هزینه خرید سرویس غذا‌خوری

سرویس غذاخوری ظروف متعددی را شامل می‌شود اما مهم‌ترین آنها عبارتند از: قاشق و چنگال، کاسه و بشقاب، ظروف خورشت، سالاد، ماست و غیره که معمولا ۲۴ تکه هستند. همچنین سرویس غذاخوری پذیرایی ممکن است دربرگیرنده قطعات بیشتری همچون ظرف مخصوص سس، بشقاب سرو دسر و بشقاب بزرگ باشند.

همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید مجموعه‌ای از قطعات تکمیل‌کننده همچون دیس، بشقاب کره و سایر موارد را نیز در صورت نیاز خریداری کنید و ظروف غذاخوری‌تان را با قطعات مختلف تکمیل کنید.

 انواع سرویس‌های غذاخوری

 ظروف غذا‌خوری در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. برخی از این سرویس‌ها برای مهمانی‌های رسمی کاربرد دارند و برخی از آنها نیز برای مهمانی‌های غیررسمی مناسب‌تر هستند. برای ظروف غذاخوری رسمی، سرویس آرکوپال و چینی ظاهر بسیار خوبی خواهند داشت. این در حالیست که ظروف ساخته‌شده از سفال می‌توانند برای مهمانی‌های غیر‌رسمی مناسب باشند.

ظروف غذاخوری پذیرایی معمولا دربرگیرنده رنگ سفید هستند که با طراحی زیبایی تکمیل می‌شوند. ظروف غیر‌رسمی نیز اغلب رنگ‌ها و طرح‌های جالبی دارند و همین امر به شما اجازه می‌دهد گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشید و آزادانه طرح موردنظر خود را انتخاب کنید.

 نکاتی برای خرید بهتر

نکاتی وجود دارند که بهتر است قبل از خرید ظروف غذاخوری به آنها توجه کنید تا شرایط بهتری برای استفاده از آنها داشته باشید. اولین مورد، دقت در انتخاب طرح و شکل ظاهری ظروف است. طراحان و تولیدکنندگان ظروف غذاخوری امروز ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید و جذابی ارائه می‌کنند تا ظروفی با شکل و ظاهری زیبا روانه بازار شود. در گذشته بشقاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها عمدتا شکل گرد داشتند و در کنار آنها دیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی بیضی شکل قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرفت، ولی امروزه تولید بشقاب‌های مربع و مستطیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شکل زیاد شده است. اگر شما فردی هستید که اشتهای زیادی به غذا دارید، توصیه می‌شود از ظروفی که رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شاد دارند استفاده نکنید. اگر به ظروف چینی و آرکوپال که تا امروز در بازار بوده توجه کنید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید که رنگ طلایی و نقره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای طراحی سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غذاخوری بسیار استفاده می‌شود، زیرا طرح‌ها و نقوش طلایی یا نقره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای روی زمینه سفید بسیار جلوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گر هستند و برای مهمانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رسمی و خاص بسیار کاربردی خواهند بود. برای مصارف روزانه در منزل، پیشنهاد فعالان بازار انتخاب ظروفی با شکل گرد و بیضی است که طرح و نقش زیادی ندارند، زیرا در طول روز مجبور هستید که به دفعات، ظروف را بشویید. گاهی به دلیل کمبود وقت ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید و این امر در استفاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مداوم باعث می‌شود طرح روی آنها پاک شود. دلیل انتخاب ظروف گرد هم سهولت در شست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وشوی آنها در شستن با دست است، زیرا نگران لب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پر شدنشان نخواهید بود. نکته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوم توجه به بهداشت و سلامت مواداولیه برای تولید ظروف است. وقتی ظروف چینی گرم می‌شوند یا در آنها غذای داغ سرو می‌شود، درصورتی‌که از مواداولیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غیراستاندارد ساخته‌شده باشند باعث ایجاد واکنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شیمیایی مضر برای بدن خواهند شد، بنابراین لعاب به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کار رفته در ساخت ظروف باید از بهترین نوع بوده و تمام استانداردهای لازم را داشته باشد. مورد سوم کیفیت ساخت ظروف غذاخوری چینی است که بسیار حائزاهمیت است.

اگر وزن ظروف شما خیلی زیاد باشد، در جابه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍جایی و جای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری، شما را دچار مشکل خواهند کرد. مورد چهارم اجزا و قطعات سرویس‌های غذاخوری است. برای خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های با تعداد جمعیت دو تا ۶ نفر، بهتر است سرویس‌های شش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نفره خریداری شود؛ زیرا از لحاظ اقتصادی هم مقرون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صرفه خواهند بود و در نهایت به گزینه قابلیت شست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وشو با ماشین ظرفشویی هم باید دقت کنید. تکنولوژی ساخت ماشین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ظرفشویی به شکلی است که برای تمیز شدن ظروف، دمای آب را بسیار افزایش می‌دهند و به همین دلیل اگر ظروف کیفیت خوبی نداشته باشند قطعا زیبایی اولیه خود را در مدت زمان کوتاهی از دست خواهند داد.

 قیمت‌های فروش

در ادامه قیمت‌های فروش برخی از سرویس‌های غذا‌خوری را مشاهده می‌کنید: سرویس غذاخوری ۲۷‌پارچه چینی‌زرین ایران سری کواتر و مدل وگاس‌اوریت درجه یک ۹۲۵‌هزار، سرویس غذاخوری ۹۸پارچه چینی‌زرین ایران سری کواترو مدل وگاس‌اوریت درجه یک ۳۲۸‌هزار، سرویس غذاخوری ۲۵ پارچه آذین‌اوپال ۶۳۰‌هزار، سرویس غذاخوری ۲۶ پارچه آذین‌اوپال ۵۲۸‌هزار، سرویس غذاخوری ۲۸ پارچه پارس‌اپال ۹۰۰‌هزار، سرویس غذا‌خوری ۳۳پارچه بلور کاوه سری ونیز ۴۸۰‌هزار، سرویس غذاخوری ۱۵۲ پارچه اف‌ام مدل ریچ‌فاین ۵۲۰‌هزار، سرویس غذاخوری ۹۰‌پارچه چینی توس ایران سری الیزابت مدل دانوسا درجه یک ۸۲۰‌هزار، سرویس غذاخوری ۹۰پارچه مقصود ۲‌میلیون و هشتصد و پنجاه‌هزار، سرویس قاشق و چنگال ۸۶پارچه ویکالینا ۸۰۰‌هزار، سرویس قاشق و چنگال ۷۲پارچه‌ ام‌جی‌اس ۶۰۰‌هزار و سرویس قاشق و چنگال ۳۳‌پارچه جی‌فی‌نی یک‌میلیون و دویست‌هزار ‌تومان است.