برای تسهیل در تردد، ساکنان محدوده‌های طرح ترافیک یا طرح کنترل آلودگی هوا در صورت احراز هویت در دفاتر خدمات الکترونیک شهر می‌توانند قبل از ۹ صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۴:۳۰ یک ورود رایگان به محدوده‌های مربوطه داشته باشند.  شهروندان تهرانی برای ورود به محدوده طرح ترافیک، باید در سامانه «تهران من» روز ورود خود به طرح ترافیک را رزرو کنند؛ در غیر این صورت محاسبه عوارض تردد خودرو با بیشینه ضرایب و به‌ازای هر روز تردد با نرخ ۷۸ هزار و ۷۵۰ تومان مستقل از زمان تردد و نوع معاینه فنی خودرو اعمال خواهد شد.  بر اساس اعلام شهرداری تهران، برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) نیازی به رزرو نیست.

   پیگیری شهرداری برای لغو منع تردد شبانه

گروهی از کارشناسان ترافیکی معتقدند تغییر در زمان اجرای طرح ترافیک بدون لغو منع تردد شبانه در پایتخت که در فاصله ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود، می‌تواند موجب تشدید ترافیک در بازه زمانی اتمام طرح (ساعت ۱۷) تا زمان شروع منع تردد شود و در نتیجه بار ترافیک نه تنها به شکل بهتری توزیع نمی‌شود، بلکه بازه پیک به ساعات شب کشیده می‌شود. از این رو شهرداری تهران نیز پیگیر لغو منع تردد شبانه دست‌کم در تهران است؛ هرچند به نظر می‌رسد اجرای طرح ترافیک در بازه زمانی جدید باید همزمان با لغو این ممنوعیت صورت می‌گرفت تا از شکل‌گیری مشکل ترافیکی با صورت جدید پیشگیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار تهران روز گذشته اعلام کرد: شورای عالی ترافیک پیشنهاد لغو منع تردد شبانه را به ستاد ملی کرونا ارائه داده و شهرداری پیگیر لغو این منع تردد است.

علیرضا زاکانی با اعلام این خبر افزود: با جلسه‌ای که در شورای عالی ترافیک داشتیم، به اتفاق قائل به این بودیم که لغو منع تردد شبانه برای ما یک امکان را فراهم می‌کند و همه قائل به لغو این منع تردد با توجه به شرایط فعلی شهر تهران در حوزه کرونا هستند.

وی افزود: شورای عالی ترافیک پیشنهاد لغو منع تردد شبانه را به ستاد ملی کرونا ارائه داده و پیگیر لغو این منع تردد است.