طرز تهیه پنکیک وگان

 اگر گیاهخوار هستید و پنکیک دوست دارید، میتوانید به راحتی و بدون استفاده از تخم مرغ و کره، یگ پنکیک خانگی خوشمزه، پفکی و گیاهی برای خودتان درست کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه پنکیک وگان آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

یک پنکیک ساده وگان چگونه است؟

همه پنکیکها به چربی احتیاج دارند؛ چه در خمیر مایهف و چه در هنگام پخته شدن. شما میتوانید برای درست کردن یک پنکیک وگان، به جای کره از روغن نارگیل یا انواع دیگر روغنهای گیاهی استفاده کنید. روغن نارگیل یک شیرینی طبیعی و دلچسب دارد که طعم پنکیک وگان را لذیذتر کرده، و بافت آن را نیز لطیف‌تر میکند. در خمیر مایه یک پنکیک وگان، میتوانید به جای شیر از آب یا شیر بادام استفاده کنید.

مواد اولیه و ابزار لازم برای درست کردن یک پنکیک وگان خانگی

۱. یک فنجان آرد چند منظوره

۲. یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

۳. یک دوم قاشق چایخوری نمک

۴. یک چهارم فنجان شربت افرا، یا ۲ قاشق غذاخوری گرانول شکر

۵. دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده و کمی سرد شده

۶. یک فنجان شیر بادام وانیلی یا سایر شیرهای غیر لبنی

۷. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا دیگر روغنهای گیاهی، برای پختن پنکیکها

۸. یک کاسه بزرگ برای مخلوط کردن مواد اولیه

۹. چند قاشق و فنجان مخصوص اندازه‌گیری مواد اولیه

۱۰. یک همزن دستی

۱۱. یک تابه نچسب بزرگ

۱۲. یک کفگیر کاملا صاف

مراحل درست کردن پنکیک وگان

مرحله اول: مخلوط کردن مواد اولیه خشک

در ابتدا تمام مواد اولیه خشک، یعنی آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد اولیه مایع با مواد اولیه خشک

سپس مواد اولیه مایع یعنی شربت افرا یا شکر، روغن نارگیل آب شده و شیر را به مخلوط مواد خشک اضافه کرده و خوب هم بزنید تا بافت مواد کاملا یکدست بشود.

مرحله سوم: استراحت دادن به خمیر مایه، و گرم کردن ماهیتابه روی گاز

در مرحله بعدی، خمیر مایه پنکیک را برای مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید و در همین حال، یک ماهیتابه چدنی یا نچسب بزرگ را روی درجه حرارت متوسط تا زیاد گاز گرم کنید.

مرحله چهارم: پختن هر طرف از پنکیک برای مدت ۲ الی ۳ دقیقه

در این مرحله، ۱ قاشق چایخوری از روغن نارگیل یا یک روغن گیاهی دیگر را داخل ماهیتابه بریزید و آن را بچرخانید تا کف ماهیتابه کاملا با روغن پوشیده بشود. سپس ۲ قاشق غذاخوری از خمیر مایه پنکیک را به تابه اضافه کنید. اگر تابه‌ای که انتخاب کرده‌اید به قدر کافی بزرگ باشد، میتوانید هر بار ۲ الی ۳ پنکیک را هم زمان سرخ کنید. وقتی خمیر مایه را داخل تابه ریختید، مدتی صبر کنید تا حبابهای کوچکی روی سطح پنکیکها ظاهر بشوند و لبه‌ها پنکیکها شروع کنند به خشک شدن. 

مرحله پنجم: برگرداندن پنکیکها و سرخ کردن طرف دیگر آنها برای مدت ۲ الی ۳ دقیقه

با استفاده از یک کفگیر کاملا صاف، به آرامی پنکیکها را برگردانید تا طرف دیگر آنها نیز برای مدت ۲ الی ۳ دقیقه بپزد و طلایی رنگ بشود. تا زمانی که خمیر مایه پنکیک تمام بشود، این مرحله را تکرار کنید و در صورت نیاز، مقدار بیشتری روغن داخل تابه بریزید. برای اینکه پنکیکها گرم باقی بمانند، میتوانید آنهایی که آماده میشوند را به داخل یک بشقاب گرم، یا داخل فر با درجه حرارت  ۲۰۰ درجه فارنهایت منتقل کنید.

چند نکته کاربردی برای خوشمزه‌تر شدن پنکیک وگان

۱. شما میتوانید پنکیکهای باقی مانده را برای مدت یک هفته داخل یخچال، یا سه ماه داخل فریزر نگه دارید. به این ترتیب، هر زمانی که هوس پنکیک بکنیدف میتوانید چند پنکیک را داغ کنید تا مثل روز اول ترد بشوند، سپس آنها را نوش جان کنید. 

۲. حتما قبل از مخلوط کردن مواد اولی پنکیک، تاریخ انقضا و وضعیت بیکینگ پودر خود را خوب چک کنید. بیکینگ پودر در خمیر مایه پنکیک و کیفیت نهایی آن نقش بسیار مهمی ایفا میکند، پس بسیار مهم است که از یک بیکینگ پودر سالم و باکیفیت استفاده کنید. 

۳. حتما قبل از پختن پنکیکها، به خمیر مایه کمی استراحت بدهید. این کار نه تنها به آرد زمان میدهد تا شیر بادام را به خوبی به خود جذب کرده و از دلمه شدن مواد جلوگیری کند، بلکه باعث میشود بیکینگ پودر نیز به درستی عمل کند و حبابهای کوچکی روی سطح خمیر مایه ایجاد کند که شما را قادر میسازند پنکیکها را راحتتر بلند کنید. 

۴. حتما پنکیک ها را تا زمان سرو کردن گرم نگه دارید، در غیر این صورت پف آنها میخوابد. اگر پنکیکها را کاملا گرم سرو کنید، هم بافت آنها پفکی و ترد میشود، هم زمانی که سیروپ را روی آنها میریزید، بیش از حد نرم نمیشوند. 

منبع: different kinds of pancakes

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.