کارمند یا کارگری که از حقوق چندان بالایی برخوردار نیست، ترجیح می‌دهد به سراغ تهیه اقلام لوکس چوبی و... نرود و روزگار خود را با آنچه دارد سپری کند. بماند که در زمینه صادرات هم ما چندان موفق نبوده‌ایم و بازار  کشورهای همسایه را به مرور به رقبای ترکیه‌ای خود واگذار کرده‌ایم. کسادی بازار مبل در روزهایی که کشور با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، صنعت مبلمان ایران را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.  در چنین شرایطی، دستیابی به بازارهایی که مبلمان را با قیمت کمتری می‌فروشند، می‌تواند یک راه‌حل برای متقاضیان آن در طبقه متوسط باشد؛ چراکه ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان‌تر خرید کردن کالایی که قیمت آن از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود، خود یک مزیت جدی برای خریدار به‌شمار می‌آید.  بازارهای مبل زیادی در تهران وجود دارد؛ از بازار مبل یافت‌آباد در غرب تهران گرفته تا بازار مبل عبدل‌آباد و جاجرود و دلاوران در شرق تهران، همگی بورس کاملی از مبلمان و تختخواب هستند. فقط این نکته را در نظر بگیرید که سرویس مبلمان می‌تواند از شانه تخم‌مرغ تا بهترین چوب دنیا ساخته شده باشد و شما در نگاه اول تفاوت آن را درک نکنید. پس با دقت و صبر بیشتری به خرید مبلمان بپردازید.

 بازار مبل یافت‌آباد

کلاس قیمت: متوسط و لوکس. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار مبل ایران، بازار مبل یافت‌آباد است. در این بازار، انتظار مبلمان خیلی ارزان را نداشته باشید.

 بازار مبل دلاوران

کلاس قیمت: متوسط و لوکس. بازار مبل دلاوران از به‌روز‌ترین بازارهای مبل تهران در شرق است که سطح قیمت و کیفیت آن، مشابه یافت‌آباد است.

 بازار مبل جاجرود

کلاس قیمت: متوسط و لوکس. اکثر کارگاه‌های مغازه‌های دلاوران در جاجرود هستند. تفاوت قیمت چندانی بین این دو بازار وجود ندارد، ولی باید هزینه جابه‌جایی بیشتری را بپردازید.

 بازار مبل عبدل‌آباد

کلاس قیمت: اقتصادی. می‌توان گفت ارزان‌ترین مبل‌ها را می‌توانید در عبدل‌آباد بیابید! اما از قدیم گفته‌اند هر چقدر پول بدهید، همان قدر آش می‌خورید!