سگ نگهبان بولداگ یزد + سگ نگهبان پشمالو

 جالب است بدانید که سگهای نگهبان از یک نژاد نبوده و از چندین نژادهای مختلف وجود دارند که افراد بنا به سلیقه و همچنین موارد مورد نیاز شان آنها را انتخاب کرده و خریداری می‌کنند.

یکی از سگهای نگهبان سگ سرابی می‌باشد که به آن سگ پرشین نیز می‌گویند که درباره آن باید بگوییم که یک سگ ایرانی بوده و بسیار محبوب در بین مردم می‌باشد چراکه این نژاد از سگ بسیار درشت، قدرتمند و همچنین باهوش و سخت‌ جان می‌باشد که علاوه‌بر همه این ویژگیها وظیفه او بیشتر نگهبانی و محافظت از گله گوسفندان در ایران می باشد.

تعدادی از افراد تصور می‌کنند که فقط یک نژاد از سگهای نگهبان وجود دارند که فعالیت می‌کنند اما دراین ‌رابطه باید بگوییم که سگ نگهبان یزد دارای نژادهای گوناگونی می‌باشند که در این قسمت به معرفی انواع نژادهای آنها خواهیم پرداخت. این روزها اکثر افراد در شهرهای بزرگی مانند یزد برای محافظت از باغها و همچنین منازل شخصی خود از سگهای نگهبان و یا سگ گرگی در نژادهای مختلف استفاده می‌کنند.

درشتی هیکل این نژاد از سگ به قدری است که وزن آنها چیزی حدود نود کیلوگرم نیز می‌رسد و ظاهر آنها هم بسیار ترسناک و همچنین خشن می‌باشد که به دلیل غریزه اش در نگهبانی محبوبیتی زیادی در بین افراد و همچنین چوپانها برای او ایجاد کرده‌ است.

سگ نگهبان بولداگ

بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که سگ نگهبان دارای نژادهای مختلفی همچون: پژدر، پیت بول و بولداگ می باشند که بسیاری از افراد برای این که بتوانند از یک محیطی به خوبی محافظت کنند از این سگها استفاده می کنند.

سگ بولداگ

ظاهر برخی از سگها به صورت خشن می باشند اما دارای احساسات بسیاری می باشند که سگ نگهبان بولداگ دارای این ویژگی منحصر به فرد می باشند. این سگها بسیار آرام هستند و دارای سر و صدای زیادی نیستند لذا با افرادی کودک رابطه بسیار خوبی را دارند و به آنها آسیب را نمی رسانند.

لازم بدانید که این سگها از پوز کوتاهی برخوردار هستند به همین خاطر هنگام خوام ممکن از دچار خرو پف و سر و صدا باشد همچنین تربیت این سگها کمی مشکل بوده و بهتر است در رام کردن آن سر سخت باشید. پوست این سگها کمی به جالت چروک شده می باشد که باید در نظافت آن دقیق باشید چرا که ممکن است طی آلودگهیهای مکرر دچار بیماریهای پوستی شوند.

بالاتنه این سگها بزرگ تر از قسمت پایینی آنها می باشد و دارای پاهای نسبتا کوتاه هستند لذا رنگ این مدلها متنوع بوده همچنین بهتر است بدانید که نژاد این مدل از سگها در اصل به کشور انگلیس باز می گردد. لازم به ذکر است این سگها آرام هستند و کمتر پارس می کنند از این رو برایتان دچار مراحمت نمی کند.

بیشتر افراد در خارج از کشور از طرفدارهای این مدل سگها می باشند چرا که بسیار وفا دار هستند و میتوانند جنبه نگهبانی هم داشته باشند. اگر به دنبال بهترین سگها و سگ گرگی با نژادهای برتر هستید می توانید از طریق فرمی که داخل سایت ما می باشد اقدام فرمایید برای این کار لازم است آن را تکمیل کنید و خریدتان را بهترین شکل ممکن انجام دهید.

سگ نگهبان پشمالو

گروهی از نژادهای سگ وجود دارند که سگ نگهبان نامیده می شوند و این سگها به دلیل حس غریزی نگهبانی و ویژگیهای ظاهری که دارند وظیفه نگهبانی را به خوبی انجام می دهند. از ویژگیهای بارز این نوع سگها می توان به این اشاره کرد که به صاحب خود بسیار حساس بوده و می توانند و به سرعت رابطه احساسی با او برقرار کنند.

سگ نگهبان پشمالو

دقت داشته باشید افرادی در پی که حمام کردن سگ نگهبان پشمالو هستند باید بدانند که این کار را باید با شامپو مخصوص انجام شود و مدت زمان آن باید هر 3 الی 4 هفته یک بار باشد چرا که شستشوی زودتر سگ موجب آسیب رسیدن به پوست این حیوان می شود.

برخی از خصوصیات سگ نگهبان خوب بر اساس زیر می باشد:

سگ باید باهوش و هوشیار بوده و حس محافظت و نگهبانی خوبی داشته باشد.

نسبت به صاحب خود وفادار باشد.

سگ نگهبان اجتماعی است و فرق بین دوست و غریبه را به خوبی تشخیص می دهد.

با پارس کردن به موقع موجب فرار دزدها و مزاحمها می شود.

برخلاف باور عموم مردم سگ نگهبان خشن و پرخاشگر نیست بلکه مدیریت و کنترل خوبی بر هیجانات و رفتارهای خود دارد و می تواند بهترین واکنش را در موقیتهای مختلف داشته باشد. بسیاری از افراد تمایل به خرید و نگهداری از سگهای نگهبان برای مراقبت از منزل، باغ یا املاک خود را دارند چرا که این نوع سگها بسیار باهوش و تربیت پذیر می باشند

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.