اندکی پای تماشای زیبایی‌ها و امکانات تورنتو بنشینید

 شهر زیبای تورنتو که در مرکز این کشور قرار دارد، یکی از پرجمعیت‎ترین شهرهای این کشور است. این شهر زیبایی‌های فراوان و امکانات زیادی نیز دارد؛ اما آیا شما با امکانات خاص و زیبایی‌های تورنتو آشنا هستید؟ 

در ادامه مطلب، ما یک تعداد اندکی از زیبایی‌ها و امکانات تورنتو را برای شما معرفی کرده‌ایم. با ما همراه شوید.

تورنتو زیباترین شهر کانادا

تورنتو واقع در مرکز استان انتاریو یکی از پر پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا است. این شهر بیش از دو میلیون نفر را در خود جای داده که به لطف همین جمعیت زیاد، تبدیل به چهارمین شهر پر جمعیت آمریکای شمالی شده است. ساختمان‌هایی به سبک معماری ویکتوریا و موزه‌ها و پارک‌های زیبا، این شهر را به یکی از مقاصد اصلی مهاجران تبدیل کرده‌اند.

هر کسی در دنیا که قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را داشته باشد، حتما باید در بین اولویت‌های انتخابی خود برای زندگی، تورنتو را نیز قرار دهد. چرا که تورنتو به لطف زیبایی‌ها و امکانات خاصی که دارد، مکان ایده‌آلی برای زندگی محسوب می‌شود.

تورنتو به شهر زیبایی‌ها معروف است. در ادامه مطلب برخی از زیبایی‌های این شهر را برای شما بیان خواهیم کرد.

برج سی ان تورنتو

۱- برج سی‌ان (CN TOWER)

برج سی‌ان که ارتفاعی نزدیک به ۵۵۳ متر دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. تا قبل از ساخت برج خلیفه در دبی، برج سی‌ان بزرگ‌ترین سازه در کل جهان بود. این منطقه اغلب محل برگزاری رویدادهای مختلفی است.

از آن جایی که ارتفاع زیادی دارد، یکی از بهترین مناطق برای تماشای شهر محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این برج یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن است که سالانه بیش از ۲ میلیون نفر جهت بازدید از این برج به کانادا سفر می‌کنند.

۲- دریاچه‌ی انتاریو

دریاچه انتاریو یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو و یکی از پنج دریاچه بزرگ واقع در کانادا است. تعداد زیادی از گونه‌های مختلف ماهی و موجودات دریایی مانند مارهای آمریکایی و همچنین صخره‌های مرجانی این دریاچه را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده‌اند.

دریاچه انتاریو این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا به دور از هیاهوی زندگی شهری کمی آرامش داشته باشد. جالب است بدانید که علاوه بر موجودات دریایی گوناگون، این منطقه میزبان پرنده‌های مهاجری مانند غاز، اردک، پلیکان و سایر پردگان آبی است.

۳- باغ وحش معروف تورنتو

بزرگترین باغ وحش کانادا باغ وحش موجود در تورنتو است که مساحتی بالغ بر ۲۸۷ هکتار دارد و بیش از ۵۰۰۰ نوع گونه جانوری را در خود جای داده است. اگر شما نیز از دسته افراد عاشق طبیعت گردی و حیوانات هستید، حتما بازدید از باغ وحش تورنتو را در برنامه خود قرار دهید.

۴- آکواریوم ریپلی

آکواریوم ریپلی کانادا با مساحتی بالغ بر ۱۲۵۰۰۰ متر مربع و ۱۳۵۰۰۰ گونه‌ی خاص از حیوانات آبزی، تبدیل به یکی ار جاهای دیدنی تورنتو شده است. درهای این آکواریوم در سال ۲۰۱۳ به روی مردم گشوده شد و از مهم‌ترین دیدنی‌های کانادا به شمار می‌آید و ده بخش مختلف دارد که در آن‌ها گونه‌های خاص جانوری بسیاری زیادی مثل گونه‌های کمیاب خرچنگ، مارماهی گرگی و دیگر نمونه‌های عجیب و غریب به نمایش گذاشته شده‌اند.

مطلب پیشنهادی: رامبد جوان در برنامه فرمول یک گفت اگر به عقب برگردم باز هم به کانادا می‌روم!

۵- قصر کازالوما

کازالوما یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تورنتو است که مهاجران در حین سفر به کانادا باید حتما از این قصر بازدید کنند. این قلعه از زمان ساخت خود تاکنون توانسته توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کند.

کازالوما در بالای تپه‌ای در مرکز شهر واقع شده که سالانه میزبان مهاجران زیادی بوده است. برای ساخت این سازه ۹۸ اتاقی که کازالوما نام گرفته، ۲ میلیون ساعت کار و بیش از ۳/۵ میلیون دلار هزینه صرف شد.

این قصر دارای گذرگاه‌های مخفی، آسانسورها، کتابخانه‌ها، باغ‌های زیبا و سالن‌های بولینگ است و در حال حاضر نیز تنها قلع موجود در آمریکای شمالی است.

موزه سلطنتی انتاریو

۶- موزه سلطنتی انتاریو

موزه سلطنتی انتاریو در تقاطع اصلی شهر تورنتو قرار دارد. این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های آمریکای شمالی بوده و یکی از پر بازدیدترین نقاط تورنتو است. موزه سلطنتی انتاریو که در سال ۱۹۱۴ ساخته شده، موزه‌ای متشکل از هنر، فرهنگ و تاریخ طبیعی است.

شما در این موزه می‌توانید بیش از شش میلیون آیتم مختلف هنری، فرهنگی و نمونه‌های تاریخ طبیعی را بیابید. گفتنی است که این موزه بیش از ۴۰ گالری دارد.

علاوه بر این مناطق ذکر شده شما در تورنتو می‌توانید از این مناطق گردشگری نیز بازدید کنید:

  • اینتون سنتر تورنتو (مرکز خرید)

  • های پارک انتاریو

  • آبشار نیاگارا

  • اسکاربروبلوف

  • مرکز راجرز تورنتو

  • میدان دانداس تورننتو

  • فورت یورک

  • ساحل وودبین

شهر تورنتو یکی از مناطق گردشگری دنیا با امکانات و زیبایی‌های فراوان است که حتما باید در حین سفر به کانادا از این شهر بازدید کنید. به لطف رشد تورنتو در عرصه علم و آکادمیک این شهر به یکی از مقاصد اصلی برای تحصیل در کانادا تبدیل شده است. به طوری که سالانه دانشجویان زیادی از ایران یا سایر کشورها برای تحصیل به این شهر مهاجرت می‌کنند.

اگر از دانشگاه‌های شهر تورنتو پذیرش گرفتید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر نیز بازدید کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.