بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمایی ارزان

کلاس پروازی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما خارجی کلاس پروازی است. کلاس‌های پروازی در ۳ دسته اکونومی، بیزینس و فرست کلاس قرار دارند. شرکت‌های هواپیمای داخلی که به کشورهای دیگری پرواز انجام می‌دهند، معمولاً بلیط‌هایشان در ۲ کلاس اکونومی و بیزینس بفروش می‌رسد. اما شرکت‌های هواپیمایی خارجی هر ۳ نوع کلاس‌ را دارند. اگر به‌دنبال خرید بلیط ارزان‌قیمتی هستید، به سراغ کلاس پروازی اکونومی یا درنهایت بیزینس بروید. کلاس پروازی اکونومی از کلاس پروازی بیزینس و کلاس پروازی بیزینس از کلاس پروازی فرست ارزان‌قیمت‌تر است.

مقصد پروازی

عامل تعیین‌کننده دیگری که قیمت نهایی بلیت هواپیمای خارجی را تغییر می‌دهد، مقصد سفرتان است. اگر بخواهید با هواپیما به یکی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه یا آذربایجان سفر کنید، در مقایسه با زمانی‌که می‌خواهید به یکی از کشورهای اروپایی بروید، قطعا هزینه کمتری را بابت بلیط هواپیمای خود می‌پردازید.

نوع شرکت هواپیمایی

اگر قصد دارید به یک کشور خارجی سفر کنید، به‌احتمال زیاد با کمی جستجو در فضای اینترنت می‌توانید بلیط شرکت‌های هواپیمایی مختلفی که به آن مقصد پرواز انجام می‌دهند را پیدا کنید. با مقایسه قیمت شرکت‌های هواپیمایی مختلف متوجه می‌شوید که قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به‌طورکلی، به دلیل تفاوت قیمت ارز، قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مقایسه با شرکت‌های هواپیمایی خارجی بسیار ارزان‌تر است. اگر قصد دارید بلیط ارزان‌قیمت‌تری را پیدا کنید، به سراغ بلیط شرکت‌های هواپیمایی داخلی بروید که به مقصد مورد نظرتان سفر می‌کنند.

سیستمی یا چارتری بودن پرواز

پروازهای شرکت‌های هواپیمایی معمولاً در ۲ نوع سیستمی یا چارتری به فروش می‌رسد. پروازهای سیستمی آن دسته از پروازها هستند که بلیط آن ها مستقیماً توسط شرکت هواپیمایی به دست مسافران می‌رسد. در برنامه این دسته از پروازها، نظم و ثبات در طول سال مشاهده می‌شود. به‌طوری‌که شما از چند ماه زودتر می‌توانید پرواز سیستمی مورد نظرتان را خریداری کنید. هرچه قدر زودتر اقدام به خرید بلیط پروازهای سیستمی کنید، قیمت کمتری را بابت تهیه آن بلیط می‌پردازید. اما برعکس این دسته، در بلیط هواپیما چارتر هرچه به زمان شروع پرواز نزدیک شوید، می‌توانید قیمت کمتری را بابت آن بلیط بپردازید. پروازهای چارتری توسط آژانس‌های گردشگری به‌صورت عمده خریداری می‌شوند و سپس در قالب تور یا مسیرهای پروازی مشخص به فروش می‌رسند.

شلوغی یا خلوت بودن مقصد

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیماهای خارجی زمان سفر است. احتمالاً با اصطلاحاتی نظیر فصل شلوغ سفر، فصل معمولی سفر یا فصل رکود سفر آشنا باشید. این اصطلاحات در صنعت گردشگری به زمان‌های اطلاق می‌شود که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص در بالاترین یا پایین‌ترین حالت خود قرار دارد، یا مابین این دو قرار گرفته‌است.

زمانی‌که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد در بیشترین مقدار خود باشد، مسافران زیادی از کشورهای مختلف به آن مقصد سفر می‌کنند و این‌موضوع بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیمایی آن مسیر تاثیرگذار است و باعث افزایش قیمت آن می‌شود. برعکس، در زمان‌های خلوتی سفر، میزان تقاضا برای سفر به آن مقصد به کمترین مقدار خود می‌رسد و قیمت خدماتی نظیر بلیط هواپیما یا هتل در آن مقصد به حداقل می‌رسد.

اگر می‌خواهید زمانی به مقصد مورد نظرتان سفر کنید که بتوانید بلیط ارزان‌قیمتی را پیدا و خریداری کنید، بهتر است که در مورد فصل شلوغی و فصل خلوت مقصد مورد نظرتان اطلاعات کافی بدست بیاورید. معمولاً در فصول بسیار گرم یا بسیار سرد یا در زمان‌هایی که جشنواره خاصی در یک کشور خارجی برگزار نمی شود، می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به آن کشور را پیدا کنید.

عامل تعیین‌کننده دیگری که با شناخت آن می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید، وب سایت‌های عرضه‌کننده بلیط هستند. در ادامه این موضوع را توضیح می‌دهیم.

خرید از بین وب‌سایت‌های عرضه‌کننده بلیط به کمک سفرمارکت

شما به کمک و و بازار سفر و گردشگری (سفرمارکت) می‌توانید بلیط هواپیمای خارجی موردنظر خود را با کمک موتورهای جستجویی که از میان چندین وب‌سایت فروش بلیط اقدام به پیدا کردن ارزان‌ترین و بهترین بلیط برای شما می‌کند، انتخاب و خریداری کنید.

با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید مشخصات اولیه خود نظیر شهر مقصد، شهر مبدا، نوع کلاس پروازی، تاریخ سفر رفت و برگشت را وارد کنید و به موتور جستجوی هوشمند سفر مارکت اجازه دهید تا از میان چندین وب‌سایت مختلف، متناسب‌ترین بلیط هواپیما را برای شما پیدا کند. نتایج این جستجو در یک صفحه و یک جا، به صورت لیستی از بلیط هواپیماهای مختلف به شما نشان داده می‌شود. در نتیجه می‌توانید با مقایسه قیمت، خدمات و امکانات هربلیط بهترین و ارزان‌ترین را برای خود خریداری کنید.

سخن آخر

اگر به‌دنبال خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیمای خارجی می‌گردید علاوه‌بر زمان باید به عوامل دیگری نظیر سیستمی یا چارتری بودن پرواز، نوع شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی و وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط هواپیما نیز توجه کنید. همچنین باید به‌دنبال فصل شلوغی یا خلوتی سفر در مقصد مورد نظرتان باشید. معمولاً زمان‌هایی که تعطیلات خاصی در آن کشور وجود ندارد یا جشنواره‌ای برگزار نمی‌شود یا دمای هوا نامطلوب می‌گردد، میزان تقاضا برای سفر به آن مقصد کاهش پیدا می‌کند و این‌موضوع بر روی قیمت نهایی بخش‌های مختلف صنعت گردشگری آن کشور نظیر بلیط هواپیما و هتل تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش قیمت آن‌ها می‌شود. در این زمان است که شما می‌توانید ارزان‌ترین بلیت هواپیمایی آن مقصد خاص را پیدا و خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.