دبالک

تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در دی‌ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۸میلیارد تومان درآمد داشت که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۸/ ۳۷درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۳/ ۸درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره یک‌ماه مشابه سال قبل ۶/ ۴۴درصد کاهش درآمد داشته است.آن‌گونه که گزارش ماهانه این شرکت نشان می‌دهد، تمام درآمد «دبالک» در دی‌ماه محقق شده است، از همین رو جمع درآمدهای آن از ابتدای سال مالی تا پایان دی همان ۱۸میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۵/ ۳۲میلیون تومان) به میزان ۶/ ۴۴‌درصد کاهش یافته است. محصولات تولیدی این شرکت در سه طبقه «گروه دارویی آنتی‌‌‌بیوتیک»، «گروه دارویی استروئیدی» و «گروه دارویی عمومی» قرار دارند. لازم است گفته شود که نرخ فروش متوسط گروه دارویی عمومی این شرکت نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است.

فولاد

فولاد مبارکه در دی ۳/ ۱۳‌هزار میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۷۵/ ۱‌درصد کاهش و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۹۶/ ۱۳‌درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره یک‌ماه مشابه سال قبل ۸۸/ ۵۶‌درصد افزایش درآمد داشته است.

مقدار فروش کل محصولات در دی‌ماه ۶۱۱‌هزار تن گزارش شده که نسبت به فروش ۶۳۷‌هزار تنی محصولات در آذر، ۴‌درصد افت مقداری داشته است. نرخ فروش محصولات گرم شرکت کمی نسبت به آذر افزایش داشته و به ۳/ ۲۱میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است.

فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۱۱۸هزار میلیارد تومان رسیده که ۱۰۴‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ساینا

صنایع بهداشتی ساینا در اولین ماه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۹میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرد که ۴۰‌درصد کمتر از متوسط سال مالی گذشته است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۵۱‌درصد و نسبت به دوره یک‌ماه مشابه سال قبل ۱۵‌درصد کاهش درآمد داشته است. طبق گزارش این شرکت، ۹۰‌درصد این درآمد مربوط به فروش داخلی و ۱۰‌درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است.

ساینا در دی‌ماه مجموعا هزار و ۳۹۵تن انواع محصول را به فروش رسانده است که افت ۵۰درصدی نسبت به متوسط ماهانه سال مالی گذشته نشان می‌دهد. نرخ مایعات ظرفشویی داخلی شرکت در این ماه مانند ماه گذشته برابر با ۱۴میلیون تومان در هر تن گزارش شده است.

کهمدا

شیشه همدان در دی‌ماه، مبلغ ۶/ ۵۶میلیارد تومان درآمد داشته که ۱۵/ ۹۶‌درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۸۵/ ۳‌درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۴۲/ ۶‌درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۷۵/ ۷‌درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره یک‌ماه مشابه سال قبل ۱۱/ ۴۵‌درصد افزایش درآمد داشته است. شرکت در دوره یک‌ماه منتهی به ۳۰ دی‌ماه، مبلغ ۷/ ۳۶۳میلیون تومان را به عنوان برگشت از فروش ثبت کرده است.

«کهمدا» در هفت ماه ابتدایی سال مالی جاری ۳۹۰میلیارد تومان فروش داشته که ۷۶‌درصد نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته رشد داشته است.

کرازی

کارخانه‌ها تولیدی شیشه دارویی رازی درآمد ۴۷میلیارد تومانی را در دی‌ماه ثبت کرده و فروش شرکت به لحاظ مقداری و مبلغی ۲۸‌درصد کمتر از ماه گذشته بوده است. همچنین فروش دی‌ماه در مقایسه با متوسط ۹ماه سال، ۲۷‌درصد در مقدار و ۱۲‌درصد در مبلغ کاهش یافته است.

نرخ فروش بطری‌های دارویی ۳‌درصد کمتر از ماه قبل گزارش شده است. این نرخ همچنان ۱۳‌درصد بالاتر از متوسط ماه‌های قبل است. نرخ بطری‌های غیردارویی ۵‌درصد نسبت به آذرماه و ۲۲‌درصد نسبت به متوسط ۹ماه رشد داشته است. در مجموع فروش شرکت به ۵۲۹میلیارد تومان می‌رسد که ۴۲‌درصد بالاتر از سطح فروش در مدت مشابه سال گذشته است. در این مدت تولید و فروش شرکت به ترتیب ۵درصد و ۱۳‌درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل گزارش شده است.

فخوز

فولاد خوزستان هم در دی‌ماه مبلغ ۵میلیارد و ۵۶میلیون تومان درآمد داشته که ۱۶/ ۴۲درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۸۴/ ۵۷درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۵/ ۶درصد کاهش و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۶/ ۳۷‌درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره یک‌ماه مشابه سال قبل ۴/ ۵۰‌درصد افزایش درآمد داشته است.نرخ اسلب صادراتی ۲‌درصد بالاتر از آذر و ۸‌درصد بالاتر از متوسط ۹ماه قبل است، اما نرخ اسلب داخلی نسبت به آذر ۲درصد و نسبت به متوسط ماه‌های قبل ۶‌درصد کاهش یافته است. مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی، بالغ بر ۳۸‌هزار میلیارد تومان است که ۵۷‌درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است. در این مدت مقدار فروش شرکت با ۱۶‌درصد کاهش به ۸/ ۲میلیون تن رسیده است.

شلعاب

شرکت لعابیران‌ در ماه ابتدایی زمستان فروش بیش از ۱۶میلیارد تومان ثبت کرد که نسبت به ماه قبل ۵۰‌درصد و نسبت به میانگین درآمد ماهانه ۹ماه سال ۸۲‌درصد بیشتر بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون حدود ۹۸میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱‌درصد رشد داشته است. از لحاظ مقدار فروش در این ۱۰ماه ۶هزار و ۶۹۳تن لعاب کاشی و سرامیک فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴‌درصد رشد داشته است. این شرکت در دی‌ماه ۹۲۰تن لعاب کاشی و سرامیک فروخته که نسبت به ماه گذشته، ۲۶‌درصد رشد داشته است. نرخ فروش لعاب نیز نسبت به آذرماه حدود ۲۰‌درصد رشد داشته است.