استعلام و پرداخت خلافی خودرو با آپ

یکی از خدمات پرکاربرد سوپراپلیکیشن آپ، گروه خدمات خودرویی است که کاربر با استفاده از آن به سرویس‌های مختلفی مانند: پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و پرداخت عوارض سالیانه خودرو دسترسی دارد.

سرویس بسیار کاربردی که اخیرا در اختیار کاربران قرار گرفته است، امکان پرداخت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن آپ است. از جمله ویژگی‌های این سرویس جدید می‌توان به تسویه آنی خلافی اشاره کرد.

بنابراین اگر کاربر توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی یا توسط خود پلیس جریمه شود، می تواند در اپلیکیشن آپ پس از استعلام، لیست جرائم خود را مشاهده کند و از همین طریق پرداخت خلافی خود را انجام دهد.

تسویه آنی خلافی: مزیت پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن آپ

احتمالا می دانید که پس از پرداخت خلافی، چندین روز کاری زمان نیاز است تا خلافی در سیستم ثبت و تسویه آن انجام شود. اما با استفاده از اپلیکیشن آپ کاربران به‌صورت تجمیعی و تک قبض‌ می‌توانند پرداختی داشته باشند. سپس تسویه آن در لحظه با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود و خلافی صفر خواهد شد. این مسئله در زمانی‌که خودرویی توقیف ‌شده و آزادسازی آن منوط به صفر کردن جرائم و خلافی است می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

درحال‌حاضر در اپلیکیشن آپ این امکان فراهم‌ شده است که افراد بتوانند خلافی  پلاک خود را به‌صورت تجمیعی یا ریز خلافی دریافت کنند. زمانی‌که ریز خلافی را دریافت می‌کنید می‌توانید محل، ساعت و دلیل آن را نیز مشاهده کنید.

در تخلف‌هایی که توسط دوربین راهنمایی رانندگی به ثبت رسیده ‌است، این امکان وجود دارد که شما بتوانید عکس خلافی خود را مشاهده کنید. همچنین برای استعلام گیری خودروهایی که مالک آن شخص دیگری است اما به گوشی هوشمند دسترسی ندارد، می‌توانید استعلام خلافی آن‌ها را نیز دریافت کرده و امکان پرداخت برای آن‌ها نیز وجود دارد.

زمانی‌که شما از گوشی خود برای فرد دیگری استعلام دریافت می‌کنید باید احراز هویت انجام دهید که با واردکردن شماره پلاک، کد ملی و شماره موبایلی که متعلق به آن شخص است، این کار انجام می‌شود و کدی چند رقمی به‌منظور احراز هویت به شماره ارسال خواهد شد و با وارد کردن آن کد، اعتبار سنجی انجام می‌شود و امکان استعلام گیری فراهم می‌شود.

پرداخت عوارض اتوبان با آپ؛ به صورت آنلاین

از جمله سرویس‌هایی که در اپلیکیشن آپ و زیرمجموعه سرویس‌های خودرویی قرار گرفته‌ است می‌توان به سرویس عوارض آزادراهی اشاره کرد. یکی از اهداف اصلی سرویس خودرویی آپ، تسهیل پرداخت عوارض آزادراه‌های مجهز به زیرساخت اخذ عوارض الکترونیکی برای کلیه شهروندان است. لذا در راستای تحقق بخشیدن به این هدف در حال حاضر اپلیکیشن آپ به عنوان یکی از بزرگترین تجمیع کنندگانی محسوب می‌شود که کامل‌ترین لیست آزادراه های الکترونیکی دولتی سطح کشور را دارا می باشد و امکان پرداخت آنلاین عوارض را برای کاربران فراهم کرده است.

پرداخت عوارض آزادراه‌ها به صورت الکترونیک مزایای زیادی دارد. نخستین و مهم‌ترین مزیت آن، کم شدن بار ترافیک ورودی آزادراه‌ها است. با پرداخت عوارض به صورت الکترونیک دیگر نیازی نیست که پشت صف‌های طولانی پرداخت عوارض معطل بمانید و وقت‌تان تلف شود.

اپلیکیشن آپ، امکان استعلام و پرداخت بدون توقف عوارض اتوبان را فراهم ساخته است و می‌توانید تمام هزینه‌های مربوط به بزرگراه‌ها و آزادراه‌های تحت پوشش را به صورت الکترونیکی و بدون توقف پرداخت کنید. تنها کافی است یکبار شماره پلاک و مشخصات خودروی خود را ثبت کنید و از مزایای پرداخت آنلاین عوارض بزرگراه‌ها بهره‌مند شوید.

 همچنین با فعال نگه داشتن گزینه پرداخت خودکار و شارژ کیف پول آپ، به محض اینکه مبلغ عوارضی استعلام و مشخص شود، آن مبلغ به صورت خودکار از کیف پول شما  کسر و جزییات مربوطه به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. پرداخت امن و مطمئن و ذخیره سوابق پرداختی از دیگر مزیت‌های اپلیکیشن آپ در ارائه خدمات پرداخت عوارض اتوبان است.

سرویس پرکاربرد دیگر سرویس طرح ترافیک است. همانطور که می‌دانیم یکی از روش‌های رایج برای کنترل و مدیریت ترافیک شهری اعمال طرح ترافیک در مناطق مختلف شهری است. با امکان تعبیه شده در اپلیکیشن آپ این فرصت را برای کاربران تهرانی فراهم شده است که به راحتی هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک خود را پرداخت کنند. در تلاش هستیم که این سرویس به زودی برای سایر کلان شهرها مثل تبریز، اصفهان و شیراز نیز فعال شود.

یکی از خدمات دیگری که در اختیار کاربران قرار گرفته، سرویس عوارض سالیانه خودرو هست که کاربران مالک خودوری پلاک تهران می‌توانند عوارض سالیانه خودروی خود را از طریق این سرویس بدون نیاز به حضور به مراکز خدمات شهرداری در زمان مقرر قبل از اینکه جریمه شوند، پرداخت کنند.

 همچنین مالکان خودروی پلاک سایر شهرها می‌توانند با در دست داشتن شناسه قبض، پرداخت عوارض سالیانه خودروی خود را تسویه نمایند. به منظور تکمیل خدمات پرداخت خودرویی و ارائه لیستی جامع از سرویس‌ها این امکان در اپلیکیشن آپ تعبیه شده است که شهروندان شهرهای مشهد، اصفهان، کاشان، شیراز و نوشهر بتوانند هزینه‌های پارک حاشیه ای خود را تسویه کنند.

اپلیکیشن آپ

کاربرانی که از اپلیکیشن آپ به‌عنوان اپلیکیشن پایه و کاربردی استفاده می‌کنند می‌توانند اکثر پرداخت‌های خرد در حوزه خودرو را با استفاده از اپلیکیشن آپ و کیف پول خود انجام دهند. پرداخت از طریق کیف پول به ساده‌تر شدن و صرفه‌جویی در زمان کاربران کمک‌ می‌کند. کافی است اپلیکیشن آپ را از سایت آسان پرداخت دانلود کنید و با ثبت نام در آن، از خدمات متفاوت و متنوع پرداخت الکترونیک بهره‌مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.