یکی از این موارد ساندویچ پانل سقفی ضد حریق است که با خصوصیات مهم خود توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نماید.  ساندویچ پانل سقفی ضد حریق از جمله مصالحی است که در ساخت سازه‌های خاص مورد استفاده قرار میگیرد. مصرف این نوع ساندویچ بیشتر در صنعت بوده و بیشترین کاربرد آن در گرم خانه هاست. در این مقاله به بررسی ویژگی های سقف ساندویچ پانل ضد حریق می پردازیم.

همانطور که از نام این محصول پیداست، خصوصیت ضد حریق و ضد آتش بودن آن میزان خرید و استفاده آن را شدت افزایش داده است. برای آشنایی بیشتر با این محصول بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

یکی از عالی‌ترین جایگزین‌های مصالح ساختمانی قدیمی برای سقف، استفاده از ساندویچ پانل‌های سقفی است. ساندویچ پانل سقف به دلیل ساختار مناسب و همچنین وجود لایه عایق در آن، در حال حاضر به یکی از مناسب‌ترین سازه‌‌های پیش ساخته برای ساختمان‌ها، سوله‌ها و… تبدیل شده‌اند.

ساندویچ پنل سقفی ضد حریق

پانل های سقفی و تمامی پانل ها با توجه به تنوع وسیعی که دارند در صنایع مختلفی به کار برده می شوند. در مکان هایی دما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند، احتمال خطر آتش سوزی و حریق دور از انتظار نبوده و باید چاره‌ای برای آن اندیشید. بهترین راه حل استفاده از مصالح و متریال هایی است که در مقابل آتش مقاومت بالایی دارند. در تولید ساندویچ پانل ها معمولا استفاده از موادی که بتوانند مقاومت بیشتری در برابر گرما از خود نشان دهند، بسیار رایج است.

برای مثال در ساخت ساندویچ پانل ضد حریق از پشم سنگ استفاده می شود. این متریال مقاومتی بالا به میزان 2000 درجه سانتی گراد را دارد. ساندویچ های ضد حریق همانند سایر ساندویچ پانل ها از فلز تولید شده اند و دو لایه بیرونی و داخلی دارند. مهمترین ساندویچ پانل های ضد حریق دارای انواع مختلفی است که مهمترین آنها ساندویچ پانل سقفی و دیواری میباشد.

ساندویچ پانل ضد حریق

ساندویچ پانل‌ سقفی Roof Sandwich Panel پوششی برای سقف است و به صورت دو لایه ورق که میان آن‌ها فوم عایق تزریق شده است ساخته می‌شود. این پانل‌ها به صورت دو رو ورق، یک رو ورق یک رو فویل، یک رو ورق یک رو نایلون و یک رو ورق یک رو کاغذ تولید می‌شوند.

معرفی انواع ساندویچ پانل سقفی ضد حریق

از جمله ساندویچ پانل های ضد حریق میتوان به دو نوع نسوز و کندسوز اشاره کرد. هر یک از این دو نوع دارای کیفیتی عالی هستند و عمری طولانی دارند. برای انتخاب هر یک از این ساندویچ پانل ها باید ویژگی های مختلف سازه را بررسی نمود. در ادامه برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

ساندویچ پانل سقفی کند سوز

در گذشته استقبال مردم از این محصول بسیار زیاد بود و افراد زیادی با توجه به نیاز خود از آن استفاده می کردند. ساندویچ پانل کندسوز یک لایه پلی اورتان ضد حریق در مرکز خود دارد که باعث سبک شدن این محصول می شود.

از آنجایی پلی اورتان ضد حریق مقاومت بالایی در گرما ندارد، برای بالا بردن مقاومت گرمایی آن از موادی به نام هالوژنه استفاده می کنند. البته توجه کنید که با این شرایط پلی اورتان کاملا نسوز نخواهد شد اما زمان بیشتری برای سوختن نیاز دارد. به همین خاطر است که این محصول را کندسوز نامیده اند.

یکی از ویژگی های این ماده سبک بودن آن است و به همین دلیل به راحتی در هر مکانی قابل نصب هستند. این محصول در گذر زمان دچار تغییر رنگ می شود و برخی از مشتریان نارضایتی نسبت به این محصول دارند. در برابر آب و رطوبت ضعیف است و دچار آسیب میشود.

همین دلایل سبب شده تا مشتریان به دیگر ساندویچ پانل ها روی بیاورند و میزان تولید، خرید و فروش این محصول نسبت به گذشته کمتر شود. البته در اجرای ساندویچ پانل دیواری میتوان از این محصول استفاده کرد.

مزیت افزایش مقاومت حرارتی پلی اورتان ضد حریق چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که چرا در گذشته ساندویچ پانل کندسوز مورد استفاده قرار گرفته است؟ در صورتی که عایق های نسوز دیگری هم هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند، فکر می کنید مزیت فوم پلی اورتان ضد حریق چیست؟ در بسیاری از مواقع افراد در مکان هایی که میزان وقوع آتش سوزی بالاست، استفاده از عایق پلی اورتان را گزینه خوبی نمیدانند.

به همین دلیل نیاز است تا مقاومت فوم های پلی اورتان ضد حریق در ساندویچ پانل ها افزایش یابد. اما توجه کنید که افزایش این مواد کند سوز به مواد اولیه پلی اورتان ممکن است در نهایت تاثیر منفی بر روی کیفیت نهایی بگذارد؛ تاثیراتی مانند تغییر رنگ یا کاهش قدرت عایق کنندگی فوم.

به همین دلیل نیاز است در زمان خرید به تولیدکننده ساندویچ پانل کندسوز توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای افزایش مقاومت حرارتی پلی اورتان ضد حریق باید از مواد باکیفیت و جدید استفاده کرد تا تاثیرات مخرب فوق را بر جای نگذارد.

ساندویچ پانل سقفی ضد حریق پشم سنگ

همانطور که گفته شد ساندویچ پانل ضد حریق از دو لایه بیرونی و یک لایه میانی ساخته شده است. و همین لایه میانی است که ماهیت ساندویچ پانل را نسبت به سایرین تغییر می دهد.

برای ساخت این نوع از ساندویچ پانل ها جنس لایه میانی پشم سنگ است. این ماده کاملا ضد حرارت بوده و در نهایت سبب نسوز بودن محصول خواهد شد. دمای ذوب پشم سنگ حدودا 1300 درجه سانتیگراد بوده و از همین رو به سختی ذوب می شود. پشم سنگ عایق حرارتی فوق العاده‌ای بوده و اجازه عبور هوا را نمیدهد. عایق حرارتی پشم سنگ 22 برابر یک دیوار آجری است. از این محصول در کوره های داغ که حرارت بسیار بالاست و باید از آسیب به سازه ها پیشگیری کرد، مورد استفاده قرار میگیرد.

ساندویچ پانل پشم سنگ گزینه‌ای عالی برای ساندویچ پانل سقفی است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ساندویچ پانل ضد حریق ظاهری زیبا دارند و در مدت زمان کوتاهی تولید می شوند. در بازار انواع این ساندویچ پانل ها با قیمت های مناسبی قابل خریداری هستند.

ساندویچ پانل ضد حریق پشم سنگ

ساندویچ پانل های ضد حریق سقفی چه کاربردهایی دارند؟

همانطور که بارها و بارها اشاره شد، خصوصیت مهم این محصول ضد حریق بودن آن است. بنابراین برای محیط هایی که گرما بسیار شدید است، بهترین گزینه میباشد.

همچنین در محیط هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد، این محصول یک انتخاب ضروری برای جلوگیری از هر گونه آسیب و تضرر مالی میباشد. در سال های اخیر انواع نمونه ها برای این محصول تولید و به بازار وارد شده که به نسبت نمونه های قدیمی‌تر مقاومت بیشتری دارند. با اجرای ساندویچ پانل ضد حریق میتوانید عایقی عالی در برابر حرارت داشته باشید.

یکی دیگر از کاربردهای این ساندویچ پانل حفظ و صرفه جویی در انرژی است و به عنوان یک عایق حرارتی عالی عمل می کند. پ ساز سفارش مشتری، محصول در کمترین زمان ممکن به تولید میرسد. در حال حاضر ساندویچ پانل ضد حریق عضوی جداناپذیر از شوفاژخانه ها و کوره هاست.

کاربرد ساندویچ پانل ضد حریق

ساندویچ پانل ضد حریق و کند سوز چه ویژگی هایی دارند؟

  • همانطور که گفته شد این نوع ساندویچ پانل ها مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و به سختی در آتش میسوزند.

  • اگر دچار سوختن شوند هیچگونه ذرات آتش یا قطره های آتشین تولید نمی کنند.

  • به دلیل عایق بودن در برابر هوا، اجازه عبور هوا را نداده و همین امر مانع از گسترش هوا خواهد شد و در نهایت حریق به سرعت خاموش میشود.

  • استاندارد بالایی در برابر آتش دارند.

  • نوع کندسوز این محصول مقاومت بالایی در برابر آتش از خود نشان میدهد.

  • در مقایسه با سایر ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل ضد حریق قیمت بسیار کمتری دارند.

  • تنوع در این محصول بسیار بالا بوده و مشتری با هر سلیقه ای میتواند یکی از انواع آن را انتخاب کند.

  • اجرای ساندویچ پانل ضد حریق بسیار راحت است و میزان چسبندگی زیادی به ورق های بالایی و پایینی خود دارد.

سایر کاربردهای سقف ساندویچ پانل ضد حریق و کندسوز

  1. ساخت انواع کانکس، سوله، واحدهای امدادی، دفاتر کارگاهی و ...

  2. عایقی مناسب برای استخرها، سالن های ورزشی، باشگاه ها، واحدهای مسکونی و ویلاها، کانتینرها و ...

  3. ساخت تعمیرگاه های سیار، درمانگاه های صحرایی، ساختمان های اداری، تجاری و هتل ها

  4. سایق سازی سردخانه گوشت و لبنیات، مخازن چند جداره، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها و ...

قیمت و خرید انواع ساندویچ پانل سقفی با پوشش ضد حریق

از آنجایی که ساندویچ پانل ضد حریق توسط تولید کنندگان مختلفی به تولید میرسند طبیعتا قیمت های متفاوتی خواهند داشت. البته میزان متریال به کار رفته شده نیز در قیمت بی تاثیر نیست. ساندویچ پانل ضد حریق اگر با بالاترین کیفیت و بهترین متریال ساخته شود، عیب های کمتری داشته و به دلیل مرغوبیت هزینه بالاتری نیز خواهند داشت.

قیمت انواع پانل های سقفی می تواند بسته به نوسان دلار و تغییر در حجم پانل سفارشی تغییر کند. برای اطلاع دقیق با شماره 00 88 22 36 051 تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.