گفت این نهال گردو تا دمای  منفی ۲۵ در جه را تحمل می کند و حتی در مناطقی که سرمای بهاره دارند به دلیل دیربرگ ده بودن کاملا سازگار می باشد. گلدهی رقم گردو ژنوتیپ رویال با توجه به شرایط اقلیمی منطقه اواسط یا اواخر اردیبهشت ماه می باشد. و صرفا به همین دلیل کشت رقم گردو ژنوتیپ در مناطق سردسیر، کوهستانی و نیمه سردسیر حرکتی هوشمندانه و اقتصادی خواهد بود البته به جا است بگوییم در مناطق نیمه گرمسیر نیز این رقم عملکرد خوبی خواهد داشت زیرا تا گرمای ۴۵ درجه بالای صفر را نیز متحمل است.

از دیگر خصوصیات برتر گردو ژنوتیپ رویال میتوان به پا کوتاه بودن ان اشاره کرد، گردو ژنوتیپ رویال برخلاف گردو های محلی ارتفاع چندانی نمی گیرد و پاکوتاه محسوب می شود. این رقم گردو گستردگی زیادی پیدا نمی کند و فضای زیادی را اشغال نمی کند و استاندارد فاصله کاشت ان ۶*۷ می باشد به همین دلیل تراکم ان در سطح کشت بیشتر می شود و این مزیت سبب تجاری بودن رقم گردو ژنوتیپ رویال شده است.

گردو ژنوتیپ رویال رقم اختصاصی شرکت رویال نهال می باشد که به طور ارگانیک اصلاح شده محسوب می شود از مهم ترین خصوصیات گردو ژنوتیپ رویال می توان به خود گرده افشان بودن ان اشاره کرد. رقم گردو گردو ژنوتیپ رویال برخلاف گردو های خارجی و پیوندی خودگرده افشان می باشد این خوصیت اپومیکسی ان سبب شده است تمامی گردو های ژنوتیپ توپر بوده و پوچ نشوند و به دلیل خوش تلحقیح بودن ان گل های ان ریزش پیدا نمی کنند و این امر موجب پربار بودن گردو ژنوتیپ رویال شده است.

باردهی گردو ژنوتیپ به حالت خوشه ای و صددرصد جانبی است که دارای خوشه های 4 یا5 تایی می باشد، خوشه های ان به حالت خوشه ای انگوری ریز نبوده و هرکدام از گردوها دارای 15 الی17 گرم می باشند و پوست ان براحتی از مغز جدا می شود و از انجا که محصول ان تخم مرغی و کاغذی می باشد با دست به اسانی شکسته می شود محصول گردو ژنوتیپ رویال دارای60 درصد مغز می باشد.مغز این گردو برخلاف گردوهای خارجی بسیار پرچرب بوده ومحصول ان صادراتی و بازار پسند می باشد.

مغز گردو:

 عمر مفید گردو ژنوتیپ رویال برخلاف واریته های اصلاح شده بالای 100 می باشد البته عوامل متعددی از جمله هرس، کوددهی، ابیاری و سموم  در میانگین این عدد بی تاثیر نخواهند بود. گردو ژنوتیپ رویال به حالت کاملا دیم جواب نخواهد داد ولی در صورت تبدیل شدن به درخت بالغ به حالت نیمه دیم عملکرد خوبی خواهد داشت البته میزان بارش بارندگی سالانه را حتما باید در نظر داشته باشیم. تابستان های مناطق خشک و گرمسیر باید به حالت منظم و هفته ای ابیاری شوند.

خاک مناسب کاشت گردو ژنوتیپ رویال خاک شنی لومی می باشد و از انجا که اکثریت زمین های ایران دارای خاک حاصلخیز و مرغوب می باشند به جرات می توان گفت در اکثریت خاک زمین های کشاورزی ایران می توان این گردو را کشت کرد البته در بعضی از مناطق که دارای خاک های سنگلاخی ،رسی و سنگین می باشند می توان اقدام به اصلاح خاک کرد.گردو ژنوتیپ رویال در سال های اول کاشت نیاز به کود شیمیایی ندارد و بهتر است از کود حیوانی پوسیده به حالت چالکود استفاده کرد. 

با توجه به پاکوتاه بودن این رقم و رشد کم ان نیازمند به هرس سنگین نیز نمی باشد و هرس فرم دهی ان بهتر است در زمان خواب درخت(اواخر فصل پاییز و زمستان) زمانی که دمای محیط به زیر صفر نرسیده باشد انجام شود.

گردو ژنوتیپ رویال رکوردار تولید گردو در آسیا می باشد اگر می خواهید باغ گردوی شما در ایران نمونه شناخته شده و برایتان درامد میلیاردی داشته باشد ما کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 را به شما توصیه می کنیم، گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 پاکوتاه، دیرگل، مقاوم به سرما، زودبازده، دارای محصول کاغذی می باشد و محصول ان با طلا برابری می کند.

باردهی گردو ژنوتیپ در خزانه:

گردو ژنوتیپ رویال تیپ7 تولید اختصاصی نهالستان رویال نهال می باشد به هیچ عنوان از دلالان این گردو رو تهیه نفرمایید و این گردو را بانام رویال نهال ارمین قاسمی بشناسید.نکته حائز اهمیتی که هنگام خرید نهال گردو  اصلاح شده باید به ان توجه نمایید سایز نهال گردو می باشد.سایز نهال گردو اصلاح شده نباید همچون گردو های محلی بزرگ ،قطور و فریب دهنده باشد.

خرید نهال گردو:

 نهالستان رویال نهال با دارا بودن مجوز از جهاد کشاورزی اقدام به عرضه این نهال گردو کرده است.برای خرید و مشاوره رایگان از طریق برنامه های روبیکا، تلگرام یا واتساپ شماره های زیر با ما در ارتباط باشد (در صورت عدم دسترسی می توانید با شماره های زیر در تماس باشید)

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات نهالستان به وب سایت  nahal۱۱۰ مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.