بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث مهر و آبان 1400

 به قدری که برخی افراد ترجیح می‌دهند ریسک مالی حادثه را بپذیرند و ماشین خود را بیمه نکنند. تصمیمی که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای راننده داشته باشد. پرداخت مبالغ سنگین خسارت‌های مالی و دیه، ممکن است زندگی فرد را تا آخر عمر تحت شعاع قرار دهد.

از طرفی خرید بیمه شخص ثالث اجباری است و رانندگان فاقد بیمه جریمه می‌شوند. همچنین شرکت‌های بیمه به ازای  هر روزی که ماشین بیمه نداشته است، حدود ۶ هزار تومن صاحب بیمه را جریمه می‌کنند.

جریمه‌ای که انگیزه خرید بیمه را در این افراد کم‌رنگ‌تر می‌کند. خوشبختانه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث از ۱۷ مهر تا ۶ آبان بخشیده شده است و همه رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

طبق قانون کشور ما همه خودروها باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. برای ضمانت اجرایی شدن این قانون جریمه دیرکرد در نظر گرفته شده است. از این رو به ازای هر روزی که خودروی شما بیمه نداشته باشد جریمه می‌شوید. در هنگام خرید بیمه نامه ناچار به پرداخت جریمه‌ها هستید.

توجه داشته باشید که هرچند جریمه دیرکرد به صورت روزانه محسابه می‌شود اما قانون برای این جریمه سقف یک سال یا ۳۶۵ روز را تعریف کرده است. بنابر این اگر شخصی چند سال ماشین خود را بیمه نکند، فقط به ازای یک سال جریمه می‌شود.

طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث در پاییز ۱۴۰۰ 

در طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث ، به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی: «جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ناشی از تحریم‌های ظالمانه و پاندمی ویروس کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای همچنین به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و هفته وحدت از تاریخ ۱۷ مهرماه تا ۶ آبان ماه سال جاری بمدت ۲۰ روز بخشوده می‌شود.» 

لازم به ذکر است این بخشودگی شامل افرادی می‌شود که بیمه نامه یک ساله خریداری کنند.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو 

بخشودگی شامل تمام خودروها مانند انواع سواری، تاکسی، موتورسیکلت، کامیون و اتوبوس می‌شود. اگر افراد در بازه زمانی مشخص شده بیمه خود را تمدید کنند، هیچ جریمه‌ای نمی‌پردازند. بعد از تاریخ ۶ آبان طرح بخشودگی به اتمام می‌رسد و مجدداً تمامی افراد ملزم به پرداخت جریمه‌های دیرکرد بیمه شخص ثالث خودروی خود می‌شوند.

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث موتور سیکلت 

با توجه به نرخ پایین خرید بیمه شخص ثالث موتور در کشور، طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث موتور سیکلت از شهریور ماه آغاز شد و همچنان تا ۶ آبان ماه ادامه دارد. این طرح فرصت مناسبی را برای موتورسواران ایجاد کرده است تا این افراد بتوانند با پرداخت حق بیمه مناسب و بدون احتساب جریمه دیرکرد، از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.

مهلت پرداخت جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

همان طور که تا این‌جا اشاره کردیم، اگر افراد در بازه زمانی گفته شده خودروی خود را بیمه کنند، نیازی به پرداخت جریمه دیرکرد نخواهند داشت. در غیر این صورت به ازای هر روزی که بیمه نداشته باشند، جریمه خواهند شد و در هنگام خرید بیمه شخص ثالث، باید این جریمه را بپردازند.

نحوه محاسبه جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه است؟

نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه پلیس راهنمایی و رانندگی، انتقال خودرو به پارکینگ، پرداخت خسارت مالی و جانی توسط راننده مقصر و پرداخت جریمه دیرکرد را به همراه دارد اما مبلغ جریمه دیرکرد چقدر است؟

این جریمه روزانه محسابه می‌شود و مبلغ آن بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. در جدول زیر نرخ جریمه برای انواع وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

Capture

تاثیر جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث بر تخفیف بیمه 

تخفیف‌های عدم خسارت بیمه شخص ثالث می‌توانند به ۷۰٪ برسند و مبلغ قابل توجهی هستند. خوشبختانه دیرکرد خرید بیمه شخص ثالث و جریمه ناشی آن تاثیری بر روی این تخفیف‌ها ندارد. یعنی اگر فردی ۴ سال تخفیف عدم خسارت داشته باشد و یک سال ماشین خود را بیمه نکند، در سال بعدی می‌تواند از آن ۴ سال تخفیف عدم خسارت استفاده کند اما باید جریمه دیرکرد خرید بیمه شخص ثالث را پرداخت کند.

بیمه شخص ثالث

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

یکی از آسان‌تری شیوه‌ها برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث، خرید آنلاین است. با خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از سایت‌هایی مانند ازکی فرآیند خرید بسیار ساده و سریع انجام می‌شود. با ازکی می‌توانید تنها با چند کلیک استعلام بیمه شخص ثالث خود را انجام دهید.، پوشش‌های دلخواه را انتخاب کنید و از هر شرکت بیمه‌ای که می‌خواهید بیمه خود را خریداری کنید.

در خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ازکی امکان پرداخت قسطی هم فرآهم شده است. همچنین در زمان تمدید به شما یادآوری می‌کنند که بیمه شخص ثالث‌تان به زودی تمام می‌شود و این‌گونه احتمال فراموش کردن تمدید و جریمه شدن برای دیرکرد خرید بیمه شخص ثالث وجود ندارد. لازم به ذکر است که برای خرید بیمه بدنه ماشین و سایر بیمه ها نیز می توانید تنها با چند کلیک، به صورت آنلاین بیمه موردنظر خود را از ازکی خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.