بایدها و نبایدهای موفقیت در بازارهای مالی

یک استراتژی معاملاتی کارآمد و به‌روز

ورود به بازارهای جهانی آسان است اما موفقیت در آنها دشوار!

دو رکن اصلی برای حضور هوشمندانه در تمام بازارهای مالی، «آموزش دیدن» و «به روز نگه داشتن اطلاعات» است. آموزش، یک مسیر درست برای رسیدن به موفقیت است. اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که تاکنون در مسیر درست برای آموزش قرار نگرفتید و با شکست‌های متعددی در بازارهای مالی مواجه شدید، حتما سوال هایی هم در این زمینه برایتان پیش آمده است ؛

 چرا در اکثرا معاملات  شکست می‌خوریم؟ استراتژی درست کدام است؟ تحلیل فاندامنتال یک ارز چه تاثیری بر روی معاملات خواهد گذاشت؟ آیا با استفاده از شاخص‌های آنچین (درون شبکه‌ای) می‌توان از تغییر روند مارکت سریع‌تر مطلع شد؟ دلیل اهمیت اقتصاد کلان چیست؟ آیا اخبار سوشال مدیا در روند بازار تاثیرگذار است؟ و...

اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید در ادامه با آکادمی رمزعلی همراه ما باشید!

راز موفقیت در بازارهای مالی چیست؟

تک بُعدی بودن در بازار های مالی هرگز جواب نمی‌دهد! مسلما تحلیل تکنیکال به تنهایی پاسخ‌گو نیست! بارها پیش آمده که متوجه دلیل تغیر روند بازار نمی‌شویم و تنها با دید تکنیکال در نقاط حمایتی اقدام به خرید می‌کنیم و سپس منتظر بازگشت از آن سطح هستیم. بارها پیش آمده که هرچه قیمت کاهش پیدا می‌کند، یک پله ورود می‌کنیم تا اصطلاحا میانگین کم کنیم اما غافل از این نکته اساسی هستیم که عوامل بسیار زیادی در بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار هستند.

 در این مواقع ممکن است سرمایه شما در خواب برود و یا تقاضای چشم گیری در بازار نباشد که قیمت را رو به بالا حرکت دهد. دقیقا همینجاست که شما متضرر می‌شوید. اگر خوش شانس باشید و متضرر هم نشوید، تحلیل اشتباهی انجام داده‌اید و بازار بر خلاف تحلیل شما پیش رفته است. واقعیت امر این است که بازار فعلی به آن حد از پیچیدگی و پختگی لازم رسیده است که دیگر نمی‌توان آن را صرفا با اندیکاتورها و تحلیل تکنیکال تجزیه و تحلیل کرد ویا صرفا به کانال های سیگنال رجوع نمود!

نیاز شما تحلیل تکنیکالی است که با روانشناسی فردی، مارکت، همچنین استراتژی صحیح پرایس اکشن و میزان عرضه و تقاضا آمیخته شده باشد تا در نهایت تاییدیه های مطمئنی به شما دهد. اما کماکان کافی نیست!

چون یک معامله گر در چارت، چیزی که پیش از این اتفاق افتاده است را مشاهده می‌کند نه آن چیزی که قرار است اتفاق بیافتد!

اصل اول برای حضور در بازارهای مالی دانستن «اقتصاد کلان» است

اقتصاد کلان همواره متغیر اصلی بازارهای مالی برای سناریو های بلند مدت و میان مدت است. همچنین نوسانات بازارهای مالی همگی متاثر از عوامل اقتصاد کلان‌اند. عواملی مانند سیاست های پولی و سیاست های مالی، تنش های ژئوپولتیک، مشکلات زنجیره تامین و... . یک سرمایه گذار موفق با شناخت و تحلیل داده‌های اقتصادی متوجه خواهد شد که قرار است در بازارهای مالی چه اتفاقی رخ دهد و یا حتی مومنتوم بازار عوض میشود یا خیر.

رازی که بر ملا کردیم،  سبک جدید مارکت اکشن است!

 سبک مارکت اکشن، یک سبک نوآور است که برای حضور موفق در بازارهای مالی طراحی شده است. در مارکت اکشن فرد متوجه خواهد شد که به چه مولفه‌هایی در زمان مناسب، چه میزان وزنی دهد و همچنین برای هرکدام از آنها چند سناریو خواهد داشت. در مارکت اکشن فرد می‌داند که چه زمانی می‌تواند از منظر اقتصاد کلان معاملات ضد روند بگیرد و یا حتی چه روزها و هفته‌هایی هرگز معاملات باز نداشته باشد!

فرد با مطالعه گذشته و چرخه های مختلف اقتصادی در بازار، تاثیر فاحش اقتصاد کلان را مشاهده خواهد کرد. دقیقا در همین نقطه است که یک معامله گر به تجربه و درک عمیقی از تاثیرات عوامل کلان پی خواهد برد.

نقش داده‌های درون شبکه در مارکت اکشن چیست؟

داده‌های درون شبکه نقش مستقیمی در کنار اقتصاد کلان دارند. در حقیقت این دو مانند اجزای دومینو به یکدیگر متصل‌اند. در نتیجه همراه با اقتصاد کلان کاملا ضروری است که تحرکات سرمایه گذاران سازمانی، صرافی‌ها، نهنگ‌ها، معامله گران بلندمدت و کوتاه مدت، سلامت شبکه، ارزندگی ارزها و حتی معاملات آپشن و فیوچرز و.. را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داد.

اما ممکن است درتمام این شاخص ها اطلاعات نادرست و به اصطلاح زائد یافت شود. سبک مارکت اکشن به گونه‌ای طراحی شده است تا در کمترین زمان ممکن به موفق‌ترین و صحیح ترین داده‌ها برسید! یعنی تمام شاخص‌ها و داده‌ها، بهینه و شخصی سازی شده‌اند و حتی راه و روش تشخیص داده‌های مهم از مابقی داده‌ها آورده شده است. در کنار آگاهی کامل از اقتصاد کلان و داده‌های درون شبکه برای سرمایه گذاری بر روی پروژه ها باید بررسی‌های لازم کامل انجام شود .

تحلیل فاندامنتال (بنیادین) و اخبار سوشال مدیا چه جایگاهی در مارکت اکشن دارند؟

با اخبار سوشال مدیا، شت کوین‌ها بر سر زبان می‌‍افتند. در برخی موارد ممکن است باتوجه به اخبار سوشال(شبکه‌های اجتماعی) و حاشیه سازی، بالا رفتن منشن‌ها و....، توجه افراد مبتدی به یک ارز جلب شود. همینجاست که ارز مورد نظر به اصطلاح پامپ می‌شود بدون آن که از نظر فاندامنتالی، رویکرد مثبتی برای ارائه داشته باشد. داده های سوشال و شبکه‌های اجتماعی نیز زمانی مثمر ثمر هستند که صحت یک پروژه تایید شده باشد. در این زمان است که می‌تواند دید خوبی به ما بدهد.

رونمایی آکادمی رمزعلی از مارکت اکشن

مارکت اکشن برای اولین بار توسط تیم آکادمی رمزعلی طراحی و اجرا شده است. در مارکت اکشن ارزهایی که در واچ لیست یا سبد سرمایه گذاری قرار داده می‌شوند از فیلترهای متعددی می‌گذرند. مارکت اکشن کمک می‌کند با توجه به حوزه‌ی فعالیت ارز انتخابی، معیارهایی برای تایید پروژه داشته باشید. همچنین امکان آموزش و دسترسی به سایت های معتبر و جدید، فیلتر نویسی و داشبورد سازی از روش‌های جدید و مفید هم وجود دارد.

در این سبک تمام ابعاد بازارهای مالی بررسی می‌شوند و چرخه‌های بازار و زمان های مختلف به هرکدام وزن مشخصی داده می‌شود که این وزن را علم اقتصاد کلان مشخص می‌کند. بعد از شناخت و درک کافی از اقتصاد کلان به دنبال ردپای سرمایه گذاران سازمانی و نهنگ‌ها و تحرکات آنها در شاخص‌های آنچین هستیم و با روشی جدید از عرضه و تقاضا و سلامت شبکه و به طور کلی قدرت و تغییر مومنتوم آگاه می‌شویم و در بخش های تخصصی تر به مارکت دیتا خواهیم رسید و دید زیبایی حتی در زمینه مدیریت ریسک بدست خواهیم آورد.

اگر شما هم به مارکت اکشن علاقه‌مند شدید و خواهان یادگیری و اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می‌توانید به وب‌سایت آکادمی امیر رمزعلی مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.