کدام درگاه‌ پرداخت تسویه‌حساب کم‌تر از یک ساعت دارد؟

بدون شک همه‌ی افراد تمایل دارند تسویه حساب آنی داشته باشند و برای دریافت مبلغی که مشتری با درگاه پرداخت و برای خرید محصول او پرداخت کرده است منتظر واریز در روزهای دیگر نباشند.

اما این مساله عملا ناممکن است، به این دلیل که حتی اگر کسب و کارها از درگاه پرداخت مستقیم هم استفاده کنند ممکن است با تاخیر زیاد در واریز مبلغ فروش خود مواجه باشند.

دلیل این مساله یکپارچگی تسویه حساب‌ با پذیرندگان درگاه اینترنتی است که تماما از سمت سامانه‌ی شاپرک و تحت نظارت مستقیم بانک مرکزی انجام می‌شود.

و اما راه‌حل چیست…..

برای عبور از این چالش تنها راه انتخاب درگاهی است که سریع‌ترین مراحل درخواست تسویه حساب را در مقایسه با سایر شرکت های پرداخت یار داشته باشد. قبل از این که به معرفی درگاه پرداختی با سریع ترین زمان تسویه بپردازیم، بهتر است با مدل مرسوم تسویه حساب در شرکت های پرداخت یار آشنا شویم و از اساس کار آن ها در این مورد خاص بیش‌تر بدانیم.

در سیستم پایای الکترونیکی، اغلب دلایل مختلفی مانند مشکلات سخت‌افزاری، انبوه بار مالی، یا اختلال در زیرساخت‌های فنی بانک مرکزی، منجر به تاخیر در اجرای چرخه‌ی پایا توسط شاپرک خواهد شد. این مشکلات باعث می‌شود هنگام برخی عملیات مالی مانند مغایرت‌گیری‌ و صحت‌سنجی تسویه‌ها با مشکل مواجه شویم و تا زمان رفع اختلال پیش آمده توسط بانک مرکزی، منتظر بمانیم.

سیستم پایای الکترونیکی

سیستم پایا با هدف تسهیل مبادلات بانکی در چارچوب قوانین بانکی کشور، انبوهی از تراکنش‌های خرد و کلان بین بانکی را پردازش می‌کند. تمامی انتقالات سامانه «پایا» برای دستور پرداخت‌ مشتریان در روزهای غیرتعطیل، دو بار در روز پردازش شده و برای اعمال نتیجه به بانک‌ مقصد ارسال می‌شود. به صورت کلی فرآیند واریز وجه در  سیستم پایای الکترونیکی (سیکل پایا) در سه بازه‌ی زمانی یا سیکل پایا انجام می‌شود:

تسویه حساب در سیکل اول پایا: تراکنشی صورت می‌گیرد که بلافاصله پس از پرداخت موفق، کارمزد آن کسر شده و مبلغ نهایی به حساب بانکی پرداخت‌یار واریز می‌شود.

تسویه حساب در سیکل دوم پایا: شاپرک مبلغ واریز شده را از حساب پرداخت‌یار برداشت کرده و به بانک مرکزی منتقل می‌کند.

تسویه حساب در سیکل سوم پایا: بانک مرکزی موجودی قابل تسویه را به حساب پذیرنده واریز می‌کند.

زمان تایید اطلاعات و دریافت درگاه پرداخت 

البته ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود و اغلب کسب و کارهایی که در شرف دریافت درگاه پرداخت اینترنتی هستند یک دغدغه‌ی چالش برانگیز دیگر نیز دارند که آن مدت زمانی است که نیاز است برای ثبت نام و تایید مدارک هویتی در شرکت هایی پرداخت یار منتظر بمانند. یکی از شرکت‌هایی که سریع‌ترین مراحل ارائه‌ی درگاه پرداخت به متقاضیان را دارد شرکت زرین پال است که با در دست داشتن مدارک موردنیاز درگاه، طی ۲۴ ساعت درگاه پرداخت را در اختیار پذیرندگان قرار می دهد.

برای ساختن حساب کاربری زرین پال به صفحه‌ی ثبت‌نام، نام، نام خانوادگی، و شماره‌ی همراه خود را در کادر خالی وارد نمایید. سپس کد ارسال شده در پیامک را بخش مربوطه بنویسید. هنگام تکمیل مشخصات کاربری نیاز است تا تصویر کارت ملی به علاوه‌ی فرم تکمیل شده‌ی احراز هویت را بارگذاری کنید، سپس نسبت به تکمیل سایر اطلاعات مانند آدرس محل سکونت و شماره حساب بانکی اقدام نمایید.

پس از بررسی و در صورت تایید مشخصات هویتی توسط کارشناس زرین پال، تایید ثبت‌نام یا نقص مدارک از طریق پیامک یا ایمیل به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. به طور معمول کلیه‌ی مراحل فوق از قدم اول که تهیه و تکمیل فرم احراز هویت است تا بررسی مدارک هویتی و تایید اطلاعات یا اعلام نواقص، نهایتا طی شش تا هشت ساعت کاری انجام خواهد شد و در صورتی که به تمام موارد خواسته شده توسط پرداخت یار زرین پال دسترسی داشته باشید و از قبل آماده‌سازی مدارک خود را تکمیل کرده باشید، به راحتی می‌توانید در کم‌تر از یک روز ساعت کاری درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال خود را دریافت کنید.

زمان تسویه حساب زرین پال با پذیرندگان

اگر هنگام ثبت نام در زرین پال شماره شبای بانک آینده،بانک پاسارگاد، یا شماره شبای متعلق به به پرداخت ملت را برای تسویه حساب خود وارد کرده باشید می توانید از مزایای اختصاصی دارندگان حساب ها برای تسویه حساب از طریق حساب زرین پال خود استفاده کنید.

به عنوان مثال در زمان تسویه‌حساب به مقصد بانک پاسارگاد، طبق سیکل پایای بانکی، ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست تسویه، تمامی مبالغ به صورت کاملا خودکار، هر روز ساعت ۱۴ بعدازظهر واریز خواهند شد و نیازی به ثبت درخواست تسویه ندارید.

زمان تسویه‌حساب به مقصد به‌پرداخت ملت نیز به این صورت خواهد بود که  طبق سیکل پایای بانکی، ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست تسویه، تمامی مبالغ به صورت خودکار، هر روز ساعت ۱۱:۳۰ پیش از ظهر واریز خواهند شد.

جالب است بدانید با درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال امکان دریافت مبالغ قابل تسویه در فاصله‌ی زمانی یک ساعته پس از ثبت درخواست تسویه نیز وجود دارد، البته دسترسی به ویژگی نیازمند ثبت درخواست قبلی است که تنها یک مرتبه نیاز است توسط شخص شما انجام شود که پس از ارسال درخواست، اطلاعات پذیرندگی کسب و کار شما بررسی شده و نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود، به خاطر داشته باشید شرط دوم استفاده از این ویژگی، وارد کردن شماره شبای متعلق به حساب بانک آینده است.

بنابراین چنانچه از پذیرندگان زرین پال هستید و قصد دارید شماره شبای بانک مقصد خود را برای واریز موجودی قابل تسویه تغییر دهید می‌توانید از طریق صفحه دریافت شماره شبا، شناسه شبای مرتبط با بانک موردنظر خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید و پس از ورود به پنل کاربری زرین پال خود، از قسمت تنظیمات مرتبط با درگاه پرداخت، نسبت به ویرایش شماره شبا اقدام کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی

امکان تسویه در روزهای غیر اداری بانک 

پذیرندگان زرین پال می توانند در پنل کاربری خود، دوره ‌ی زمانی دلخواه خود را برای تسویه حساب انتخاب کنند که شامل دوره‌های خاموش، روزانه، هفتگی، و دوره‌ی ماهانه است. البته لازم به توضیح است که طبق قوانین شاپرک برای پرداخت‌یاران رسمی بانک مرکزی، تسویه‌ در روزهای تعطیل رسمی یا اداری به هیچ عنوان میسر نیست و مبالغ قابل درخواست برای تسویه حساب درست مطابق با روال پرداخت یاری انجام خواهد شد.

به طور مثال اگر در پنل کاربری زرین پال خود، روز یا تاریخی که در دوره‌های هفتگی و ماهانه‌ی تسویه حساب انتخاب کرده‌اید، در یکی از ایام تعطیل یا غیر رسمی باشد، تسویه‌ی شما به هفته‌‌ی بعد، همان روز، یا ماه بعد، همان تاریخ موکول خواهد شد.

در سایر دوره‌های زمانی تسویه مانند دوره‌ی خاموش روال پرداخت و واریز متوقف می شود و در این دوره، تسویه‌حساب پذیرنده انجام نمی‌شود تا زمانی که او دوره‌ی تسویه‌حساب خود را به یکی از حالت‌های فعال در پنل زرین پال تغییر دهد. در دوره روزانه، پس از هر تراکنش موفق، بلافاصله کارمزد آن محاسبه و کسر شده و موجودی قابل تسویه‌ی هر روز تجمیع شده و در روز بعد طبق ساعت های پایا که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کرده ایم واریز می‌شود.

در دوره های هفتگی و ماهانه هم شرایط یکسان است؛ بلافاصله پس از هر تراکنش موفق، کارمزد آن کسر شده و مبلغ موجودی تسویه، در یکی از روزهای هفته (از شنبه تا چهارشنبه) یا در تاریخ انتخاب شده توسط پذیرنده انجام می‌شود.

علاوه بر تسویه حساب فوری، سرعت راه‌اندازی درگاه پرداخت، دریافت کم‌ترین تعرفه‌ی کارمزد با نرخ یک درصدی برای هر تراکنش، و در کنار همه‌ی این ویژگی‌ها، اتصال راحت درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال به وب‌سایت فروشگاهی با استفاده از افزونه‌های آماده، همگی از جمله مواردی هستند که به خوبی خدمات منحصر به فرد زرین پال و وجه‌تمایز آن با سایر درگاه های پرداخت را به عرصه‌ی نمایش می‌گذارند.

چنانچه متقاضی دریافت درگاه پرداخت هستید یا قصد دارید متناسب با نیاز کسب و کارتان، از سرویس‌های و امکانات زرین پال بهره‌مند شوید،می‌توانید به شبکه های اجتماعی زرین پال به آدرس www.instagram/zarinpal.com و یا وب سایت زرین پال( zarinpal ) مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.