استانبول گردی در 10 ساعت!

یکی از مواردی که در زمان خرید بلیط استانبول به تهران یا برعکس و سفر به کشورهای دیگر با آن مواجه می‌شویم، نبود پرواز مستقیم و توقف در کشورهای دیگر است. گاهی اوقات مسافران قبل از سوار شدن در فرودگاه کشور مقصد مدت زیادی منتظر می‌مانند.

بدیهی است توقف در فرودگاه برای مسافر خسته‌ای که می‌خواهد سریع به مقصد خود برسد چندان جذاب نیست. بسیاری از آژانس‌ها سعی می‌کنند در مدت زمان کوتاهی برای مسافران پرواز رزرو کنند تا کمتر خسته شوند.

اما همیشه این امکان وجود ندارد و باعث تأخیر زیادی برای مسافران می‌شود. به این فکر کرده‌اید که ممکن است با چند ساعت تأخیر چه برنامه‌هایی داشته باشید؟! یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای سرگرمی و استفاده حداکثری از استراحت خود انجام دهید، گردش در شهری است که در آن فرود آمده‌اید.

 برای دیدن جاهای دیدنی آن نیازی به اقامت چند روزه در شهر نیست. چند ساعت برای گشت‌وگذار در جاذبه‌های شهر کافی است. ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران محسوب می‌شود که نیازی به ویزا ندارد و فرودگاه این کشور به مقاصد مختلف دنیا از جمله اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیای میانه پروازهای مستقیم دارد.

می‌توانید ترکیه را به‌عنوان کشور دوم انتخاب کنید و از یک تور فوق العاده 10 ساعته جاذبه‌های گردشگری استانبول لذت ببرید. با ما در سفر به استانبول همراه باشید تا از دیدنی‌های استانبول نهایت استفاده را ببرید.

ورود به استانبول

ترکیه پروازهای مستقیم زیادی به نقاط مختلف دنیا دارد؛ بنابراین می‌تواند به‌عنوان سومین کشور مقصد انتخاب شود. شهر زیبای استانبول و فرودگاه آتاتورک را برای این کار پیشنهاد می‌کنیم. هنگام خرید بلیط ترکیه مطمئن شوید که بین دو پرواز خود حداقل 10 ساعت فاصله باشد. از آنجایی که قصد سفر به استانبول و تفریح ​​را دارید، نیازی نیست کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب کنید.

 هر چه زمان بیشتری داشته باشید، برای شما بهتر است. وقتی هواپیمای شما در ترکیه فرود آمد، بلافاصله به کنترل پاسپورت بروید و زمان را تلف نکنید. برای اینکه کار خود را سریع‌تر شروع کنید باید به بخش شهروندان ترکیه بیایید. زیرا بخش غیر ترک معمولاً شلوغ است و خیلی دیر می‌رسد.

هنگام سفر به استانبول، پاسپورت شما باید حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین نگران بار خود نباشید؛ زیرا در مقصد به شما تحویل داده می‌شود. پس از گذراندن این مرحله، به صرافی فرودگاه بروید و حدود 100 تا 150 دلار مبادله کنید و آن را با خود ببرید.

دو راه برای خروج از فرودگاه

1- از فرودگاه به سمت قسمت توریستی شهر با تاکسی بروید. حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا به این منطقه برسید، اگر ترافیک باشد حدود یک ساعت در جاده خواهید بود.

2- راه دوم مترو است، مترو فرودگاه را به کمک تابلوها به‌راحتی می‌توانید پیدا کنید. ایستگاه متروی فرودگاه درست بیرون تالار بازار و روبروی آن قرار دارد. شما همچنین می‌توانید بلیط مترو را از دستگاه‌های نزدیک خریداری کنید.

پس از سوارشدن به مترو فرودگاه، به ایستگاه Xray بروید. پس از خروج از ایستگاه، علائم را دنبال کنید تا به ایستگاه تراموا برسید. برای رسیدن به ایستگاه Xray  باید حداقل حدود 5 دقیقه را تا رسیدن به مقصد پیاده روی کنید. سپس بلیط دیگری بخرید و با تراموا به ایستگاه سلطان احمد بروید. تا این لحظه یک ساعت به استانبول سفر خواهید کرد.

خوردنی های استانبول

استانبول گردی

بعد از خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران بدون شک اولین چیزی که فکر شما را مشغول می‌کند تجربه خوردن غذاهای خوشمزه این کشور است. در بخشی از این سفر کوتاه چندین مسیر را طی خواهید کرد. اگر دوست دارید غذاهای محلی بخورید، توصیه می‌کنیم در مسیر خود به محیط اطراف توجه بیشتری داشته باشید.

سپس رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی را خواهید دید که از نظر قیمت خوب و مناسب هستند. کباب ترکی یا دونر کباب یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی است که توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید. تهیه این غذا زمان زیادی نمی‌برد و ممکن است آن‌ها را دوست داشته باشید.

در طول مسیر دست‌فروشان را می‌بینید که هندوانه سرد می‌فروشند. بلال و  نوعی غذا به نام بالیک اکمک (نان و ماهی) از دیگر غذاهایی است که می‌توانید در سفر به استانبول میل کنید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

سوغاتی‌های استانبول

ممکن است بخواهید چیزی در استانبول بخرید و آن را به مقصد یا کشور خود ببرید. ما به طعم‌های لذیذ و بی‌نظیر این شهر فکر می‌کنیم. لکوم یا باسلق یکی از بهترین شیرینی‌های ترکی است که می‌توانید در کیف دستی خود در هواپیما حمل کنید. باقلواهای استانبولی نیز در سرتاسر جهان معروف هستند.

می‌توانید باقلوا بخرید و در آنجا بخورید. اگر قصد دارید از سفر به استانبول باقلوا یا شیرینی دیگری به خانه بیاورید، مطمئن شوید که در راه خراب نشود. باقلوای سرشیر یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که در صورت تمایل می‌توانید برای یک بار هم که شده خوردن آن را تجربه کنید.

بازگشت به فرودگاه

استانبول گردی

در زمان خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران به ساعت بازگشت خود توجه کنید. مراقب باشید با گشت و گذار در استانبول حواس خود را پرت نکنید و پروازتان را از دست دهید. در هر کجای استانبول که هستید به ساعت خود نگاه کنید و اگر 2 ساعت تا پروازتان باقی‌مانده است با تاکسی به فرودگاه بروید.

پس از بازگشت به فرودگاه، ابتدا بقیه پول را با دلار مبادله کنید. فرض کنید کارت پرواز خود را قبلاً در نقطه عزیمت دریافت کرده‌اید، بنابراین نیازی به گرفتن آن نیست. پس مستقیماً به قسمت کنترل پاسپورت برویم. توجه داشته باشید که باید از گیت غیر ترک استفاده کنید وگرنه باید دوباره صف بکشید! خوب، سفر 10 ساعته شما به پایان رسیده است.

همان‌طور که می‌بینید، تنها در چند ساعت توقف در استانبول، این فرصت را داشتید که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول دیدن کنید و غذاهای محلی را امتحان کنید. خرید سوغاتی بخشی هیجان‌انگیز از سفر است که شما نیز در این سفر کوتاه تجربه خواهید کرد. امیدواریم به شما خوش گذشته باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.