مدرسه عمادیه گرگان از گذشته تا امروز

 در واقع وجود مدارس تاریخی در ایران نشان‌دهنده قدمت علم در کشور ایران است. مدرسه عمادیه گرگان یکی از مدرسه‌های قدیمی است که دارای شهرت زیادی می‌باشد. مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند همواره درصدد بازدید از این مدرسه تاریخی هستند. در این مقاله از وب سایت علی بابا قصد داریم ضمن معرفی مدرسه عمادیه گرگان به راهنمای خرید بلیط لحظه آخری گرگان تهران بپردازیم، همراه ما باشید.

تاریخچه مدرسه عمادیه گرگان

مدرسه عمادیه گرگان در زمان شاه اسماعیل صفوی در سال 952 هجری قمری توسط حسین استرآبادی تاسیس شده است. این مدرسه با نام‌های "مدرسه دروازه نو" و "مدرسه آقا حسین عمادیه" نیز شناخته شده است. مدرسه عمادیه دارای 4 ایوان در طبقه دوم و حجره‌هایی در ساختمان طبقه اول می‌باشد. ایوان‌های این مدرسه در چهار سمت شرق، غرب، شمال و جنوب قرار دارد. در بالای طبقه دوم این مدرسه نیز یکی گند چوبی کوچک به عنوان جایگاه موذن وجود دارد. با توجه به اهمیت این مدرسه کهن در میان میراث فرهنگی ایران، بارها مرمت شده است.

مساحت مدرسه عمادیه 1550 متر مربع است، سایر قسمت‌های این مجموعه نیز شامل گورستان، آب انبار، مسجد گلشن، تعدای دکان و... است. معماری این مدرسه به گونه‌ای است که تمامی ناصر ساختمان به صورت قرینه ساخته شده و جلوه‌ای زیبا به ظاهر ساختمان بخشیده است.

راهنمای بازدید از مدرسه عمادیه گرگان

گرگان یکی از شهرهای سرسبز و دیدنی در شمال کشور است. در این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مکان‌های تاریخی از جمله مدرسه عمادیه گرگان وجود دارد. این جاذبه تاریخی همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. برای بازدید از مدرسه عمادیه گرگان باید به بافت قدیمی گرگان بروید. این مدرسه در خیابان امام خمینی گرگان واقع شده و از سمت غرب به خیابان شهید رجایی و از سمت غرب به بازار نعلبندان گرگان دسترسی دارد.

ورودی این مدرسه یک راهروی مسقف با تیر های چوبی است که با ورود به این مدرسه یک ساختمان دو طبقه با اجزایی متقارن و حیاط مستطیلی شکل به چشم می‌خورد. قبل از در ورودی مدرسه نشیمنگاه‌هایی جهت استراحت وجود دارد و با عبور از در مدرسه اولین چیزی که به چشم میخورد، ایوان شرقی ساختمان است.

بازدید از این مدرسه تاریخی، حس خوبی برای بازدید کنندگان القا می‌کند زیرا این مدرسه نمادی از معماری کهن و رواج علم و دانش در میان ایرانیان باستان است.

مدرسه عمادیه گرگان از گذشته تا امروز

معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک مدرسه عمادیه گرگان

در شهر گرگان جاذبه‌های طبیعی، روستاهای گردشگری و مجموعه‌های تفریحی بسیار متنوعی وجود دارد. اگر به بازدید از مناطق تاریخی علاقه مند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر بازدید از مدرسه عمادیه گرگان از سایر جاذبه‌های تاریخی این شهر از جمله مسجد جامع گرگان، کاخ موزه گرگان، بازار نعلبندان گرگان و موزه صنایع دستی بازدید کنید.

از جمله جاذبه‌های طبیعی گرگان می‌توان به منطقه حفاظت شده جهان نما اشاره کرد. این منطقه در گرگان به عنوان بهشت ایران معروف است. این مجموعه جز جنگل‌های هیرکانی با گونه‌های حیوانی نادر است. بنابراین بازید از این طبیعت زیبا را هم در برنامه سفر خود قرار دهید. اگر قصد سفر به گرگان را دارید، می‌توانید هتل گرگان در نزدیکی جاذبه‌های تاریخی یا گردشگری این شهر را از طریق علی بابا رزرو کنید.

خرید بلیط لحظه آخری گرگان تهران

بلیط لحظه آخری گرگان تهران برای افرادی که به صورت ناگهانی تصمیم به سفر می‌گیرند مناسب است. در این شرایط شما می‌توانید چند ساعت پیش از پرواز بلیط خود را رزرو کنید. قیمت بلیط لحظه آخر گرگان تهران همواره متفاوت است و به میزان خرید بلیط بستگی دارد. هر چه تقاضای بلیط برای مسیر گرگان تهران کمتر باشد، قیمت بلیط لحظه آخری گرگان تهران کمتر خواهد بود. شما می‌توانید برای رزرو بلیط لحظه آخری گرگان تهران از طریق وب سایت علی بابا اقدام کنید.

این مطلب را هم بخوانید: سهم بالای زائران خارجی از گردشگری مشهد

مدرسه عمادیه گرگان از گذشته تا امروز

جمع بندی

گرگان یکی از مناطق شمال کشور است و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی می‌باشد. یکی از مکان‌های تاریخی این شهر است که به دلیل قدمت زیاد و معماری خاص همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر گرگان باید برنامه‌ای مناسب برای سفر خود تنظیم کنید. شما می‌توانید از طریق علی بابا بلیط هواپیما و هتل گرگان را پیش از سفر رزرو کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.