قیمت مریم گلی خشک جنگلی تبریز

برترین ویژگی مریم گلی خشک گیاه خاصیت روانگردان بودن به صورت طبیعی است که قابلیت تسکین دهنده، آرامش بخش و کنترل کننده سیستم عصبی داشته و اینها به دلیل وجود نوعی ماده فعال به نام سالوینورین آ می باشد که از خاصیت این ماده در تهیه بسیاری از داروهای عصبی و مسکنها استفاده می شود. ترکیبات استروژنی این گیاه به همراه گروهی از فنولها سبب کاهش تعرق، التهاب، گر گرفتگی و انقباضهای عضلانی در زمان یائسگی و سایر حالتها می شود.

در اکثر گونه های گیاهی ساقه های مریم گلی جنگلی به رنگ سبز تیره بوده و با کرکهای نازک و زیادی پوشیده شده که همین کرکها سبب دیده شدن ساقه به رنگ خاکستری می شوند؛ البته مریم گلی خشک جنگلی ساقه ای قهوه ای داشته و با طول عمر بیشتر و خشک شدن گیاه به صورت چوبی در می آید.

گلهای ریز و رنگی این گیاه که به صورت دسته ای روی شاخه های ظریف ساقه قرار دارند در رنگ آبی، سفید، صورتی و بنفش دیده می شوند. جالب است بدانید که مریم گلی از گیاهان انحصاری در ایران بوده و در فصل بهار و در بین دره ها و صخره ها گل می دهد و بیشترین تراکم را در منطقه فارس به خود اختصاص داده است.

قیمت مریم گلی خشک

بیشتر سن این گیاهان دارویی چند ساله می باشد که عمر خیلی کمی دارند و باید زمانی که کامل می روید آن را بچینید قیمت مریم گلی خشک نسبت به اندازه ی آن که خریداری می کنید متفاوت است و بنا به اندازه و میزان آن قیمت گذاری می شود.

قیمت مریم گلی خشک

رزماری هم مانند مریم گلی می باشد و تقریبا هر دو به یک اندازه و به طور مساوی خاصیت دارند که در علم سنتی به این دو گیاه خواهر می گویند که در هر منطقه و با هر نوع آب و هوایی می روید و بیشتر در شهرهای کرمانشاه، سمنان و حتی تهران وجود دارد که مردم بعد از اینکه آن را به مقدار زیادی چیدند و آن را خشک کردند و به شکل پودر شده در می آورند و به دست عطاریها می رسانند تا آن را با قیمت مریم گلی خشک مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رسانند.

خاصیت مریم گلی بسیار زیاد است که همه ی پزشکان طب سنتی از آن به عنوان یک درمانگر فوق العاده یاد می کنند و همیشه مردم را ترغیب به مصرف و استفاده از این کل بینظیر می نمایند که حتی در قدیم الایام این ضرب المثل خیلی رایج بوده است که چرا باید بمیرید زمانی که گیاه به این خوبی وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید و کسانی که از آن استفاده نمی کنند بزرگترین اشتباه را مرتکب می شوند.

مریم گلی خشک تبریز

مریم گلی در واقع یک نوع بوته ی همیشه سبز با ساقه های چوبی و گلهای بنفش و آبی است که در همه ی مناطق معتدله رشد کرده و گلهای زیبایی داشته و جزو گیاهان خوش بو و معطر است. مریم گلی متعلق به خانواده نعناعیان بوده و ارتباط و شباهت ظاهری نزدیکی با رزماری دارد این گیاه با نام علمی مریم گلی سالویا، یک گیاه دارویی بسیار مفید است و در طب سنتی از آن با نام مریمی نیز نام برده شده است. این گیاه رایحه ای خوش ‌بو داشته و طعم آن بسیار تلخ می باشد و سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدانی و ویتامینهای آ ، ب و سی می باشد.

مریم گلی خشک تبریز

یکی از گیاهان سنتی که اغلب در آب و هوای گرم چند ساله هستند و حتی می توان آن ها را در مناطق خنک تر، به عنوان گیاهان یک ساله پرورش داد مریم گلی است. مریم گلی خشک تبریز یکی از معروف ترین نمونه های این گیاه است که قابل خوردن بوده و معمولاً برای پخت و پز و آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند.

این گیاه مزه ای تلخ و شبیه به خاک داشته و دارای اسانس و رایحه‌ مخصوصی است.

از مهم ترین خواص مریم گلی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • بهبود و افزایش توانایی شناختی و ذهنی

  • آنتی‌ اکسیدان بالا

  • جلوگیری از آلزایمر

  • تقویت سیستم ایمنی

  • بهبود استخوانها

  • خواص ضد سرطانی

  • مراقبت از پوست

  • کنترل بیماری دیابت و کاهش کلسترول

  • افزایش رشد مو

  • کمک به هضم و گوارش غذا

  • درمان التهاب های پوستی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.