7 نکته مهم برای تمیز کردن انواع لوازم برقی در خانه

 درحالی‌که کابینت‌های زیبا، رنگ‌های جذاب و دکوراسیون شیک می‌توانند آشپزخانه‌ای خیره‌کننده را ایجاد کنند، لوازم خانگی و برقی کثیف می‌توانند حال و هوای آشپزخانه و البته خانه را به‌طورکلی خراب کنند.

بااین‌حال، نگران نباشید زیرا همه لوازم خانگی را می‌توان به‌راحتی تمیز کرد. راه‌های ساده و سریعی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کمترین زمان ممکن فضای آشپزخانه را متحول کنید و آشپزخانه‌ای شیک و زیبا داشته باشید.

به همین دلیل، ما در ادامه به چند نکته مهم برای تمیز کردن انواع لوازم برقی در خانه می‌پردازیم.

۱. تمیز کردن یخچال

یخچال خود را هر فصل یک‌بار تمیز کنید. قفسه‌ها و کشوهای آن را بیرون بیاورید و آن‌ها را با مخلوطی از صابون ظرفشویی ملایم و آب داغ بشویید. سپس داخل یخچال را با مخلوطی از آب و کمی جوش شیرین دستمال بکشید. یخچال را از بالا به پایین دستمال بکشید و سپس آن را با حوله خشک کنید.

همچنین، اگر تصمیم دارید که یخچال خود را عوض کنید، می‌توانید یخچال الکترواستیل دو قلو یا ساید را تهیه کنید که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد. برای اطلاع از بهترین مدل این یخچال فریزر دوقلو و خرید آن می‌توانید از نمایندگی فروش یخچال فریزر الکترواستیل کمک بگیرید. علاوه بر این، مهم است نکات زیر را در مورد تمیز کردن یخچال به یاد داشته باشید:

  • وقتی قفسه‌ها و کشوهای یخچال را بیرون می‌آورید در ابتدا صبر کنید که آن‌ها به سطح دمای اتاق برسند زیرا اگر آب داغ بر روی شیشه سرد بریزید احتمال ترک خوردن آن وجود دارد.

  • برای جلوگیری از بو گرفتن یخچال، یک ظرف جوش شیرین که درب آن باز است را در قفسه پایینی یخچال قرار دهید.

  • مقداری مساوی از آب و سرکه را در یک بطری اسپری بریزید و از آن به‌صورت روزانه برای پاک کردن لکه‌های داخل یخچال استفاده کنید.

۲. تمیز کردن فر

تمیز کردن فر

برای اینکه فر را به‌خوبی تمیز کنید هر سه ماه یک‌بار از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. برای این کار، یک جفت دستکش تمیزکننده بپوشید و قفسه‌ها، سینی‌ها و هر چیزی که در داخل فر است را بیرون بیاورید. سپس، در داخل یک ظرف نصف فنجان جوش شیرین و 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب بریزید. این خمیر را بر روی تمام قسمت‌های داخلی فر بمالید و اجازه دهید که این مخلوط در داخل فر به مدت 12 ساعت یا بیشتر بماند.

سپس، خمیر خشک‌شده را بتراشید و باقیمانده‌های آن را با سرکه سفید پاک کنید. پس از این، با یک پارچه مرطوب، جوش شیرین و سرکه باقیمانده را پاک کنید. برای تمیز کردن قفسه‌های فر، آن‌ها را در وان حمام قرار دهید. سپس 120 میلی‌لیتر در آب داغ بریزید و اجازه دهید قفسه‌ها کمی در آب بمانند. پس از آن، قفسه‌ها را بشویید و اجازه دهید با جریان هوا خشک شوند.

3. تمیز کردن اجاق‌گاز

اجاق‌گاز خود را هفته‌ای یک‌بار با آب گرم تمیز کنید. در ابتدا درپوش‌های مشعل را در یک لگن آب داغ و صابون قرار دهید. سپس، اجاق‌گاز را با مقداری مایع ظرفشویی و یک اسفنج تمیزکننده پاک کنید. برای پاک کردن لکه‌های سرسخت از یک قاشق جوش شیرین، چند قطره آب و چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید. این ترکیب را بر روی لکه بریزید و سپس، 10 دقیقه صبر کنید تا لکه خیس بخورد و پس از آن، آن را با یک پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید.

4. تمیز کردن مایکروفر

مایکروفر خود را هفته‌ای یک‌بار با آب و سرکه تمیز کنید. 470 میلی‌لیتر آب را با 2 قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و در کاسه‌ای بریزید و کاسه را به مدت 5 دقیقه در مایکروفر قرار دهید و مایکروفر را روشن کنید. سپس اجازه دهید کاسه دو تا سه دقیقه پس از خاموش شدن مایکروفر در داخل دستگاه بماند. پس از آن، مخلوط سرکه و سینی گردان را از مایکروفر خارج کنید و داخل دستگاه را با یک اسفنج تمیز پاک کنید. سپس همه قسمت‌ها را با حوله‌ای تمیز خشک کنید.

5. ​تمیز کردن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی را ماهی یک‌بار با جوش شیرین و سرکه تمیز کنید. یک فنجان قابل‌شستشو در ماشین ظرفشویی را با سرکه سفید پر کنید و سپس آن را در قفسه بالایی دستگاه قرار دهید. سپس ماشین ظرفشویی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با آب گرم شروع به کار کند. پس از آن، یک فنجان جوش شیرین را در کف وان دستگاه بگذارید و سپس اجازه دهید که ماشین ظرفشویی به اندازه نصف چرخه کار کند. در این صورت، بوی بد ماشین ظرفشویی از بین می‌رود. سپس، درب ماشین ظرفشویی را باز بگذارید تا رطوبت آن با جریان هوا خشک شود.

همچنین، اگر تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی دارید لازم است بدانید که جی پلاس یکی از برندهای معتبر است که محصولاتی از قبیل گوشی، یخچال، تلویزیون و ماشین ظرفشویی تولید می‌کند و قیمت محصولات آن نیز بسیار مناسب است. برای آگاهی از قیمت محصولات جی پلاس  و سپس در مورد خرید بهترین ماشین ظرفشویی می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین یا نمایندگی جی پلاس مراجعه کنید.

6. تمیز کردن قهوه‌ساز

تمیز کردن قهوه ساز

وقتی متوجه شوید طعم قهوه به‌دست‌آمده از قهوه‌ساز تغییر کرده است، وقت آن است که دستگاه را تمیز کنید. در ابتدا مخلوطی از نیمی سرکه و نیمی آب تهیه کنید و آن را در قهوه‌جوش بریزید. سپس این مخلوط را در محفظه آب قهوه‌ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید. در نیمه انجام چرخه، دستگاه را برای یک ساعت خاموش کنید. پس از آن، دوباره دستگاه را روشن کنید تا نیمه دیگر چرخه به پایان برسد. سپس، مخلوط را بیرون بریزید و محفظه را با آب تمیز پر کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید. پس از آن، قسمت بیرونی قهوه‌ساز را تمیز کنید.

7. تمیز کردن ماشین لباسشویی

هر شش ماه یک‌بار داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنید. دو فنجان سرکه را در مخزن ماشین لباسشویی بریزید و طولانی‌ترین چرخه دستگاه را با بالاترین درجه حرارت روشن کنید. پس از اتمام چرخه، یک‌چهارم فنجان سرکه و یک لیتر آب گرم را با هم مخلوط کنید و با یک اسفنج آغشته به آن، داخل دستگاه را تمیز کنید. سپس دستگاه را بدون سرکه یا مواد شوینده روشن کنید.

درنهایت، اگر می‌خواهید خانه شما شیک و جذاب به نظر برسد، مهم است که لوازم برقی خانه را به‌صورت مرتب تمیز کنید. در این صورت، عمر این لوازم را نیز افزایش می‌دهید. بنابراین، نکاتی که در این مقاله مطرح شد را به یاد داشته باشید و سعی کنید به انجام آن‌ها پایبند بمانید.

نویسنده: مینا معین اسلام

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.