مقایسه قیمت سفرهای خارجی پر طرفدار

 اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر خارجی هستید اطلاع از محبوب‌ترین مقاصد خارجی و مخارج سفر برای هر کدام از آنها می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخاب از میان آنها و همچنین برنامه‌ریزی‌های مالی شما تاثیرگذار باشد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم تا مطلب حاضر را تا انتها بخوانید تا بتوانید برای سفر آتی خود برنامه دقیق‌تر و مناسب‌تری داشته باشید.

محبوب ترین و پر طرفدارترین مقاصد خارجی

برای مقایسه قیمت سفرهای خارجی پر طرفدار ابتدا لازم است تا پر طرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی در میان گردشگران ایرانی را بشناسیم. ملاکی که برای تشخیص میزان محبوبیت مقاصد گردشگری خارجی می‌توان در نظر گرفت تمایل بیشتر ایرانیان برای سفر به برخی مقاصد در مقایسه با دیگر مقاصد است که در تعداد بالای بلیط پرواز یا میزان بالای شرکت در تورهای تفریحی یک مقصد خاص نمود پیدا می‌کند.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت گردشگران ایرانی بیشتر تمایل دارند تا به آن دسته از مقاصد خارجی سفر کنند که در نزدیکی کشور قرار دارد و نیازی به اخذ ویزای ورود به آن را ندارند و یا دست کم یا شرایط دریافت ویزا برای ایرانیان در آن مقصد آسان باشد.

گذشته از اینها عامل دیگری که منجر به محبوبیت دسته‌ای از مقاصد خارجی شده است را می‌توان کم خرج بودن هزینه‌های سفر به آنها نسبت به دیگر مقاصد گردشگری خارجی به ویژه آن دسته از مقصدهایی که در اروپا قرار دارند ذکر کرد. در مجموع شهر استانبول ترکیه، شهر دبی امارات، تایلند، تفلیس گرجستان و همچنین ایروان ارمنستان جزو پر طرفدارترین مقاصد خارجی برای ایرانیان بشمار می‌روند.

سفرهای خارجی شامل چه هزینه هایی می‌شوند؟

مسلم است که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای سفر به هر مقصدی برنامه‌ریزی مالی و مدیریت هزینه‌ها است. این موضوع در خصوص سفرهای خارجی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا در کل به سبب بالا بودن نرخ ارز هزینه‌های این سفرها معمولا از سفرهای داخلی بیشتر است و برای گردشگران ضروری است تا پیش از سفر یک برآورد کلی از مخارج سفر داشته باشند.

برای تخمین میزان هزینه‌های سفرهای خارجی در وهله اول لازم است بدانیم که چه هزینه‌هایی را در ارتباط با کشور مقصد باید مد نظر قرار دهیم. اولین مورد از هزینه‌های سفرهای خارجی مربوط به هزینه اخذ ویزا برای آن دسته از کشورهایی است که شرط ورود به آنها داشتن ویزا است. معمولا این هزینه در مقایسه با سایر هزینه‌ها قیمت کمتری دارد. هزینه دیگری که حتما باید مد نظر داشت مربوط به شیوه تردد به کشور مقصد است.

هرچند در سفرهای خارجی امکان سفر از طریق زمینی هم فراهم است اما اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند تا در سفرهای خارجی از شیوه سفر هوایی استفاده کنند. از این رو هزینه رزرو بلیط هواپیما از مخارج اصلی محسوب می‌شود. بعد از آن به ترتیب هزینه رزرو هتل و انواع اقامتگاه‌ها، هزینه خورد و خوراک در رستوران‌ها، هزینه تردد با وسایل حمل و نقل عمومی در مقصد و همچنین نرخ بازدید از اماکن تفریحی یا گردشگری از جمله هزینه‌هایی هستند که جهانگردان باید برای آن برنامه‌ریزی مالی انجام دهند.

سفر انفرادی یا سفر با تور

سفر انفرادی یا سفر با تور

در سفرهای خارجی دو گزینه سفر انفرادی یا سفر با تور از جمله مواردی است که باید در اولین وهله در مورد آن تصمیم گیری شود زیرا بطور کلی انتخاب هر یک از این شیوه‌های سفر تاثیر زیادی در فرایند سفر و همچنین هزینه‌های سفرهای دارد. برای انتخاب از میان این دو گزینه بهتر بررسی و مقایسه‌ای کلی میان ویژگی‌های اصلی هر کدام از این شیوه‌های سفر داشته باشیم.

در سفرهای انفرادی همگی برنامه‌ها از مراحل اخذ ویزا تا خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل خارجی و همچنین برنامه بازدید از اماکن دیدنی مقصد بر عهده شخص گردشگر است. بنابراین می‌توان گفت سفرهای انفرادی به مقاصد خارجی چالش برانگیزتر از سفر با تور هستند زیرا در تورهای خارجی تمامی مراحل سفر از شروع تا پایان توسط مسئولان برگزار کننده تور برنامه ریزی می‌شود.

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که در سفرهای انفرادی گردشگر آزادی انتخاب بیشتری در مقایسه با سفر با تور دارد و در نتیجه می‌تواند بر مبنای بودجه مالی خود برنامه سفر را پیش ببرد اما باید این نکته مهم را در نظر داشت که اغلب گردشگران اطلاعات لازم درباره یک مقصد خارجی را ندارند.

گران ترین و ارزان ترین سفرهای خارجی پر طرفدار

پیشتر از پنج مقصد گردشگری خارجی به عنوان محبوب‌ترین مقاصد خارجی در میان گردشگران ایران نام بردیم. اکنون در این بخش می‌خواهیم هزینه سفر به این مقاصد را بطور کلی با یکدیگر مقایسه کنیم. بطور کل باید گفت که هزینه‌های سفر به این پنج مقصد در مجموع در رده سفرهای ارزان قیمت خارجی قرار دارد و شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آنها را همین مقرون به صرفه بودن هزینه سفر به این مقاصد در مقایسه با دیگر مقاصد خارجی دانست.

با این حال می‌توان برای مقایسه کلی هزینه‌های سفر این مقاصد آنها را در سه دسته کم خرج، تقریبا هزینه بردار و پر خرج یا گران قرار داد. از این منظر تور استانبول را می‌توان ارزان‌ترین تور گردشگری از میان گزینه‌های سفر به مقاصد خارجی دانست. بعد از آن تور تفلیس گرجستان و تور ایروان ارمنستان را می‌توان از جمله تورهای خارجی ارزان قیمت دانست.

در این بین مقصد دبی در کشور امارات را می‌توان در زمره سفرهای پر هزینه نسبت به مقاصد خارجی دیگری که از آنها نام برده شد بدانیم. در نهایت مقصد تایلند نیز از نظر هزینه‌های سفر در زمره مقاصد لوکس و پر هزینه قرار می‌گیرد. گفتنی است هزینه تورهای تفریحی آن اختلاف قیمت فاحشی با چهار مقصد دیگری است که پیشتر از آنها نام بردیم.

بهترین زمان برای رزرو تور خارجی

بهترین زمان برای رزرو تور خارجی

در برآورد و تخمین هزینه‌های سفرهای خارجی یک نکته مهم وجود دارد که با در نظر گرفتن آن می‌توان هزینه سفر به مقاصد خارجی را تا حد زیادی کاهش داد. این موضوع مربوط به زمان رزرو تور خارجی است. به عبارت دیگر هزینه‌های سفر به مقاصد خارجی بر حسب زمانی که اقدام به سفر می‌کند متغییر است.

در مجموع برخی بازه‌های سفر به عنوان زمان‌های خلوت و کم گردشگر تعریف می‌شوند و در مقابل برخی بازه‌های زمانی دیگر به عنوان فصل پر مسافر و یا زمان پیک سفر در نظر گرفته می‌شود. در زمان‌های کم گردشگر هزینه‌ تور خارجی به شدت کاهش پیدا می‌کند و در بازه‌های پیک مسافر قیمت تورها افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین از منظر مالی، بهترین زمان رزرو تور در سفرهای خارجی همان زمان کم سفر برای مقصد خاصی است که در نظر دارید. این بازه زمانی برای مقاصد مختلف متفاوت است و بیشتر بر مبنای شرایط آب و هوایی و حجم مسافرت‌ها به هر مقصد تعیین می‌شود. بطور مثال با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر شهر گردشگری استانبول و همچنین تقارن زمانی سفر با بازه‌های تعطیلات، اغلب گردشگران تمایل دارند تا در فصل‌های بهار تور استانبول را رزرو کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.