خرید نهال گردو و کاشت گردو چه مزایایی دارد؟

 سک کشاورز قسمت عمده ای از سال را تلاش میکند تا بتواند مابقی سال،محصول با کیفیتی تولید کند و، وارد بازار کند؛ به این صورت حاصل زحمت خود را در ازای فروش محصولات دریافت میکند.

اما آیا راهی وجود دارد که کشاورز بتواند درآمد یشتری کسب کند؟ به بیان گویا تر چه نهالی در باغ بکاریم تا بهترین سود دهی و عملکرد را داشته باشد؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

چرا نهال گردو را برای سود دهی بیشتر انتخاب کنیم؟

قیمت:

با کمی تحقیق و برسی و کسب اطلاعات بیشتر به این نتیجه خواهیم رسید که قیمت خرید نهال گردو در مقایسه با سایر ارقام میوه،بسیار اقتصادی تر است.

مقاومت در برابر سرما:

از سویی دیگر نهال گردو مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و کم آبی از خود نشان میدهد.و این یعنی احتمال از بین رفتن جوانه ها و بازدهی کم در سرمای دیرس ناگهانی بهاره به حداقل میزان خود میرسد.

نیاز به نگه داری کمتر:

نهال گردو نیازی به رسیدگی و مراقبت بیشتر ندارد،یعنی هزینه های سمپاشی و کوددهیزیادی نخواهد داشت.نهال گردو نیاز آبی پایینی دارد؛ له علاوه در فصل زمستان میتوان آبیاری نهال را متوقف کرد.

محصول پر فروش:

میوه درخت گردو به گونه های متفاوتی  به فروش میرسد.یعنی یک بازار بسیار مناسب برای فروش میوه و سایر بخش ها وجود دارد.

امکان کاشت در سراسر کشور:

بیشتر نقاط کشورمان آب و هوای کوهستانی با زمستان های سرد دارد.نهال های میوه کمتر می توانند در این دما مقاومت کنند؛ولی درخت گردو به سرما مقاومت بالاتری دارد و می تواند در بیشتر مناطق کشور کشت شود  و به خوبی محصول دهد. لذا ره اندازی باغ گردو نیازی به صرف هزینه های اضافی ندارد و بسیار به صرفه است.

چگونه نهال گردوی خوبی انتخاب کنیم؟

قبل از کاشت نهال گردو باید دانش لازم درباره باغ خود و نهالی که می خواهیم در باغ بکاریم، بدست بیاوریم و سپس این اطلاعات را با یکدیگر مقایسه کنیم.

۴ مورد از اصلی ترین مواردی که باید قبل از خرید نهال گردو باید ارزیابی شود:

۱.ارتفاع از سطح دریا

۲.مقاومت سرمایی نهال گردو

۳.حداکثر محصول دهی درخت گردو

۴.عمر اقتصادی درخت گرد

در ادامه همه موارد را برسی خواهیم کرد.

ارتفاع از سطح دریا:

هر ارتفاعی از سطح دریا شامل آب و هوا و مقدار رطوبت و شرایت ویژه ایی است؛و رقم های گوناگون نهال گردو اغلب اوقات در ارتفاع خاصی از سطح دریا به خوبی رشد میکند و خوشبختانه این ارتفاع برای اغلب درختان مشخص شده است. لذا قبل از کاشت نهال گردوی خود،ارتفاع محل باغ را از سطح دریا تخمین بزنید و با استاندارد نهال مقایسه کنید و به این صورت میتوانید بهترین گردو را برای کاشت در باغتان انتخاب کنید.

نهالستان آرمین قاسمی

مقاومت سرمایی نهال گردو:

این موضع باید از چند جهت برسی شود. به طور کلی مقاومت سرماییه نهال گردو به معنای میزان تحمل سرما و گرمای نهال گردو است. نهال گردو دارای مقاومت سرمایی بسیار خوبی دارد. اما برای افزایش تحمل سرمایی، باید نهال را قبل از کاشت در یک دوره سرمایی ویژه قرار داد. این کار معمولا توسط نهالستان انجام میشود (میتوانید از مشاوران نهالستان بپرسید) پس از پایان این دوره، تحمل سرمایی درخت به میزان بالایی افزایش میابد.

نکته بعدی زمان گلدهی نهال ها است. نهال ها به دو صورت دیر گل و زود گل هستند. نهال های زود گل معمولا در اوایل فروردین یا قبل تر شروع به شکوفه زدن میکنند. به این صورت اگر منطقه ی باغ دچار سرمای دیرس بهاره شود، همه شکوفه ها از بین رفته و میسوزند. این موضوع در کاهش محصول دهی درخت تاثیر بالایی دارد. بنابر این اگر باغ شما در منطقه ایی با احتمال سرمای ناگهانی بهاره قرار دارد، حتما از ارقام دیر گل استفاده کنید

لازم به ذکر است که هر چقدر که بازدهی نهال بیشتر باشد، درآمد بیشترب نصیب باغدار میشود.

برخی از ارقام بسیار عالی جهت کاشت در باغ گردو:

•نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷

•نهال گردو چند لر

•نهال گردو فرنور

• نهال گردو تویسرکان

عمر اقتصادی درخت گردو:

عمر اقتصادی نهال گردو به مدت زمانی گفته میشود که درخت به بیشترین بازدهی و محصول دهی خود میرسد. درختان گردو معمولا از سال دوم یا سوم شروع به محصول دهی میکنند؛ و با نزدیک شدن به سن بلوغ، محصول دهه آن به حداکثر میرسید. درختان گردو عمر بالایی دارند.شما میتوانید اطلاعات مربوط به هر رقم را در سایت رویال گردو مطالعه کنید.

نتیجه گیری:

باید گفت که گردو میوه ایی بسیار پر خاصیت است. از گردو در درست کردن غذا و شیرینی و یا در کنار سفره صبحانه و یا به عنوان تزئینات غذا استفاده میکنند.بالاترین مصرف گردو در خشکبار است.گردو به علت خاصیت های درمانی و پیشگیری که دارد، در رژیم غذایی بیشتر افراد یافت میشود. مصرف روزانه ۲ تا ۳ گردو میتواند احتمال ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

گردو ژنوتیپ

از طرفی گردو قابلیت انبار داری بسیار بالایی دارد. گردوی خشکبار میتواند تا مدت های زیادی سالم باقی بماند.

نهالستان رویال گردو با مدیریت آرمین قاسمی بیشتر از سه دهه است که در زمینه پرورش و فروش نهال گردو با استفاده از بهترین و به روز ترین روش ها، از پیشتازان این عرضه بشمار میاید. این نهالستان دارای کلیه مجوز های رسمی و معتبر از جهاد کشاورزی و شناسنامه مخصوص و شماره ثبت اختراع بوده و قادر است کلیه ارقام گردو با کیفیت و در مقیاس بالا برای باغداران عزیز فراهم نماید. برای خرید نهال گردو با کیفیت با مشاوران ما در رویال گردو تماس بگیرید؛ تا بهترین نهال گردو و با ضمانتنامه معتبر و گارانتی سلامت و اصالت نهال را دریافت کنید.

شماره تماس:۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ مهندس آرمین قاسمی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید نهال گردو به وبسایت رویال نهال0مراجعه کنید. 

https://nahal۱۱۰.ir/ 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.