روش عجیب آمریکایی‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو

آمارها نشان می‌دهند که میزان دستبرد به خودروها در آمریکا افزایش ‌یافته است. نیوزویک می‌گوید که در سال ۲۰۲۱ دستبرد به خودروها ۳۲٪ و سرقت خودروها ۲۵٪ نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. کالیفرنیا در حال حاضر گرفتار موجی از سرقت شامل دزدی از خودروهای پارک‌شده و فروشگاه‌ها شده است.

مردم آمریکا برای جلوگیری از دستبرد زدن دزدها به خودرو چه کار می‌کنند؟ پاسخ این سؤال آن چیزی نیست که مقامات از مردم درخواست کرده‌اند، یعنی قرار ندادن هرگونه اشیای باارزش در خودرو و قفل کردن همه درها. روش برخی از مردم آمریکا دقیقاً برعکس این توصیه است: باز گذاشتن همه درها برای اینکه دزدها بدانند چیزی برای دزدیدن در خودرو وجود ندارد.

هفته گذشته، عکسی که توسط کوئیل رابینسون، اهل اوکلند، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد توجه همه را به خود جلب کرد. در این عکس دو خودروی شاسی بلند در کنار هم پارک شده‌ بودند و صندوق عقب‌های آن‌ها باز بود، در حالی که صاحبان آن‌ها در اطراف خودروها حضور نداشتند. طبق گفته عکاس، این یک اتفاق عادی در این منطقه است، چون تنها روش برای دلسرد کردن دزدها از شکستن شیشه‌ها برای گشتن به دنبال اشیا ارزشمند در داخل خودرو است.

پلیس از مردم درخواست کرده تا این روش را کنار بگذارند. گرت تام، نایب رئیس سابق اداره پلیس سانفرانسیسکو می‌گوید که باز کردن درهای خودرو برای دزدها به معنای باز کردن درها برای دردسرهای بیشتر است. به عنوان مثال ممکن است دزدها مدارکی از داخل داشبورد بدزدند یا کابین را تخریب کنند یا باتری یا خودرو را سرقت کنند.

یکی از صاحبان خودروها در این عکس می‌گوید که می‌خواهد دزدها بدانند که او «چیزی برای پنهان کردن ندارد» و چیزی که آن‌ها به دنبالش هستند در خودروی او نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.