لپ تاپ XPG Xenia 14 هم اکنون در ایران!

چند سالی است که بازار لپ تاپ و نوت بوک از انحصار اسامی خاصی که تا چند سال پیش بازار را قبضه کرده بودند، درآمده است! طی این سال‌ها، برندهای جدیدی در حوزه تولید لپ تاپ قدم برداشته‌اند که بسیاری از محصولات آن‌ها با برندهای معروف و قدیمی قابل‌رقابت بوده و حتی عملکرد بهتری دارند.

XPG یکی از این برندها است که شاید بسیاری از کاربران کامپیوتر آن را به خاطر محصولات جانبی و سخت‌افزارهایی مثل ماوس و کیبورد و یا پاور و سیستم کولینگ CPU بشناسند اما واقعیت این است که شرکت XPG در عرصه تولید لپ تاپ و نوت بوک هم فعالیت گسترده‌ای داشته و محصولات با کیفیتی را به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

شرکت آونگ همواره به دنبال معرفی و عرضه بهترین محصولات کامپیوتری دنیا در ایران بوده و با تجربه موفقی که از ارائه محصولات جانبی XPG کسب کرده است، اخیراً تصمیم گرفته تا محصولات لپ تاپ و نوت بوک ساخت این شرکت را هم در ایران به فروش رسانده و خدمات پس از فروش آن‌ها را هم ارائه دهد.

در ادامه به بررسی جزئی‌تر اولترابوک پرفروش شرکت XPG با نام XPG XENIA ۱۴ می‌پردازیم که به دلیل کیفیت بالای قطعات و عملکرد فوق‌العاده، فروش بالایی در بازارهای جهانی داشته و به همین دلیل توسط شرکت آونگ برای بازار ایران، معرفی شده است.

لپ تاپ اولترابوک XPG XENIA ۱۴

ویژگی منحصر به‌فرد لپ تاپ XPG XENIA ۱۴، وزن سبک و بدنه باریک آن است که حمل‌ونقل آن را به خصوص برای دانشجویان که دائماً در حال جابجایی هستند، آسان می‌کند.

 لپ تاپ XPG Xenia 14 با گارانتی آونگ

این لپ تاپ از یک بدنه آلیاژ آلومینیومی ساخته شده و وزن آن تنها 970 گرم است! در مقایسه با بسیاری از لپ تاپ‌های هم‌رده از برندهای مطرح دنیا، وزن آن از نصف هم کمتر است. این اولترابوک از یک پردازنده نسل یازده ساخت اینتل به نام Tigerlake استفاده می‌کند که در کنار پردازنده گرافیکی Iris® Xe عملکرد فوق‌العاده‌ای را از نظر پردازش داده‌های محاسباتی و گرافیکی ایجاد کرده است.

این لپ تاپ از یک درایو حافظه SSD با فناوری PCIe نسل چهارم استفاده می‌کند. سرعت حافظه‌های SSD نسبت به حافظه‌های قدیمی HDD بسیار بیشتر است. از طرفی حافظه‌های SSD با فناوری PCIe نسل چهارم نسبت به نسل سوم سرعت دو برابری دارند و نسبت به SSD های ساتا نیز افزایش سرعتی معادل هشت برابر را تضمین می‌کنند که تجربه کار با لپ تاپ را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

به خصوص اگر برای گیمینگ از این لپ تاپ استفاده می‌کنید، به دلیل سرعت بالای دسترسی به اطلاعات حافظه SSD، یک بازی روان و بدون وقفه را تجربه خواهید کرد. لپ تاپ XPG XENIA ۱۴ از رم‌های DDR4 با سرعت 3200 MHz پشتیبانی می‌کند. این ماژول‌های رم که تولید خود شرکت XPG هستند، با ظرفیت‌های 16 گیگابایتی برای عملکرد فوق‌العاده در این لپ تاپ استفاده شده‌اند.

به دلیل استفاده از رم ساخت XPG، و سازگاری میان پردازنده و حافظه رم، بیشترین بهره را می‌توان از سرعت رم به خصوص در اجرای برنامه‌های سنگین، دریافت کرد. علاوه بر این، مادربرد این لپ تاپ دارای یک اسلات خالی رم است که برای ارتقاء آن در آینده به کار می‌رود. مادربرد و پردازنده این لپ تاپ، تا 64 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید با نصب دو رم 32 گیگابایتی، حداکثر استفاده را از این لپ تاپ داشته باشید.

همان‌طور که گفتیم، پردازنده مورد استفاده در این لپ تاپ، پردازنده نسل یازدهم اینتل است که در دو مدل  i5 و i7 به بازار عرضه شده است. شرکت آونگ هر دو مدل مذکور را با گارانتی معتبر در ایران به فروش می‌رساند. این پردازنده دارای 4 هسته و 10 Tread است و به واسطه بهره‌گیری از فناوری Turbo Boost، سرعت پردازشی معادل 4.7 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. این سرعت بالا برای پردازش برنامه‌های گرافیکی، رندرگیری، اجرای بازی‌های سنگین و طراحی‌های سه بعدی کاملاً مناسب است.

همچنین در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های هم‌رده، سرعت پردازنده این لپ تاپ به مراتب بیشتر است که برای XPG XENIA 14 یک مزیت محسوب می‌شود.

علاوه بر CPU، یک پردازنده گرافیکی ساخت شرکت اینتل به نام Iris Xe نیز در این لپ تاپ به کار رفته است که از پس بسیاری از بازی‌های جدید ویدئویی به راحتی بر می‌آید. این پردازنده گرافیکی به اندازه‌ای قوی است که می‌تواند به صورت هم‌زمان از سه مانیتور با رزولوشن 4K پشتیبانی کند، که برای گیمرهای حرفه‌ای جالب‌توجه است.

پورت‌های ورودی و خروجی در این لپ تاپ در نوع خود بسیار کامل است. چندین پورت USB نوع C در این لپ تاپ به کار رفته است که امکان اتصال طیف وسیعی از سخت‌افزارهای جانبی را به آن فراهم می‌کند.

همچنین یکی از این پورت‌ها، Thunderbolt 4 است که برای انتقال سریع‌تر داده‌های حجیم و همچنین برای شارژ مستقیم لپ تاپ قابل‌استفاده است. در کنار این پورت‌ها، یک پورت USB 3.2 نسل دو نیز به کار رفته است که انتقال داده با سرعتی چندین برابر پورت‌های USB نوع C را ارائه می‌دهد.

وجود یک جک 3.5 میلی‌متری برای صدا در کنار پورت‌های HDMI برای اتصال دستگاه‌های ویدئویی مانند تلویزیون و ویدئو دیتا، از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ است. پورت‌های ویدئویی برای اتصال هم‌زمان سه مانیتور پاسخگو هستند، بنابراین گیمرها و یا طراحان حرفه‌ای، از این نظر محدودیتی نخواهند داشت.

 لپ تاپ XPG Xenia 14 با گارانتی آونگ

صفحه نمایش لپ تاپ XPG XENIA 14 دارای حاشیه‌های بسیار باریکی است به طوری که نسبت صفحه نمایش به بدنه 92% است و تنها یک نوار 2 میلی‌متری از بدنه در اطراف مانیتور لپ تاپ مشاهده می‌شود. این ویژگی، زیبایی ظاهری و نهایت استفاده از صفحه نمایش را برای این لپ تاپ به ارمغان آورده است.

باز هم لازم به تأکید است که وزن این لپ تاپ در میان مدل‌های هم‌رده بسیار کمتر است و توزیع وزنی در آن به صورتی انجام شده است که هر فردی تنها با یک دست قادر است آن را حمل کند. این یک مزیت مهم برای کسانی است که دائماً در حال مسافرت و یا جابجایی هستند و در طول سفرهای طولانی از لپ تاپ استفاده می‌کنند.

یکی از پورت‌های این لپ تاپ، از نوع Thunderbolt 4 است که برای انتقال سریع داده‌ها استفاده می‌شود. این پورت که با USB 4.0 نیز سازگار است، سرعت انتقالی معادل 40 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد که بیشترین سرعت انتقال در میان فناوری‌های اتصال و پورت‌های موجود در لپ تاپ‌ها است. می‌توان از این پورت برای اتصال هم‌زمان دو مانیتور با رزولوشن 4K و نرخ انتقال 60Hz نیز استفاده کرد.

ویژگی‌های دیگر این لپ تاپ مانند پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1، امکان اتصال بی‌سیم آن را به سایر دستگاه‌ها و شبکه‌های اینترنتی بسیار راحت کرده است. لپ تاپ XPG XENIA 14 مجهز به تراشه Wi-Fi 6 AX201 ساخت شرکت اینتل است که آخرین نسل از فناوری‌های اتصال بی‌سیم به شمار می‌رود.

در صورتی که قصد دارید از این لپ تاپ در پیکربندی شبکه استفاده کنید، روتر شبکه قادر است به تعداد دستگاه‌های بیشتری ارتباط برقرار کرده و سرعت انتقال داده‌ها نیز بسیار بیشتر از سایر استانداردهای اتصال بی‌سیم است. فناوری بلوتوث 5.1 هم از قابلیت جدیدی به نام direction-finding برخوردار است که موقعیت مکانی سیگنال‌ها را شناسایی کرده و به ترتیب، اتصالی قابل‌اطمینان و پایدارتر را ارائه می‌دهد.

باتری لپ تاپ XPG XENIA 14 به کمک یک آداپتور 65 واتی شارژ می‌شود و با شارژ کامل و طی استفاده مداوم، تا 10 ساعت قابل‌استفاده است. ابعاد شارژر این لپ تاپ کوچک بوده و به راحتی در کیف جای می‌گیرد. همچنین امکان شارژ این لپ تاپ به کمک پورت‌های USB نوع C و یا پورت Thunderbolt 4 نیز فراهم شده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب لپ تاپ اولترابوک XPG XENIA 14، پشتیبانی از سیستم شناسایی چهره ویندوز تحت عنوان Windows Hello است که در کمتر از 1 ثانیه، شناسایی چهره کاربر را انجام داده و سیستم را آماده به‌کار می‌کند. این ویژگی برای خروج از مود Sleep استفاده شده و به افزایش امنیت لپ تاپ کمک خواهد کرد.

لپ تاپ XPG XENIA 14 توسط شرکت آونگ در ایران عرضه می‌شود و گارانتی 18 ماهه نیز برای آن در نظر گرفته شده است. استفاده از قطعات داخلی به‌روز و باکیفیت در کنار بدنه مقاوم و امکانات جانبی دیگر، این لپ تاپ را به یکی از پرطرفدارترین لپ تاپ‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

سخن پایانی

بازار لپ تاپ اخیراً داغ‌تر از کامپیوترهای PC بوده است و دلیل این مسئله، قابلیت حمل آسان‌تر و امکانات و قابلیت‌های کاملی است که در مدل‌های جدید لپ تاپ در نظر گرفته شده است. امکان اتصال چندین مانیتور به صورت هم‌زمان به لپ تاپ‌ها، عملاً نیاز گیمرها و طراحان حرفه‌ای را به راحتی پاسخ می‌دهد و الزاماً این افراد مجبور نیستند از PC استفاده کنند.

XPG هم با تکیه بر فناوری پیشرفته و شناخت نیاز بازار، لپ تاپ‌های جدیدی را به بازارهای جهانی عرضه کرده که در این مقاله مدل XENIA 14 را مورد بررسی قرار دادیم. این لپ تاپ به دلیل وزن سبک و ضخامت کم، به راحتی قابل‌حمل است و در عین حال، استفاده از آلیاژ آلومینیومی در ساخت بدنه آن، مقاومت بالایی به آن بخشیده است.

استفاده از پردازنده مرکزی نسل یازده و پردازنده گرافیکی Iris Xe، پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت رم، درایو SSD پرسرعت، پورت‌های جانبی کامل، و فناوری وای‌فای نسل 6، از ویژگی‌های این لپ تاپ به شمار می‌روند.

این لپ تاپ، در دو مدل i5 و i7 توسط شرکت آونگ عرضه شده و گارانتی 18 ماهه نیز برای آن در نظر گرفته شده است. اعتبار شرکت آونگ در عرضه محصولات کامپیوتری و محبوبیت آن در میان کاربران کامپیوتر در بازار ایران، مهم‌ترین تضمینی است که این شرکت به خریداران محصولات خود ارائه می‌دهد.

اگر شما هم قصد دارید یک لپ تاپ سبک و جمع‌وجور و در عین حال قدرتمند برای بازی و یا کارهای دیگر خود خریداری کنید، XPG XENIA 14 یک پیشنهاد خوب و در دسترس برای شما خواهد بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.