با این اماکن دیدنی، تهران را یک جور دیگر ببینید

 بر خلاف تصور عموم تهران اگرچه یک شهر شلوغ و پرترافیک است اما جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که برای علاقه‌مندان به گردشگری یک فرصت عالی خواهد بود. در این مقاله کوتاه قصد داریم تهران را از نگاهی دیگر ببینیم و با اماکن دیدنی این کلانشهر آشنا شویم.

اول از همه، یک اقامت متفاوت برای مسافران

اگر تا کنون در تهران اقامت نداشته‌اید یا به‌ییلاقات تهران سفر نکرده‌اید بهتر است این بار اقامت در‌ییلاقات تهران را تجربه کنید. کافی است با اجاره ویلا در یکی از‌ییلاقات تهران چند روزی را در دل طبیعت کوهپایه‌های سرسبز تهران بگذارنید تا بدانید که در تهران جز دود و ترافیک هم وجود دارد و می‌توان از مناظر دیدنی و طبیعی هم لذت برد.

تهران یک شهر کوهپایه‌ای است که در کوهپایه‌های البرز قرار دارد، بنابراین آب‌وهوای مناطق غرب، شمال و شمال شرق تهران، آب‌وهوایی کوهستانی و معتدل است و این مناطق دارای طبیعتی سرسبز و زیبا هستند. در مناطقی چون شهریار، کردان، کوهسار، طالقان، لواسان، فشم، دماوند و... ویلا‌های بسیار شیک و لوکسی وجود دارد که می‌تواند یک اقامت دل‌انگیز در باغ‌های سرسبز و کوه‌های سربه فلک کشیده برای شما به همراه داشته باشد.

اقامت در‌ییلاقات تهران با توجه به آب‌وهوای معتدل و کوهستانی و وجود باغات، رودخانه‌ها و دوری از آلودگی‌های صوتی و شلوغی شهر بسیار لذت بخش است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت چنین اماکنی نزدیکی آن‌ها به پایتخت است به طوری که تنها با کمتر از چند ساعت رانندگی می‌توانید به این‌ییلاقات سفر کنید.

فستیوال مدرن‌ترین دیدنی‌های تهران

شهر تهران، خود نیز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که حتی شلوغی یا آلودگی هوای تهران نمی‌تواند شکوه و هیجان آن‌ها را خدشه دار کند. برای کسانی که علاقه دارند تا جاذبه‌های گردشگری داخل شهر تهران را ببینند، اجاره سوئیت در تهران بهترین انتخاب برای اقامت در این شهر است.

شما می‌توانید بعد از انتخاب محله مورد نظر خود اقدام به اجاره سوئیت‌های مبله نمایید، می‌توانید این سوئیت‌ها را در قسمت‌های مرکزی شهر اجاره کنید تا دسترسی آسانی به تمام نقاط شهر داشته باشید، همچنین می‌توانید در قسمت‌های خوش آب‌وهواتر یا لوکس‌تر تهران مثل درکه، دربند و... اقامت داشته باشید که علاوه بر دسترسی داشتن به مراکز تفریحی و رفاهی، از آب و هوای مطلوب و مناظر طبیعی هم بهره‌مند باشید. در ادامه با مشهورترین اماکن دیدنی شهر تهران آشنا خواهید شد، این مراکز هرکدام یک جاذبه گردشگری مهم و سرگرم‌کننده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کرده و از حضور در آن‌ها لذت ببرید.

مرکز خرید ایران مال تهران

مگامال

مگامال تهران اولین بازار بزرگ ایرانی است که بر مبنای استاندارد‌های جهانی ساخته شده است که دارای امکانات رفاهی مناسب، دسترسی آسان و فرصت‌های تجاری بسیار بوده و از جمله بهترین مراکز خرید در تهران محسوب می‌شود. از امکانات مگامال می‌توان به فود کورت، شهربازی، پارکینگ مسقف، اینترنت وای فای، نمازخانه، آسانسور، سرویس بهداشتی، هایپر، فضای سبز، پردیس سینمایی و... اشاره کرد. مگامال تهران مکانی از هر نظر امن برای تجارت و خرید مایحتاج زندگی است. مگامال در فاز دو شهرک اکباتان در غرب شهر تهران واقع شده است.

ایران مال

ایران مال نیز یکی دیگر از مراکز تجاری بزرگ تهران است که در منطقه ۲۲ تهران در شمال غربی پایتخت و در منطقه چیتگر نزدیک دریاچه شهدای خلیج فارس واقع شده است. گفته می‌شود که ایران مال یکی از پنج مال برتر جهان است و از پروژه‌های بزرگ تجاری، فرهنگی در خاورمیانه محسوب می‌شود. امکانات فوق‌العاده‌ای مثل مراکز خرید، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل در ایران مال وجود دارد که آن را به مکانی برای گردش، تفریح، اقامت و خرید تبدیل می‌کند.

بام لند چیتگر

مجموعه تفریحی بام لند چیتگر یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در تهران است که در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. برای کسانی که علاقه دارند تا در کنار دریاچه چیتگر به تفریح و سرگرمی بپردازند و به یک مرکز خرید بزرگ و تجاری هم نزدیک باشند بام لند تهران یک انتخاب مناسب است. این منطقه شامل انواع امکانات تفریحی و رفاهی از جمله کیدزگاردن، ماهیگیری، مسیر پیاده روی، قایق سواری، محل برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، کافه رستوران‌ها و.... است.

پل طبیعت

پل طبیعت بزرگتری پل از نوع خود در خاورمیانه است. گفته می‌شود که این پل با الهام از سی و سه پل و پل خواجوی اصفهان بنا شده است و دو پارک بزرگ طالقانی و بوستان آب و آتش در دو طرف ورودی پل قرار دارند. این پل ورودی‌های بسیاری دارد و دارای منظره‌ای زیبا از اتوبان و پارک‌های اطراف است. پل طبیعت در منطقه عباس آباد تهران واقع شده است.

پل طبیعت تهران

بهترین مسیر‌ها برای رسیدن به تهران

تهران ورودی‌هایی در جنوب، شرق، غرب و شمال دارد. ورودی جنوبی تهران از شهر‌های قم و اصفهان است و یکی از ایمن‌ترین مسیر‌های جاده‌ای برای سفر از تهران تا اصفهان و انتخاب بهترین روش سفر محسوب می‌شود. ورودی شرقی تهران از سمنان به تهران وارد می‌شود، ورودی‌های شمالی تهران عموماً جاده‌های شمالی کشور است، جاده‌های فیروزکوه، هراز و چالوس راه‌های ارتباطی تهران با شمال کشور است و عموماً از شهر‌های شمالی به واسطه همین جاده‌ها به تهران وارد می‌شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.