ثبت شرکت در اصفهان

یک شرکت برای انجام فعالیت های خود نیازمند است تا بصورت قانونی شرکت خود را در اداره ثبت به ثبت برساند و پس از تاسیس شرکت به دنبال اخذ مجوز های لازم برای کسب و کار خود از جمله کد اقتصادی، کد کارگاهی و.. نماید.

ثبت شرکت در اصفهان

بیشتر شرکت‌هایی که در شهرستان ها قرار دارند تلاش میکنند تا شعبه اصلی شرکت خود را در تهران ثبت کنند و شعبه های دیگر خود را در شهرستان خود به ثبت برسانند زیرا ثبت شرکت در تهران مزایایی به همراه دارد که موسسان شرکت ها را مجاب می کند تا در تهران اقدام به ثبت شرکت خود بکنند و از مزایا و سهولت در انجام بسیاری از امور بهره مند شوند.

هزینه ثبت شرکت در اصفهان و تهران

همان طور که بیان کردیم در هزینه ثبت شرکت در اصفهان و چه در سایر شهر ها تمام قوانین یکسان است بنابراین روند اداری نیز برای تمامی شهرهای کشور یکسان می باشد. اما هزینه هایی که در روند این پروسه اداری ( هزینه حق تمبر، حق ثبت، ارسال مدارک با پست، چاپ آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار ...) باید پرداخت شود کمی در شهر های کوچک و بزرگ، مانند تهران متفاوت می باشد.

باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هزینه های پرداختی برای ثبت یک شرکت بستگی به تعداد افراد و نوع شرکت و سرمایه اولیه نیز دارد که هزینه ها با توجه به این عوامل متغیر می باشد.

دریافت کد اقتصادی در اصفهان برای شرکت های ثبت شده

پس از ثبت شرکت در اصفهان یکی از مهمترین ها دریافت کد اقتصادی در اصفهان برای شرکت ثبت شده در تهران یا سایر شهرستان ها میباشد. هر شخص برای اخذ کد اقتصادی باید به سازمان امور مالیاتی استان خود مراجعه کرده و با داشتن مدارک و شرایط ثبت نام فرم های مذکور را تکمیل و در نهایت درخواست خود را پیوست مدارک مورد نیاز ثبت کند.

پس از بررسی کارشناسان کد اقتصادی 10 رقمی برای شما صادر میشود و پس آن می توانید شروع به فعالیت های اقتصادی و تجاری در قالب فضای رسمی نمایید. جهت دریافت مشاوره ثبت شرکت یا دریافت کد اقتصادی در اصفهان همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و با مزایا و 0 تا 100 مراحل دریافت کد اقتصادی آشنا شوید.

https://rotbebandi.co/%d۸%a۷%d۸%ae%d۸%b۰-%da%a۹%d۸%af-%d۸%a۷%d۹%۸۲%d۸%aa%d۸%b۵%d۸%a۷%d۸%af%db%۸c/

ثبت-شرکت

مدارک ثبت شرکت در اصفهان یا تهران چه تفاوتی دارد ؟

گرفتن مدارکی از جمله گواهی سوء پیشینه و کارت پایان خدمت که مدارک مورد نیاز در ثبت شرکت در اصفهان یا تهران کمی با هم تفاوت دارد. برای گرفتن عدم سوء پیشینه در شهر تهران به مرکز پلیس + ۱۰ مراجعه می‌کنید و بعد از درخواست ، گواهی  عدم سوء پیشینه  به شما داده می شود اما در برخی شهرهای دیگر برای گرفتن این گواهی باید از طرف شرکت و یا یک موسسه دولتی معرفی نامه دریافت کنید تا این گواهی به شما داده شود.

انتخاب هیئت مدیره در شرکت های سهامی خاص از میان سهامداران صورت گرفته و انتخاب آن از افراد خارج از سهامداران شرکت، غیر قانونی است.

تفاوت ثبت شرکت در اصفهان و تهران

در جواب این سوال باید گفت ، خیر تمامی شرکت هایی که اقدام به ثبت شرکت در اصفهان یا سایر شهر های ایران می‌کنند باید مطابق با قوانین و شرایط تعیین شده توسط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرکت خود را به ثبت برسانند و هیچ تفاوت در ثبت آنها در تهران یا شهرستان وجود ندارد اما شرکت ها برای انجام برخی از امور در سایر سازمان ها و شرکت های خصوصی نیاز دارند تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد.

با توجه به وجود شرکت ها موسسات مختلف در تهران به نسبت ثبت شرکت در اصفهان سهولت در دسترسی به آنها را به مدیران شرکت ارائه میکند. بیشتر روند ثبت شرکت در اصفهان به صورت الکترونیک و آنلاین انجام می شود که همین موضوع نشان می دهد تفاوتی برای ثبت شرکت در شهر تهران و شهرستان ها وجود ندارد که در یک سیستم مرکزی الکترونیک این مدارک ثبت می شود.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در اصفهان و تعیین مدیرعامل

۱) پس از ثبت شرکت در اصفهان به صورت سهامی خاص  با کارشناسان ثبت شرکت پارسه، اعضای هیئت مدیره باید حتما از سهامداران باشند و یا به دید دیگر هیچ فردی خارج از گروه سهامداران شرکت نمی ‌تواند جز هیئت مدیره شرکت سهامی قرار گیرد.

۲) بعد از ثبت شرکت با پارسه در هر زمانی می‌توان اعضای هیئت مدیره را عوض کرد که البته این تغییر نیاز به رای مجمع عمومی سهامداران دارد. در حقیقت رابطه هیئت مدیره و مجمع عمومی مانند موکلین و وکلا هستند و بدین معنا است که مجمع عمومی در هر بازه زمانی بعد از ثبت شرکت، می‌توانند اعضای هیئت مدیره را برکنار کرده و حتی این برکناری و جایگزینی می تواند بر اساس رتبه بندی باشد.

در این مورد سه حالت ایجاد می شود:

حالت اول: بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران، هیچکس مجاز به ایجاد ضرر و یا زیان برای فرد دیگری نمی باشد، در صورتی که یک یا تمام اعضای هیئت مدیره برکنار شوند، نمی توانند ادعا کنند که این برکناری موجب ضرر و زیان آنها شده است؛ مگر اینکه قانون جمهوری اسلامی ایران در این مورد صدق کند و در این صورت آنها می ‌توانند با مراجعه به مراکز دادگستری، شکایت خود را اعلام کنند.

حالت دوم: از آنجایی که اعضای هیئت مدیره، خود جزء سهامداران شرکت هستند و در ثبت شرکت تاثیر گذار بوده اند؛ بدین معنی است که رابطه آن ها با شرکت به صورت استخدامی نبوده و قوانین کار شرکت شامل حال آنها نمی‌شود.

در صورت عزل و یا حتی استعفا آن ها، رابطه مدیریتی مرتبط با شرکت به طور کامل قطع شده و در صورتی که این افراد ادعای خسارت کنند، مطبق مورد اول به مراکز دادگستری شکایت خود را اعلام کنند.

حالت سوم : باید توجه داشت که در شرکت های سهامی، سمت به صورت پیشکاری و مباشرت است، به گونه ای که نمی توان سمت را به دیگران انتقال داد. به معنی دیگر اداره شرکت بعد از ثبت شرکت و در واقع جز وظایف هیئت مدیره بوده و نه حق آن ها، بلکه این وظیفه می تواند با رتبه بندی یا روش های دیگر بر دوش آنها افتاده باشد و این به این معنا نیست که می توانند وظیفه خود را به دوش کس دیگری بگذارند.

چگونگی انتخاب مدیران شرکت های سهامی خاص

حال که قوانین حاکم بر هیئت مدیره را دانستیم باید به این نکته اشاره کرد که یکی از وظایف هیئت مدیره این است که باید از بین خود، فردی را به عنوان مدیر عامل انتخاب کنند ولی باید به این نکته توجه داشت که اولین مدیران در واقع توسط همان مجمع عمومی و با رای گیری ای که بسته به قانون می بایست بیشتر از نصف آرا را کسب کنند، انتخاب می‌شود. جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ثبت شرکت پارسه همین حالا باما تماس بگیرید.

شرکتهای سهامی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.