آیا خرید بیمه بدنه تیبا2 اجباری است؟

خرید بیمه بدنه تیبا۲  برای مراقبت از بدنه ماشین شما

قیمت قطعات خودرو درزمستان ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری داشته است. این مسئله برای تمامی خودروها صادق است؛ حتی تیبا ۲. تیبا ۲ خودرویی هاچبک و شبیه به ساختار پراید ۱۱۱ است. این مدل به دلیل ویژگی‌های فنی به روز و ظاهر جوان‌پسند، توانسته علاوه بر داشتن محبوبیت بین جوان‌ها، به گزینه اول خانواده‌ها هم تبدیل شود. در حال حاضر چالش مشترک بین همه دارندگان تیبا ۲، افزایش قیمت قطعات آن است. قطعاتی که احتمال آسیب به آن‌ها در تصادفات زیاد است.

 شما به عنوان یک راننده هنگام پرداخت مبلغ بیمه بدنه خودروی خود، به عوامل مختلفی توجه می‌کنید. هر کدام از این عوامل از اهمیت ویژه ای برخوردارند. به خاطر اهمیتی که موضوع محاسبه حق بیمه بدنه به خود اختصاص داده است، قصد داریم تا در ادامه این مطلب، شما را با صفر تا صد این  محاسبه نرخ بیمه بدنه ماشین تیبا۲ آشنا کنیم.هر چند که بیمه بدنه خودرو اجباری نیست اما دریافت آن می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد.خواندن این مطلب به همه رانندگان خودروی تیبا۲جهت آشنایی با نحوه خرید بیمه بدنه این خودرو کمک می‌کند.

چرا باید به نقاط آسیب‌پذیر تیبا ۲ بیشتر توجه کرد؟

قبل اینکه بخواهیم پاسخ سؤال را بدهیم، در ابتدا بهتر است که دلایل توجه به نقاط آسیب‌پذیر تیبا ۲ را بدانیم. بعضی قطعات خودرو هستند که احتمال آسیب به آن‌ها در تصادفات زیاد است. نقاطی که حتی در یک تصادف کوچک هم خسارت جزئی به آن‌ها وارد می‌شود. به هر حال تصادف است و روی می‌دهد؛ اما چرا باید به این بخش از لوازم توجه بیشتری شود تا کمترین آسیب را ببینند.

برای پاسخ به سؤال این بخش، با هم قیمت‌های تقریبی به روز لوازم تیبا ۲ را بررسی می‌کنیم.

قسمت‌های آسیب‌پذیر خودرو کدام هستند؟

قسمت‌های آسیب‌پذیر خودرو در تمامی خودروها یکسان است؛ اما اختلاف قیمت بین آن‌ها متفاوت بوده که همین تفاوت می‌تواند میزان اهمیت و توجه را تعیین کند.

خسارت واژگونی خودرو

خسارت واژگونی خودرو با بیمه بدنه تیبا۲ جبران می شود.

این نقاط شامل موارد زیر هستند:

  • سپر خودرو اولین نقطه‌ای که در هر تصادف حتی جزئی هم آسیب می‌بیند. هر راننده بعد از تصادف با هر خودرویی، به اولین نقطه‌ای که نگاه می‌کند، سپر است. سپر قطعه‌ای است که در صورت آسیب قابل تعمیر نیست و باید عوض شود.

  • چراغ‌ها هم بعد از سپر جزو لوازمی هستند که آسیب جدی می‌بینند. به دلیل جنس خاص چراغ‌ها، شیشه یا تلق، فقط کافی است تا یک فشار بیش‌ازحد به آن‌ها وارد شود. به راحتی خرد شده و چاره‌ای جز خرید نمونه جدید نیست.

  • گلگیر دیگر قسمتی است که در تصادفات آسیب می‌بیند. اگر آسیب به گلگیر خیلی جدی باشد، به احتمال اینکه باید با یک نمونه جدید عوض شود، زیاد خواهد بود؛ اما در بیشتر مواقع می‌توان با استفاده صافکاری و رنگ، آن را مانند روز اولش کرد.

  • چرخ ها هم در تصادفات آسیب جدی می‌بینند. البته گاهی خود چرخ آسیب نمی‌بیند؛ اما به دلیل صدمه به ساختارآن، امکان رانندگی وجود ندارد. در بدترین حالت، چرخ سوراخ شده و از آن دیگر نمی‌توان استفاده کرد.

این قطعات در یک تصادف تیبا 2 با هر خودرو یا شی‌ء ثابت و متحرک دیگری، بیشتر از بقیه آسیب می‌بینند. این قیمت‌ها متوسط هستند و ممکن است که شما در جایی، آن‌ها را گران‌تر یا ارزان‌تر پیدا کنید. مسئله اینجاست که در یک تصادف، اینکه کدام قسمت‌ها آسیب‌دیده یا سالم می‌مانند، مشخص نیست.

این مورد به شدت تصادف و چگونگی برخورد خودروی تیبا 2 بستگی دارد. به هر حال حداقل دو قطعه آسیب می‌بینند که باید عوض شوند. با توجه به قیمت‌ها، حداقل 200 هزار در بهترین حالت برای راننده تیبا 2 هزینه خرید آب خواهد خورد. حالا باید اجرت تعمیر را هم حساب کرد.

راننده مقصر تیبا

راننده مقصرتیبا۲  می تواند هزینه صدمه ماشین خود را از بیمه بدنه بگیرد.

چگونگی جبران خسارت‌های وارد با بیمه بدنه تیبا2

حالا به سراغ پاسخ سؤالی می‌رویم که در ابتدا پرسیدیم. اینکه چگونه خسارت‌های وارد شده به بدنه تیبا 2 را کاهش داد؟ بهترین راه برای کاهش هزینه‌های تعمیرات، استفاده از بیمه بدنه است. بیمه بدنه اختیاری است و خسارت‌های مالی وارد شده به خودروی مقصر را پوشش می‌دهد. با توجه به افزایش قیمت خودرو و قطعات آن، همانطور که در بالا هم به بعضی قیمت‌های قطعات مهم اشاره کردیم، دیگر خرید بیمه بدنه کم کم از حالت اختیاری به اجباری تغییر کرده است.

پوشش بیمه بدنه به دو بخش اصلی و اضافی تقسیم می‌شود. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی

  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود

  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل

  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.

  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر در بیمه بدنه ارزان  تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می دهد.

پوشش‌های اضافی هم خود بیمه‌گزار می‌تواند بنا بر شرایط و نیاز خود خریداری و اضافه کند که شامل موارد زیر هستند:

  • خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی طوفان، سیل و زلزله

  • خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن موارد اسیدی و شیمیایی و رنگ‌ها

  • خسارت‌های ناشی از شکستن شیشه بر اثر حادثه

  • خسارت‌های ناشی از سرقت لوازم و قطعات غیرفابریک

  • خسارت‌های ناشی بودن خودرو در تعمیرگاه و استفاده نکردن از آن

عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه تیبا 2

قیمت بدنه تیبا 2 نسبت به تعمیر و خرید قطعات بسیار ناچیز است؛ البته نرخ بیمه بدنه به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • نوع و مدل خودرو می‌توانند از عوامل مؤثر بر قیمت بیمه بدنه تیبا 2 باشند.

  • سال ساخت که از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه تیبا 2 است. هرچه سال ساخت خودروی تیبا2 قدیمی‌تر باشد، بیمه‌گزار باید مبلغ بیشتری را بپردازد.

  • تخفیف عدم دریافت خسارت (به ازای هر سال، درصد تخفیف افزایش دارد.)

  • انتخاب هر کدام از پوشش‌های اضافی باعث افزایش قیمت بدنه تیبا 2 خواهد شد.

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه تیبا 2 شامل:

  • تعداد سیلندر

  • تخفیف پرداخت نقدی

  • تخفیف خودروی صفر

  • شرایط شرکت بیمه‌گر در خصوص فروش بیمه‌نامه

  • ارزش روز خودروی تیبا

رانندگان خودروی تیبا می‌توانند برای خرید بیمه بدنه به صورت حضوری یا آنلاین اقدام نمایند. درصورت تمایل به استعلام، مقایسه یا خرید بیمه بدنه تیبا۲  می‌توانید به سامانه های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام مراجعه نمایید.

خرید آنلاین بیمه بدنه ماشین از بیمه دات کام

خرید اینترنتی بیمه

خرید اینترنتی بیمه بدنه انواع مختلف ماشین از سامانه بیمه دات کام

حالا باید خودتان متوجه اهمیت بیمه بدنه تیبا 2 شده باشید. متأسفانه بعضی از رانندگان فکر می‌کنند که خرید بیمه بدنه خیلی سخت است و باید خودرو را به نمایندگی شرکت بیمه‌گر برای بازدید برند که کاری بسیار وقتگیر است. در صورتی که اینطوری نیست و به راحتی و با استفاده از سامانه بیمه دات کام، سامانه خرید آنلاین بیمه، می‌توان در سریع‌ترین زمان ارزانترین بیمه بدنه خودرو را خریداری کرد. فقط کافی است تا وارد سایت شده و بیمه بدنه ماشین مدنظر  را خریداری نمایید. بعد از خرید، کارشناسان بیمه دات کام  برای بازدید از خودرو با شما تماس خواهند گرفت. بعد از بازدید خودروی تیبا، بیمه بدنه مدنظر شما صادر شده و به راحتی می توانید رایگان دریافت کنید.

کانال‌های ارتباط با مشاوران بیمه دات کام:

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.