دستگاه سورتینگ؛ راه‌حل اساسی افزایش درآمد پسته

مشکلات سورتینگ پسته

در حال حاضر فراوری پسته کاری بسیار زمان‌بر و پرهزینه است. در واقع پسته چیده شده از باغ تا رسیدن به محصول قابل عرضه فرایندی را طی می‌کند که مدتها طول کشیده و هزینه زیادی صرف به خدمت گرفتن تعداد زیادی کارگر می‌شود تا پسته را دست‌چین کنند. دست‌چین کردن یا سورتینگ یعنی جداسازی پسته خندان مرغوب از بقیه محصول که کیفیت پایین‌تری دارد. در مواردی حتی پسته‌کاران مجبور می‌شوند پسته نیمه‌مرغوب خود را مدتها در انبار نگهداری کنند و با قیمت پایین بفروشند.

راه حل اساسی سورتینگ

آی‌سورتر، محصول یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، به تازگی توانسته است این مشکل را به کلی حل کند. شرکت نوژان سازنده دستگاه هوشمند سورت پسته است که با نام تجاری آی‌سورتر به بازار معرفی شده است. این دستگاه می‌تواند به صورت خودکار و بدون نیاز به صرف هزینه جداگانه، انواع مختلف پسته‌های خوب و بد را از یکدیگر جداسازی کرده و تحویل دهد. استفاده از دستگاه آی‌سورتر نیاز به نیروی انسانی را بسیار کاهش داده و در عین حال سرعت سورتینگ را چند برابر می‌کند.

کیفیت سورتینگ دستگاه سورتر هوشمند به حدی بالاست که به راحتی و در مدتی بسیار کوتاه بازگشت سرمایه آن صورت می‌گیرد. حجم سورتینگ هر شوت دستگاه آی‌سورتر معادل ۳۵ نفر که در یک شیفت کاری کامل دستچین کردن پسته را انجام دهند، می‌باشد. با این حساب آی‌سورتر به صورت متوسط بازدهی سورتینگ پسته را ۸ تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، دقت و ظرفیت سورت دستگاه آی‌سورتر به ازای هر کانال بیشترین میزان گزارش شده در بین تمام دستگاه‌های سورتینگ هوشمند در داخل و خارج از ایران بوده است. در عین حال دستگاه آی‌سورتر به نسبت تناژ سورتینگ، قیمت بسیار رقابتی دارد.

پسته

معرفی دستگاه آی سورتر (iSorter)

دستگاه سورتینگ تولید شده توسط شرکت نوژان، یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی است که برای تفکیک دانه‌ها و مغزها به صورت کاملا بومی در ایران طراحی و ساخته شده است و اولین دستگاه ایرانی است که توانایی سورت پسته به صورت با پوست و اقلام مختلف آن را دارد.

باید توجه داشت که برای سورتینگ برخی محصولات کشاورزی مثل برنج، در حال حاضر از دستگاه دیگری به نام کالرسورتر استفاده می‌شود. کالرسورتر محصولات را بر اساس رنگ دسته‌بندی می‌کند. اما از آنجا که پسته رنگ یکنواختی ندارد، کالرسورتر برای آن قابل استفاده نبوده و سورتینگ هوشمند تنها دستگاهی است که می‌توان برای سورت پسته استفاده کرد.

آخرین مدل دستگاه آی‌سورتر به تازگی در خراسان جنوبی نصب و راه‌اندازی گردید. در ادامه توضیحاتی در این مورد ارائه می‌شود.

بازدید اولیه و آماده‌سازی زیرساخت‌ها

اولین مرحله در فرایند نصب دستگاه بررسی زیرساخت‌های موجود و شرایط کلی محل نصب است. این کار توسط تیم فنی آی‌سورتر انجام شده و تمام پارامترهای موثر در نصب تعیین گردید. از این جمله می‌توان به وضعیت آب و هوا، ابعاد سوله، وضعیت تامین برق و آنتن‌دهی و غیره اشاره کرد.

سپس محل مقرر برای نصب دستگاه سورتینگ، با رعایت تمام استانداردهای زیرساختی نصب تجهیزات مهیا گردید. مواردی شامل تامین برق مناسب، تجهیزات هوای فشرده و تصفیه هوا، تجهیزات خنک‌کننده و تهویه، چاه ارت و همچنین سکوی نصب دستگاه از جمله این موارد می‌باشد.

آماده‌سازی و بسته‌بندی دستگاه سورتینگ

طبق روال معمول، قطعات دستگاه سورتینگ پسته در طرح دو شوت مطابق درخواست مشتری آماده شده و مونتاژ گردید. سپس بلافاصله دستگاه در حالت تنظیمات اولیه قرار گرفت و سلامت تمام اجزا کنترل نهایی گردید. از آنجا که دستگاه دارای اجزای حساسی می‌باشد، حمل و جابجایی آن باید به صورت کاملا ایمن صورت گیرد. بدین منظور تمام اجزای دستگاه به وسیله محافظ کاملا پوشیده شد و با رعایت اصول فنی بسته‌بندی گردید.

ارسال و نصب

پس از تست و بسته‌بندی، دستگاه سورتینگ با رعایت تمام موارد ایمنی به صورت سرپوشیده به محل نصب ارسال گردید.

پس از رسیدن دستگاه به محل نصب، دستگاه با رعایت کامل اصول و استانداردهای مربوطه و تحت نظارت متخصصین آی‌سورتر در جایگاه مخصوص نصب گردید. دستگاه آی‌سورتر می‌تواند در هر محلی جهت فراوری پسته خشک بدون نیاز به دستچین کردن پسته نصب و استفاده شود.

سورتینگ پسته

راه‌اندازی سورتینگ پسته

سپس دستگاه سورتینگ پسته توسط تیم فنی به سرعت راه‌اندازی شده و با تمام ظرفیت مشغول به کار گردید. به لطف طراحی دقیق دستگاه و نرم‌افزار کاربرپسند آن، دستگاه سورتینگ هوشمند برخلاف کالرسورتر بدون نیاز به انجام تنظیمات پیچیده و طولانی می‌تواند به سرعت راه‌اندازی شده و شروع به کار کند. یکی از مزایای مهم آی‌سورتر این است که با انجام تنظیمات مشخصی می‌تواند برای سورتینگ انواع مختلف پسته موجود مورد استفاده قرار گیرد.

خدمات پس از فروش و گارانتی محصول

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در مورد دستگاه آی‌سورتر تولید شده توسط شرکت نوژان، خدمات پس از فروش و گارانتی آن است که طبیعتا در مورد دستگاه‌های خارجی چنین موردی وجود ندارد. در صورت وقوع هر گونه اشکال یا ایراد غیرمنتظره، متخصصان نوژان در دسترس بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هر گونه مشکلی را بر طرف می‌کنند.

علاوه بر این نوژان اعلام کرده است که مشتریان جدید می‌توانند دستگاه سورتینگ را با قیمت مناسب و با وام ۹ درصد صندوق نوآوری و شکوفایی و بازپرداخت ۳ ساله خریداری کرده و در هر محلی در سراسر ایران دریافت کنند.

دستگاه آی‌سورتر به طور متوسط بازدهی فراوری پسته را ۸ تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شرکت نوژان تماس بگیرید:

isorter

تماس: ۰۲۱۸۸۲۲۰۵۶۰

واتساپ: ۰۹۹۱0670762

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.