کدام شهر مقصد بعدی سفر شماست؟ استانبول یا آنتالیا

اگر خوش شانس هستید که در شهر زیبای عجیب و غریب استانبول استراحت کنید، پس از انتخاب تور استانبول در مدت زمان استراحت خود، می توانید چند ساعت کوتاه برای گشت و گذار در شهر برنامه ریزی کنید!

هر دو فرودگاه استانبول جدید و فرودگاه سابیها گوکچن در سمت آسیایی شما را به دو بخش مختلف از مرکز شهر می‌برند- بی‌اغلو و شهر قدیمی یا فاتح که به ترتیب توسط شاخ طلایی از هم جدا شده‌اند و به ‌ترتیب به قسمت آسیایی که کادیکوی در آن قرار دارد متصل می شوند.

مهمتر از آن، توقف های کمتر از ۵ ساعت ارزش ترافیک را ندارند، زیرا در مجموع حداقل ۳ ساعت برای رسیدن به شهر و بازگشت نیاز دارید. علاوه بر این،احتمالاً فقط می توانید خود را به تقسیم یا فقط کادیکوی برسانید و تقریباً بلافاصله باید برگردید!

یعنی اگر می‌خواهید مسجد آبی یا ایاصوفیه را ببینید یا به یکی از فضاهای سبز کنار دریا یا تفرجگاه‌ها بروید یا با پل‌های معروف شهر یک سلفی شگفت‌انگیز بگیرید، برای رسیدن به شهر قدیمی به زمان بیشتری نیاز دارید .

توصیه می‌کنیم مسیر آسان را انتخاب کنید: از امکانات فرودگاه، رستوران‌ها، کافه‌های معاف از مالیات لذت ببرید. از ۱۰۰ رستوران و کافه موجود در فرودگاه جدید، یک وعده غذایی بخورید و با غذاهای ترکی آشنا شوید.

آنتالیا یا استانبول کدام مقصد شما در سال ۲۰۲۲ است؟

  • رسیدن به استانبول از فرودگاه

برای رفتن به شهر و بازگشت از آن به دو ساعت یا بیشتر زمان نیاز دارید و بهتر است برای کمی بیشتر برنامه ریزی کنید. بقیه زمان را می توان برای کشف این شهر شگفت انگیز استفاده کرد. ایستگاه‌های مترو علامت‌گذاری شده‌اند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد، یا می‌توانید از یک محلی بپرسید که آیا می‌دانید کجا می‌روید یا نام مکان را می‌دانید و مطمئناً به شما کمک می‌کنند!

برای دسترسی به مراکز شهر، چند گزینه برای حمل و نقل، خصوصی و عمومی وجود دارد. اول اینکه اتوبوس های خصوصی به نام HAVAIST از فرودگاه استانبول وجود دارند که مسیر مستقیمی را به نقاط مختلف شهر می رسانند. بلیط 25 لیر است و شما در اتوبوس با پول نقد یا کارت اعتباری پرداخت می کنید. دوم اینکه اتوبوس هایی به نقاط مختلف شهر می روند. در سمت آسیایی، شاتل HAVABUS وجود دارد و هزینه بلیط آن به کادیکوی 14 لیر است.

  • قسمت اروپایی شهر

رفت و آمد به فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر فقط با تاکسی، اتوبوس های اجاره ای خصوصی و اتوبوس های عمومی امکان پذیر است. از طرف دیگر، اگر ساعات کافی دارید، می‌توانید یک ماشین کرایه کنید و در اوقات فراغت خود به گشت و گذار در استانبول بپردازید. این سفر بسته به ترافیک تقریباً 1.5 ساعت طول می کشد.

از آنجایی که فرودگاه جدید است، هنوز به بهبودهایی نیاز است،با اتوبوس HAVAIST به تکسیم بروید، زیرا در بشیکتاش، یکی دیگر از قطب های شهر، توقف می کند. از سوی دیگر، اتوبوس های عمومی شما را به مراکز حمل و نقل اصلی مانند مدیکوی-شیشلی می برند. راهنمای نحوه استفاده از مترو در استانبول را بررسی کنید.

  • قسمت آسیا شهر

از فرودگاه سابیها گوکچن، دوباره اتوبوس های خصوصی و عمومی وجود دارد. بسته به ترافیک، سفر تقریباً یک ساعت طول می کشد.با شاتل HAVABUS به مرکز شهر بروید، اما در بین راه در ینی صحرا نیز توقف می کند. با این حال، بهترین اتوبوس عمومی اتوبوس E11 است. مسیر در بسیاری از نقاط بدون توقف مستقیم است که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. آخرین ایستگاه اتوبوس، اسکله کادیکوی است.

بخش مرکزی شهر کادیکوی بسیار قابل پیاده‌روی است و اگر نقشه داشته باشید، می‌توانید به راحتی مسیر را طی کرده و تا محله عجیب و غریب Moda پیاده روی کنید. از مرکز کادیکوی، بلیت تراموای نوستالژیکی را بخرید که تمام مسیر را تا مودا را برمی‌گرداند. از اینجا می توانید 15 دقیقه پیاده روی تا میدان سلطان احمد بروید و منطقه را کشف کنید. ایاصوفیه، مسجد آبی و مکان های دیگری مانند هیپودروم، ابلیسک تئودوسیوس و آب انبار باسیلیکا را ببینید.

با صرف زمان بیشتر، بازدید از کاخ توپکاپی برای دیدن شکوه و جلال سلاطین عثمانی ضروری است.سایت های موزه و مکانهای توریستی ترکیه اکثرا دارای وب سایت های بهینه شده با سئو هستند که کلی محتوای بصری عالی دارد و انتخاب اینترنتی بلیط توسط شما در گوگل و اپلیکشن موبایل آنها را ساده تر می کند.

کدام شهر مقصد بعدی سفر شماست؟ استانبول یا آنتالیا

بعداً می‌توانید از موزه‌های باستان‌شناسی، موزه فرش دیدن کنید و در پارک گلهانه در کنار کاخ استراحت کنید. سپس در باغ چای در انتهای پارک استراحت کنید. در اینجا، از منظره ای بی نظیر از تنگه بسفر و برج دختر در دوردست لذت ببرید. به جز ایام نماز می توانید از مساجد دیدن کنید. برای سایت‌های دیگر مانند موزه‌ها، بسته به میزان محبوبیت آنها، ممکن است مجبور باشید مدتی در صف بمانید.

بی اوغلو

اگر می خواهید فقط بخش اروپایی استانبول را کاوش کنید، می توانید در تکسیم یا شیشانه پیاده شوید. آنها هر دو در دو طرف خیابان استقلال هستند و می توانید پیاده شدن در تقسیم را انتخاب کنید. در خیابان قدم بزنید و از بوتیک‌های محلی دیدن کنید، آب میوه بنوشید یا از یک وعده غذایی لذت ببرید.

علاوه بر این، می‌توانید به خیابان‌های کوچک‌تر بروید تا مکان‌های تاریخی مانند گالری‌ها را در سراسر این خیابان ببینید. یکی معروف به نام چیچک پاساژی بازار گل سابق بود. درست در کنار این پاساژ، می‌توانید برای دریافت سوغاتی‌های محلی به بازار ماهی بی‌اغلو بروید. مقداری ماهی تازه صید شده و پخته شده، عسل محلی یا شیرینی بخورید.

نه چندان دور، خیابان محلی به نام Nevizade را خواهید دید که در آن قهوه ​​محلی سرو می شود و اگر خوش شانس باشید که عصرها به آنجا برسید، از محیطی که مردم در حال پیچیدن هستند، لذت بردن از فهوه و اوقات فراغت با دوستان لذت خواهید برد.

گالاتا

چند دقیقه از شیشانه به سمت پایین سرازیری، در نزدیکی برج گالاتا خواهید بود. اگر زودتر به آنجا می‌روید، صف‌ها کوتاه‌تر هستند، اما اگر زمان کم است، می‌توانید در اطراف آن قدم بزنید. در یک پیاده روی کوتاه، یکی از بهترین گالری های هنری استانبول، SALT Galata را خواهید دید . کمی پاهای خود را بالا بیاورید و موزه بانک عثمانی را در اینجا کشف کنید. این بنای تاریخی در ابتدا محل استقرار بانک عثمانی بوده است. این مکان همچنین به عنوان یک کتابخانه مجهز و چند زبانه عمل می کند و یک کافه نیز دارد.

کادیکوی

بخش آسیایی استانبول را می توان به چهار منطقه تقسیم کرد - مرکز  کادیکوی، سمت دیگر که اکنون بسیار محبوب است، Yeldeğirmeni، Moda و خیابان Bagdat. اگر زمان کافی دارید، می توانید حداقل دو، حداکثر سه محله را کاوش کنید.

قسمت آسیایی شهر استانبول

از کنار دریا، می‌توانید خیابان‌های کوچک‌تر را کاوش کنید یا به مجسمه معروف گاو نر بروید. از اسکله، می‌توانید در تفرجگاه ساحلی قدم بزنید که حتی می‌تواند شما را تا مودا برساند - منظره شهر قدیمی و بخش اروپایی اینجا شگفت‌انگیز است!

به همین ترتیب، به محله Yeldeğirmeni بروید و در بوتیک‌ها، کافه‌ها و بازارهای محلی آنجا گشت و گذار کنید و چند سوغاتی بخرید.از طرف دیگر، خیابان بغدات کمی دورتر از سه خیابان دیگر است اما یک بهشت ​​خرید است.

اگر اوایل روز در شهر هستید، بشیکتاش خیابانی دارد که فقط به صبحانه و برانچ اختصاص داده شده است، نان را با صبحانه ترکی در Pişi Breakfast امتحان کنید. صبحانه خود را با قهوه ترکی به پایان برسانید. برای یافتن بهترین قهوه خانه ها در استانبول، راهنمای قهوه گلبرگ سیر را بررسی کنید.

اگر نزدیک برج گالاتا هستید، پس از چند دقیقه دورتر از برج گالاتا، به شیرینی Firin بروید. از طرف دیگر، در کافه گالاتا کوناک صندلی بگیرید و از یک بعد از ظهر دلپذیر در آنجا لذت ببرید. این کافه یکی از بهترین مناظر روی پشت بام را دارد، پس از خیره شدن به دوردست ها به منظره 360 درجه از تراس آن لذت ببرید.

آنتالیا با کالیچی در خاطره ها می ماند.

قبل از اینکه آنتالیا مسلماً به برترین شهر تفریحی تابستانی ترکیه تبدیل شود ، شهر باستانی آتالیا بود که در دوره هلنیستی قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری روم تأسیس شد. به این ترتیب، شهر قدیمی یک مکان بسیار مهم در کشوری است که در آن اروپا و آسیا به هم می رسند و به گذشته ای غنی بازمی گردند. شما می‌توانید تور آنتالیا را به عنوان بخشی از تور ترکیه که توسط گلبرگ سیر هدایت می‌شود، کاوش کنید .

آنتالیا با کالیچی در خاطره ها می ماند.

بسیاری از کافه ها و رستوران های فوق العاده کالیچی آنتالیا. احتمالاً در اینجا چیزی به دلخواه خود پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، Filیک کافه زیبا و روشن است. اگر می خواهید دسرهای ترکی را در تور ارزان آنتالیا بچشید، حتما Kara را با چند شیرینی خوشمزه محلی که در اینجا به نمایش گذاشته شده است، امتحان کنید.

همچنین می توانید صبحانه محلی را در Namli امتحان کنید.اگر غذای خیابانی ترکی مانند ساندویچ ماهی یا لاهماچون می‌خواهید، می‌توانید از دستفروشان محلی در اطراف این منطقه از پل بندر قدیمی شهر آنتالیا خرید کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.