همه به پیامک خدماتی ارادت دارند!

پیامک خدماتی به آن دسته از پیام‌هایی گفته می‌شود که جنبه تبلیغاتی نداشته و صرفاً برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان ارسال می‌شود. اما همین پیامک‌ها نیز منجر به افزایش میزان رضایت مخاطبان از کسب‌وکار شما خواهند شد.

به همین منظور بسیاری از فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی با استفاده از یک پنل پیامکی معتبر اقدام به ارسال پیامک خدماتی کرده و از این طریق با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. حالا اگر می‌خواهید با پیامک‌های خدماتی و مزیت‌های آن و همچنین تبلیغات پیامکی از طریق پنل آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

پیامک تبلیغاتی یا پیامک خدماتی؟

همان‌طور که گفتیم، پیامک تبلیغاتی با پیامک خدماتی از زمین تا آسمان متفاوت است! به همین دلیل است که معمولاً همه ما از پیامک‌های تبلیغاتی فراری هستیم اما پیامک‌های خدماتی را با خوشحالی باز می‌کنیم! در اینجا می‌خواهیم تفاوت این دو پیامک را به‌طور کامل توضیح دهیم.

۱- پیامک‌های تبلیغاتی

همه ما به‌طور روزانه ده‌ها پیامک دریافت می‌کنیم که محتوای اکثر آن‌ها تبلیغاتی است. این پیام‌ها از طریق پنل SMS و به‌صورت تصادفی برای ما ارسال می‌شود.

البته برخی از این پنل‌ها دارای امکاناتی هستند که با کمک آن می‌توانند مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت، نوع شغل و موقعیت جغرافیایی دسته‌بندی کرده و پیام تبلیغاتی را فقط برای مخاطبان هدف ارسال کنند. بنابراین، ممکن است شماره ما نیز جزء یکی از همین دسته‌بندی‌ها قرار گرفته و پیام‌های تبلیغاتی برای ما ارسال شود.

اما جالب اینجاست که شرکت مخابرات هم بیکار ننشسته و شرایطی فراهم کرده است که بتوانیم پیامک‌های مزاحم را مسدود کرده و از شر آن‌ها راحت شویم.

۲- پیامک‌های خدماتی

پیامک‌های خدماتی نیز مانند پیامک‌های تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس برای ما ارسال می‌شود؛ اما ماهیت آن به هیچ وجه قابل مقایسه با پیامک‌های تبلیغاتی نیست. اگر دقت کرده باشید، برخی از پیامک‌ها با رضایت خودمان برای‌مان ارسال می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیامک واریز و برداشت وجه از طرف بانک‌ها

  • پیامک‌های واریز حق بیمه از طرف شرکت‌های بیمه‌ای

  • پیامک‌های اطلاع‌رسانی از طرف شرکت‌های مختلف

  • پیامک‌ احراز هویت کاربران هنگام ثبت نام در سایت‌ها

  • پیامک‌های حاوی قبوض آب، برق و ...

  • پیامک‌ اطلاع‌رسانی هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی

همان‌طور که گفتیم، تمامی این پیامک‌ها جزء پیام‌های خدماتی هستند که با رضایت خودمان ارسال می‌شوند. بنابراین هیچ‌گونه مزاحمتی برای ما نخواهند داشت. حالا شاید از خود بپرسید که پیامک خدماتی چه مزیتی دارد؟ چرا بیزینس‌ها باید به دنبال ارسال این پیامک‌ها باشند؟ در بخش بعدی به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ارسال پیامک خدماتی

ارسال پیامک خدماتی چه مزیت‌هایی دارد؟

در بسیاری از مواقع، دریافت پیامک از فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای مختلف در هنگام خرید می‌تواند خیال ما را راحت کند! به همین دلیل، بسیاری از کاربران، از دریافت پیامک‌های خدماتی ناراحت نشده و حتی استقبال نیز می‌کنند. به طور کلی مزیت‌های ارسال پیام خدماتی عبارتند از:

1- امکان ارسال پیام به شماره‌های بلک لیست

در بخش قبلی به این نکته اشاره کردیم که پیامک‌های تبلیغاتی را می‌توان به راحتی غیرفعال کرد. بنابراین، شماره تلفن‌هایی که امکان دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود کرده باشند، وارد بلک لیست مخابرات شده و دیگر نمی‌توان اس ام اس‌های انبوه تبلیغاتی برای آنان ارسال کرد.

این در حالی است که پیامک خدماتی را حتی برای شماره‌های بلک لیست نیز می‌توان ارسال کرد. زیرا این پیام‌ها با رضایت کاربر و برای انجام خدمت موردنظر ارسال می‌شوند. پس شما نیز برای ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی به کاربران خود بهتر است از پنل‌هایی استفاده کنید که قابلیت ارسال پیامک خدماتی نیز داشته باشند.

2- اطلاع‌رسانی به مخاطبان هنگام ثبت نام در سایت

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پیامک خدماتی، اطلاع‌رسانی هنگام ثبت در سایت است. حتماً شما هم تاکنون هنگام ثبت‌نام در یک سایت و یا احراز هویت از طریق موبایل، پیامک‌های حاوی کد تایید و یا پیامک‌های خوشامدگویی را دریافت کرده‌اید که همان پیامک خدماتی هستند.

علاوه‌برآن، گاهی اوقات کسب‌وکارها برای عضو کردن کاربران در خبرنامه یا باشگاه مشتریان از آن‌ها شماره تلفن درخواست می‌کنند؛ سپس در صورت تمایل، پیام‌های مرتبط با همان کسب  کار برای مخاطب ارسال خواهد شد.

ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان

3- ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان

شاید برایتان جالب باشد که مشتریان هنگام دریافت پیامک خدماتی، نسبت به بیزینس شما احساس بهتری پیدا خواهند کرد. زیرا همه‌چیز با رضایت او و به‌صورت کاملاً محترمانه انجام می‌شود؛ این در حالی است که پیامک تبلیغاتی اصلاً چنین شرایطی ندارد.

همچنین، با استفاده از پیامک خدماتی می‌توان بسیاری از فرایندها مانند ثبت‌نام و احراز هویت در سایت را با سرعت بیشتری انجام داد که همین موضوع باعث رضایت کاربران خواهد شد.

4- عدم نیاز به خرید خط خدماتی و طی کردن مراحل قانونی آن

تا اینجا با بسیاری از کاربردها و مزیت‌های پیامک خدماتی آشنا شدیم؛ اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن طی کردن مراحل قانونی دشوار و خرید خط مخصوص ارسال پیام خدماتی است. این مراحل باعث شده است بسیاری از بیزینس‌ها قید پیام خدماتی را بزنند و از مزایای جذاب آن بی‌نصیب شوند.

اما برای این مشکل یک راه حل نیز وجود دارد و آن استفاده از پنل‌های پیامکی است که قابلیت ارسال پیامک خدماتی را دارند. با استفاده از این پنل‌ها می‌توان به راحتی پیام‌های خدماتی را از طریق الگو و پترن مشخص ارسال کرد. در بخش بعدی با پنل‌ اس ام اس و نحوه خرید پنل پیامکی آشنا خواهیم شد.

ملی‌پیامک

ملی‌پیامک؛ ارائه‌دهنده پنل اس ام اس با امکانات منحصربه‌فرد

ملی‌پیامک یک سامانه پیامکی مبتنی بر اینترنت است که برای ارسال گروهی اس ام اس و انجام بازاریابی پیامکی به کار می‌رود. با استفاده از پنل‌ ملی‌پیامک می‌توانید مخاطبان هدف را بر اساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی و شغل دسته‌بندی کرده و اس ام اس‌های گروهی را تنها برای افرادی ارسال کنید که مرتبط با کسب و کار شما هستند.

از جمله ویژگی‌های ملی‌پیامک می‌توان به بانک شماره جامع و به روز، داشتن 6 خط رند و اختصاصی، امکانات فراوان، پشیبانی شبانه‌روزی اشاره کرد.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم که برای ثبت نام سامانه پیامکی و ارسال پیامک خدماتی و تعامل بهتر با مشتریان خود وارد سایت ملی‌پیامک به آدرس melipayamak شده یا سوالات خود در مورد پنل‌ پیامکی را از کارشناسان ملی‌پیامک به شماره 02163404 بپرسید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.