در مورد باتری های ایرانی چه میدانید؟

قطعا شما هم به عنوان دارنده یک خودرو به دنبال یک انتخاب هوشمندانه در خرید باطری ماشین هستید و این سوال برای شما مطرح می شود که باتری خارجی بخرم یا ایرانی؟ شاید ذهنیت همه ما این باشه که باتری خارجی از کیفیت بهتری برخورداره و خیلی از ماهاهم دوست داریم از تولیدات وطنی استفاده کنیم که سهم کوچکی تو رونق بازار داخل و حمایت از تولیدکنندگان داشته باشیم.

توی این مطلب سعی کردم با تجربه چندین ساله ای که تو صنعت باتری دارم به همه سوالاتتون جواب بدم.

باتری ایرانی بخرم یا خارجی؟

کدوم باتری ایرانی بهتره؟

طول عمر کدوم باتری ها بیشتره؟

بهتری باتری ماشین ایرانی کدومه؟

امیدوارم با خوندن این مقاله به جواب همه سوالاتتون برسید.

نکته مهم در انتخاب یک باتری تاریخ تولید اون باتری هستش که با توجه به شرایط تحریم و وضعیت بازار، باتری خارجی دیگه وارد نمیشه و اگر شما خوش شانس باشید و بتونین یه باتری خارجی از بازار پیدا کنین شک نکنین که تاریخ تولید قدیمی ای داره و از ساخت اون باتری خیلی وقته گذشته در نتیجه خرید شما یک خرید باطل خواهد بود و عمر باتری شما بسیار کوتاه میشه و در یک بازه زمانی کوتاه مجبور به خرید دوباره باتری می شین! ولی مزیت تولیدات داخل در به روز بودن تاریخ تولید آن هاست و از گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به محصولات خارجی برخوردارند.

batry-irani

تمامی کارخانه های تولید باتری ایرانی بسته به نوع خودرو که در رده خودرو سبک یا سنگین قرار گرفته اند بین 6 تا 21 ماه به مشتریان خود گارانتی تعویض می دهند. باتری های ایرانی هم باهم یکسان نیستند و درخدمات پس از فروش و کیفیت با یکدیگر متفاوت اند.

به عنوان یکی از کارشناسان باتری کار باید خدمتتان عرض کنم که بهترین شرکت های تولیدی باتری در ایران به لحاظ کیفیت و طول عمر باتری، میزان برگشتی کالاها، تعهد در خدمات پس از فروش و گارانتی و قیمت به شرح ذیل طبقه بندی می گردند:

  • سپاهان باتری

  • برنا باتری 

  • صبا باتری

.... 

معرفی سپاهان باتری

مجتمع سپاهان باتری در سال 1379 در شهر اصفهان، پایتخت فرهنگی ایران پایه گذاری و تاسیس گردید و در زمینه تولید باتری های خودرویی شروع به فعالیت نمود. این مجتمع طی سال های اخیر، با تلاش کلیه مسئولین و پرسنل عزیز و همچنین با اجرای طرح های توسعه متعدد،ظرفیت تولیدی خود را به 5 میلیون دستگاه باتری در سال رسانده است و تا کنون بالغ بر بیش از 2000 فرصت شغلی در این منطقه فراهم نموده است.

شرکت سپاهان باتری قادر به طراحی و تولید انواع باتری های سیلد و غیر سیلد بر اساس استاندارد های جهانی و در آمپراژ های 35 تا 220 آمپر می باشد.

انواع باتری های سپاهان باتری:

 باتری های سپاهان به دو دسته باتری صنعتی و باتری خودرو تقسیم می گردد:

باتری خودرو در گروه سپاهان باتری در سه دسته شامل اتمیک، اوربیتال و سوزوکی طبقه بندی می شود:

باتری اتمیک خود شامل برندهای اتمیک، اوربیتال و سوزوکی می باشد که در ادامه به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت؛

انواع برند اتمیک در سپاهان باتری:

• باتری اتمیک پریمیوم

• باتری اتمیک تروپیکال 

• باتری اتمیک متداول

• باتری اتمیک  EFB 

باتری اتمیک پریمیوم:

باتری های پریمیوم با استفاده از شبکه های سرب کلسیمی با فرم کامل با استفاده از تکنولوژی جدید و صفحات بهبود یافته تولید می شود. این باتری ها برای استفاده در خودروهای پیشرفته، خودروهای با مصرف کننده بیشتر از استاندارد، خودروهایی که شرایط رانندگی سخت تری نسبت به خودروهای معمول شهری دارند مثل تاکسی ها.

باتری های اتمیک تروپیکال

این باتری های سرب – اسیدی طوری طراحی شده اند که مناسب مناطق گرمسیری می باشند.که این باتری ها مانع کاهش طول عمر باتری در شرایط آب و هوایی گرم می شود.

باتری های اتمیک کلسیمی متداول

باتری های خودرویی استاندارد با استفاده از شبکه های سرب – کلسیمی راه حل اقتصادی برای خودروهای با مصرف کننده متداول هستند. که شامل برندهای سوزوکی، اوربیتال وان سیلور، اوربیتال وان قرمز و اتمیک می باشد. طراحی این باتری ها به گونه ای است که با مصرف آب کم و بدون نیاز به مراقب خاص از طرف مصرف کننده می باشد.

باتری های EFB

پیشرفته ترین نوع باتری های با الکترولیت مایع هستند که با گسترش کاربرد تکنولوژی Start-Stop در خودروها در جهان، به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسید کربن، برای تامین نیاز این نوع خودروها طراحی شده است. که مناسب خودروهای هیبریدی  می باشد

باتری های سوزوکی

باتری سوزوکی یک محصول با کیفیت شرکت سپاهان باتری که تحت لیسانس ژاپن و تحت گارانتی با شعار تدبیر ژاپن تضمین ایران در  این مجموعه تولید شده است.

گارانتی محصولات سپاهان باتری

شرکت سپاهان باتری برای کلیه محصولات خود گارانتی تعویض در نظر می گیرد که این گارانتی در محصولات مختلف سپاهان باتری متفاوت است. برای مثال کلیه محصولات اتمیک متداول سپاهان دارای 15 ماه گارانتی، اوربیتال پریمیوم دارای 18 ماه گارانتی و باتری های EFB شامل 21 ماه گارانتی می باشند.

معرفی برنا باتری

شرکت برنا باتری جز قدیمی ترین شرکت های تولید باتری در سال 1369 تاسیس و از سال 1373 به بهره برداری رسید. شرکت برنا باتری جز لیست اولین تولید کننده های باتری در کشور می باشد که به طور مستمر و پیاپی اقدامات لازم جهت افزایش کیفیت و کمیت تولیدات خود می باشد که بر اشتغال زایی 500 نفر نیروی کار به صورت مستقیم و بیشت از 10000 نفر به صورت غیر مستقیم در زنجیره تامین باطری ماشین می کوشد.

انواع باتری های برنا باتری :

• ولف

• گلوبال

باتری گلوبال به سفارش شرکت اطلس توسعه زرین در کارخانه برنا باتری با آخرین تکنولوژی روز اروپا ساخته شده است که هدف از ساخت این باتری تولید یک محصول با خدمات پس از فروش طولانی با کیفیت کره بوده است. این باتری کاملا از سوی استانداردهای ملی و اروپایی تایید شده است و در تولید آن از تکنولوژی Expand با آلیاژ سرب – کلسیم استفاده شده است.

batry-iarani

این محصول جهت جلب رضایت مشتریانش برای خودروهای سبک تا 88 آمپر با 14 ماه گارانتی و برای خودروهای سنگین با آمپراژ بالاتر 8 ماه گارانتی ارائه می دهد.

• صدف

• اکتیو

• گلدن سیلد

• زمان

• اترک

• پرستیژ

• سحر

• تورنادو

• زیتکس

تمامی این باتری از تکنولوژی MF برخوردار است و نیاز به نگهداری و مراقبت ندارد و مناسب کلیه خودروهای سواری می باشد.

گارانتی محصولات برنا باتری

شرکت برنا باتری برای کلیه محصولات خود گارانتی تعویض در نظر می گیرد که این گارانتی در محصولات مختلف برنا باتری متفاوت است. برای مثال در برخی باتری ها 6 ماه و در برخی باتری ها تا 14 ماه گارانتی دارد.

معرفی صبا باتری

شرکت توسعه منابع انرژِی توان همان شرکت باتری سازی نیرو است که ده ها سال  در ایران و جهان آن را با نام صبا باتری می شناسند. به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین تولید کنندگان باتری در صنعت باتری ماشین در خاورمیانه صبا باتری می باشد که با 40 سال سابقه درخشان در تولید باتری بسیار خوش نام و قابل اعتماد می باشد که مطابق با استانداردهای بین المللی در بازارهای داخلی و خارجی خوش درخشیده است.

مهم ترین ویژگی که سبب شده است صبا باتری در بین باتری های ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد قیمت های اکونومی و مناسب این گروه از باتری ها می باشد. در ضمن صبا باتری با  اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران  و دو مدل استاندارد اروپایی ( EN ) و ژاپنی ( IIS )  طی سالیان متوالی برای انواع باتریهای خودرو، نشان دهنده اهتمام این شرکت  به خواسته ها و الزامات قانونی می باشد .

انواع باتری های صباباتری موجود در بازار:

باتری های واریان صبا باتری

اصلی‌ترین برند صبا باتری و در واقع برند عمومی این شرکت که بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص داده، واریان است. صبا باتری سعی دارد با ارائه ضمانت ۱۲ ماهه و عرضه آمپرهای متنوع به همراه کیفیت بالا در عین قیمت مناسب، بیشترین رضایت در مشتریان سری واریان ایجاد کند. البته در کنار عرضه این محصول به عنوان برند اصلی، برای ایجاد ویژگی‌های خاص‌تر برای مشتریان خاص، محصولات دیگری را درنظر گرفته است.

• باتری های آرمو صبا باتری

• باتری های نانو نیرو صبا باتری

• باتری های زاگرس صبا باتری

• باتری های کاسپین صبا باتری

گارانتی صبا باتری

شرکت صباباتری برای باتری های خود گارانتی تعویض در نظر می گیرد. که این گارانتی در کلیه محصولات صبا باتری شامل 12 ماه برای باتری های سبک صبا و برای باتری های سنگین گارانتی 6 ماهه در نظر گرفته است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی کلیه خودروها کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

شما می توانید همواره با یکی از خطوط باتری کار شامل 02145405 یا 02188540537 الی 8 تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان ما بهره مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.