نکات مهم در خرید باربیکیو

اما یکی از رایج ترین آن ها استفاده از دستگاهی به نام باربیکیو می باشد. باربیکیو یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین وسایل برای پخت مواد غذایی به صورت کباب شده است که امروزه مورد استقبال خیلی از مصرف کنندگان و افراد مختلف قرار گرفته است.

طبخ مواد غذایی به صورت کباب شده، جزو کار هایی است که ایرانیان از دیرباز به آن علاقه داشته و این کار را بر روی وسیله ای به نام منقل انجام می دادند. اما منقل دردسر های مختص به خود را داشته و شاید برای برخی از افراد استفاده از آن چندان رضایت بخش نبود.

پس از گذشت مدتی و ورود انواع باربیکیو ها و کباب پز ها به بازار مصرف کنندگان، طبخ مواد غذایی به صورت کباب شده کاری آسان تر و همین طور لذت بخش شد.

مشخصات و ویژگی های انواع کباب پز ها

در صورتی که تصمیم دارید خرید کبابپز و باربیکیو را انجام دهید، بهتر است با مدل های مختلف آن و همین طور مزایا و معایبی که هر کدام دارند، بیش تر آشنا شوید. ما در ادامه هر یک از دستگاه های باربیکیو را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده ایم.

باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی، جزو محبوب ترین دستگاه های کباب پز می باشد. این وسیله به کمک ذغال حرارت مورد نیاز برای کباب شدن مواد غذایی را تامین نموده و تقریبا عملکردی شبیه به همان منقل های قدیمی دارند. اما با این تفاوت که ظاهر آن ها به صورت تخصصی طراحی شده و مدل های مختلفی از این کباب پز روانه بازار شده است.

از مدل های مختلفی که شما می توانید در نوع باربیکیو ذغالی در بازار مشاهده کنید، می توانیم به مدل های فن دار، ایستاده، رومیزی و... اشاره کنیم. هر یک کباب پز های نام برده شده دارای مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی می باشند. 

باربیکیو

مدل های فن دار باربیکیو ذغالی، نیازی به باد زدن ذغال و مشتعل نمودن ذغال ها ندارند. همین طور می توانید به وسیله سینی طراحی و تعبیه شده در زیر ذغال ها، خاکستر ایجاد شده را به راحتی خالی نمایید. 

معایب و مزایای کباب پز ذغالی

  • تولید دود زیاد

  • امکان استفاده در محیط های باز مانند حیاط، ویلا و...

  • نامناسب برای استفاده در محیط های آپارتمانی و سر بسته

  • باقی ماندن طعم خوش دود بر روی مواد غذایی کباب شده

باربیکیو گازی

کباب پز های گازی، سوخت مورد نیاز خود را برای کباب کردن مواد غذایی، به وسیله گاز شهری تامین می کنند. این نوع از باربیکیو ها به دلیل تولید دود کمی که از خود دارند، برای استفاده های آپارتمانی، گزینه بسیار مناسبی به شمار می آیند.

کباب پز های گازی، قابلیت تنظیم درجه حرارت داشته و این امکان فراهم است تا شما بسته به مقدار مواد غذایی حرارت آن را به دلخواه تنظیم نمایید. این نوع از محصول به دلیل این که برای مصارف آپارتمانی مناسب می باشند در دو مدل رومیزی و ایستاده طراحی و تولید شده اند. 

شما می توانید از باربیکیو های گازی با تامین سوخت آن به وسیله کپسول های گاز مایع، از این دستگاه در پیک نیک نیز استفاده نمایید. 

در زمان خرید باربیکیو و کباب پز به چه نکاتی توجه کنیم؟

لازم است بدانید که خرید باربیکیو نیاز به رعایت چند نکته دارد که یک به یک آن ها را برای شما در ادامه به طور کامل شرح داده ایم. با ما همراه باشید. 

محل قرار گیری باربیکیو را مشخص کنید. 

پیش از این که برای خرید کبابپز اقدام نمایید، حتما مشخص کنید که تصمیم دارید آن را در چه محلی قرار دهید. محل قرار گیری باربیکیو می تواند به شما در تعیین نوع سوخت کمک نماید.  

به طور مثال اگر تصمیم دارید که کباب پز را در کنار آلاچیق و یا گوشه حیاط مستقر کنید، بهتر است به سراغ مدل های ذغالی آن بروید. اما اگر دوست دارید که کباب پز شما قابلیت تنظیم درجه حرارت داشته باشد، بهتر است سوخت مورد نیاز کباب پز های گازی و یا برقی را در نظر بگیرید. 

به نوع سوخت باربیکیو توجه کنید.

همان طور که پیش تر گفتیم، باید در زمان خرید کباب پز به تامین سوخت آن فکر کنید. برای مشخص کردن نوع سوخت باربیکیو بهتر است محل قرار گیری آن را مشخص کنید. به طور مثال کباب پز هایی که ذغال حرارت مورد نیاز کباب شدن مواد غذایی را تامین می کند، گزینه مناسبی برای استفاده های آپارتمانی به شمار نمی آیند. 

ابعاد و اندازه درست را انتخاب کنید.

از دیگر مواردی که شما می توانید با مشخص کردن محل قرار گیری کباب پز، به آن دست پیدا کنید، ابعاد و اندازه این وسیله می باشد. به طور مثال اگر تصمیم داشته باشید که از باربیکیو در بالکن و تراس استفاده نمایید، بهتر است بسته به متراژ بالکن، سایز مناسبی از باربیکیو را خریداری کنید. 

باربیکیو امین

همین طور اگر بخواهید از باربیکیو در مجاورت آلاچیق و در حیاط ویلا بهره مند شوید، باید به سراغ مدل های ایستاده بروید. 

البته نکته دیگری که باید در مورد انتخاب ابعاد و اندازه کبابپز بدانید، این است که در هر وعده استفاده از باربیکیو شما نیاز دارید که چه مقدار و چه حجم از مواد غذایی را کباب کنید. این مسئله نیز می تواند بر روی انتخاب سایز باربیکیو تاثیر بگذارد. 

جنس مرغوبی را خریداری کنید. 

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید باربیکیو به آن توجه کنید، جنس آن می باشد. امروزه کباب پز ها با متریال های مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که شناخته شده ترین آن ها آلومینیوم، چدن و آهن می باشد. 

برای این که از کباب پز خریداری شده مدت زمان زیادی استفاده کنید و مدام درگیر تعمیر و مرمت آن نباشید، به شما توصیه می کنیم که به سراغ جنس بدنه چدن و یا آلومینیوم بروید. 

کبابپزهای آهنی با این که قیمت پایین تری دارند، اما برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند. همین طور از طول عمر کم تری نسبت به مدل های آلومینیومی و چدنی برخوردار می باشند. 

برای خرید باربیکیو چه اقداماتی لازم است؟

در صورتی که یک به یک موارد گفته را در نظر گرفته اید و تصمیم دارید که تمامی آن ها را در زمان خرید باربیکیو رعایت کنید، به شما توصیه می کنیم که با مشاورین امین باربیکیو (شماره تلفن دفتر مرکزی ۰۲۱۲۲۰۲۴۱۶۸) در تماس باشید. 

شما می توانید نیاز ها و اولویت های خود را برای مشاورین امین باربیکیو به طور کامل شرح دهید تا مناسب ترین کباب پز را خریداری نمایید. 

امین باربیکیو با بیش از 40 سال سابقه در زمینه طراحی و تولید مدل های مختلف از باربیکیو ها و کباب پز ها، مفتخر است تا محصولاتی بی نظیر و با کیفیتی مرغوب را به مشتریان عزیز ارائه کند. این مجموعه با به کارگیری فناوری روز دنیا و استفاده از بهترین متریال ها و مواد اولیه موجود در بازار، کباب پز ها و باربیکیو هایی را مطابق با استاندارد های جهانی تولید نموده است و هر روز در صدد جلب رضایت مشتریان می باشد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.